Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 65044
Kirjoituksia 176745

CaptureTeliaPay.PNG

 

 

Telia Rahoituksen avulla on helppoa ja kätevää ostaa niin puhelimia, läppäreitä, telkkareita kuin muitakin lisätarvikkeita. Voit maksaa ostoksesi korottomasti ja kuluttomasti useammassa erässä. Oli hankintoja sitten yksi tai useampi, hoituu saldon seuranta ja laskujen maksaminen helposti Telia Pay –sovelluksen kautta.

 

Telia Pay –sovelluksen voit ladata App Storesta tai Google Play –kaupasta. Sen avulla voit tutustua luottotilisi tapahtumiin, tarkastella ostamiesi tuotteiden jäljellä olevaa saldoa, maksaa Telia Rahoituslaskujasi tai muokata yhteystietojasi. Sovelluksesta näet jäljellä olevan luoton määrän ja sen kautta voit myös muokata sähköpostiosoitettasi sekä laskun toimitustapaa.

 

Tapahtumat –välilehdelle on koostettu sinulle lähetetyt laskut ja sieltä näet myös tulevan laskun eräpäivän sekä tiedot jo maksetuista laskuista. Voit maksaa laskun suoraan sovelluksen kautta, tai lyhentää luottoasi koska tahansa laskujen välillä.

 

Pay_copy.PNG

 

Kun olet ladannut sovelluksen sovelluskaupasta, rekisteröidy palveluun Mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksellasi. Tuettuja pankkeja ovat Danske, Nordea, OP, S-Pankki, Säästopanki, Aktia, OmaSP ja POP Pankki. Jos haluat jatkossa maksaa rahoitustilin laskuja Telia Pay –sovelluksen kautta, määrittele vielä korttinumero jolta veloitus tapahtuu. Maksaminen onnistuu Visa- tai Mastercard -kortilta. Kortin tietojen lisäys ei vaikuta eräpäiviin tai erien maksujen suuruuteen. Sovellusta voi käyttää vaikka kortin tietoja ei lisäisikään, ainoastaan laskun maksaminen ei silloin onnistu.

 

Oletko jo ladannut sovelluksen puhelimellesi? Kerro risut, ruusut ja vinkit uusille käyttäjille Hymiö Onnellinen

10 kommenttia 👇
Kunniajäsen
Viestejä 1 363 kpl

On tullut käytettyä pidemmän aikaa ko. sovellusta, joten tässäpä sopivasti pari miinusta kehitykseen. Jos näyttö sammuu kirjautumisen  aikana mobiilivarmenteella tai vaihdat sovelluksen taustalle, kirjautuminen nollautuu ja täytyy aloittaa alusta, lisäksi sovellus ei muista kirjautumista ainakaan Android versiolla ja Note 8 laitteella. Kirjautuminen on sen verran hidasta ainakin mobiilivarmenteella että näytön aikakatkaisu tulee eteen ja näyttöä saa sormella sivellä kirjautumisen aikana ettei se sammu ja kirjautuminen mitätöidy.. Muuten ihan kätevä appi saldojen tarkistukseen, johon sitä olen käyttänyt lähinnä. 🙂

Moderaattori
Viestejä 944 kpl

@tilasto Kiitos palautteesta. Laitetaanpa tiedoksi Telia Pay -sovelluksen kehitykseen!

Tutustumassa
Viestejä 1 kpl

Olisi kiva, jos tunnistautumiseen saataisiin ne muutkin pankit, että pääsisi tätä kautta asioita hoitamaan...

Ex-telialainen
Viestejä 955 kpl

@Telkkumami: Laitoin tästä kyselyä/palautetta eteenpäin. Toivottavasti muutkin pankit saataisiin tunnistautumiseen mukaan lähitulevaisuudessa.

Tutustumassa ☆
Viestejä 1 kpl

Sattumalta tuli tämä vastaan ja päätin kokeilla. Esittelytekstissä lukee että maksukortiksi voi laittaa Visa - tai Mastercardin. Näppäilin sitten Norvegianin Visan tiedot sovellukseen, mutta kun menin katsomaan että miten tuo maksu käytännössä toimisi, niin ensinnäkin sovellus sanoo että käytäthän maksuun debit-korttiasi (vai onko tämä vain suositus?) ja sitten mistään en löytänyt tietoa että jos näppäisin "maksa lasku" -kohtaa (sikäli että se edes onnistuisi Visalla) että lähteekö maksu heti vai vasta eräpäivänä.

 

Jos Visalla ei pysty maksamaan ja jos maksupäiväksi tulisi se päivä jolloin satun muistamaan käydä näppäämässä laskun maksun, niin en näe mitään syytä käyttää sovellusta maksamiseen kun saman asian voin tehdä verkkopankissani muita laskuja maksassani - vain rasti ruutuun ja hyväksyminen saapuneille laskuille.

 

Norvegianin CashPoint-pisteet silmissä vilisten tuon latasin mutta no ehkä tätä tulee käytettyä jos haluaa tsekata luottotilin tapahtumia. Se ainakin ensivilkaisulta vaikutti paremmin toimivalta kuin että kävisi Telia rahoituksen omilla takkuavilla sivuilla.

 

 

Moderaattori
Viestejä 944 kpl

@maawii Vastuullisena luotonantajana emme suosittele luoton maksamista toisella luotolla. Sen vuoksi siellä on teksti "käytäthän maksuun debit-korttiasi". Käytännössä maksaminen onnistuu Visa/MC-credit -kortilla mutta tätä emme suosittele.

 

Mitä tulee maksupäivään niin päivämääräksi tulee se päivä jolloin käyttäjä klikkaa "Maksa lasku"-sormenjälki-ikonia. Sovellus pyytää tämän jälkeen vielä vahvistamaan maksun käytetyn kortin CVC-koodilla. Maksun jälkeen sormenjälki-ikoni muuttuu harmaaksi ja "Maksa lasku" -teksti muuttuu "Käsitellään", kunnes maksu on rekisteröity käyttäjän luottotilille. Tämä kestää yleensä pari päivää. Selvensikö tämä lisää?

Uusi keskustelija
Viestejä 7 kpl

Miksi kortin lisäys ei onnistu? Haluaisin lyhentää velkaa laskuja enemmän mutta kun en saa korttia lisättyä ja jostain syystä en pääse enää telia finance palveluunkaan sisään. 

Moderaattori
Viestejä 1 485 kpl

Tuleeko jotakin virheilmoitusta @Skuhis kun yrität lisätä kortin tuonne sovellukseen?

 

Jos kirjaudut telia.fi sivujen kautta nettipankkitunnistautumisella tai mobiilivarmenteella, niin pääset näkemään kaikki palvelusi ja sieltä löytyy myös rahoituksen laskut. Kaikilla laskuilla on sama viite, joten voit käytännössä maksaa laskuja suurempia summiakin halutessasi. Tässä kannattaa huomioida se, että jos maksat vaikka tuplasti suuremman summan, niin seuraava lasku tulee kuitenkin normaalisti, eli velka lyhenee sieltä loppupäästä (kokonaismäärä). 

Uusi keskustelija
Viestejä 7 kpl

 @NikoNo kortin lisäys kohta on harmaana eikä sitä voi painaa. 

Moderaattori
Viestejä 1 485 kpl

@Skuhis pääsisitkö katsomaan tietoja telia.fi sivuille kirjautumalla ja sieltä rahoitus osiosta? Tarvittaessa sieltä sivujen alareunasta löytyy chat-palvelu (näkyy kirjautuneena), jonka kautta saisi asiakaspalveluun yhteyden ja voitaisiin sieltä tarkistella asiaa.