Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64299
Kirjoituksia 174899
Toimin Soneralla kuluttaja-asiakkaiden teknisen asiakaspalvelun kehityspäällikkönä. Työtehtäviini kuuluu mm. pitää huolta siitä, että vikatilanteiden ja muutostöiden osalta asiakastiedottaminen toimii. Pyrin myös pitämään teknisen asiakaspalvelun ajanhermolla ja olemaan aina yhden askeleen edellä. Urani Soneralla on vielä melkoisen alkuvaiheessa, sillä työvuosia on kertynyt vasta kolme kappaletta. Käytän mielelläni vapaa-aikaanikin seuraamalla alan uutisiointia ja esimerkiksi uusien päätelaitteiden julkaisuja. Otan mielelläni palautetta vastaan toiminnastamme!

Vinkit.jpg

 

 

Mikään ei ole niin ärsyttävää, kuin katkennut internet-yhteys juuri silloin, kun pitäisi katsoa Sonera Viihteestä lätkää tai tehdä etätöitä kotikonttorilla. Valitettavasti kaikkia vikatilanteita ei voida ennakoida saati sitten estää: joskus kaivinkoneen kauha osuu tärkeään kaapeliin tai sitten uusi ohjelmistopäivitys verkossa käyttäytyy vähän hassusti. Mutta se mitä voidaan vian yllättäessä tehdä, on hoitaa viestintä kunnolla.

 

Katkoksia yhteyksien toimintaan tapahtuu oikeastaan kahdesta syystä: joko kyseessä on vikatilanne tai sitten verkossa tehdään muutostöitä. Häiriöistä ja muutoksista viestitään Sonera.fi:n häiriötiedotteet –sivulla, Facebookissa sekä Twitterissä ja tietenkin myös perinteisessä asiakaspalvelussa. Parhaimmassa tapauksessahan tämän saman tiedon saisi aina reaaliajassa vaikkapa tekstarilla omaan puhelimeen, ettei tietoa tarvitse erikseen hakea vaikkapa sieltä toimimattomasta internetistä. Hymiö Sekapäinen Nyt se on mahdollista!

 

Laajakaistaliittymääsi koskevat vikatiedotteet on nyt saatavilla tekstiviestillä ja sähköpostilla. Lähetämme tätä kautta tietoa suunnitelluista muutostöistä sekä laajemmista verkkovioista suoraan sinulle. Samasta osoitteesta saat tietenkin myös viestin siitä, milloin esimerkiksi se muutostyö on valmistunut tai verkkovika on saatu korjattua. Palvelu toimii tällä hetkellä ADSL- ja Valokuituliittymissä, eli esimerkiksi kaapelilaajakaistalle ei palvelua voi kytkeä.

 

Kytke palvelu käyttöösi Omilla Sivuilla

 

Tässä polku samaan osoitteeseen myös Omien Sivujen etusivun kautta:

 

  1. Kirjaudu Omille Sivuille www.sonera.fi/omatsivut
  2. Valitse liittymäkarusellista oma laajakaistaliittymäsi
  3. Klikkaa Liittymän tiedot -osiosta Vikatiedoteasetukset

Sinun pitäisi päätyä seuraavanlaiseen näkymään:

 

hairiotiedoteasetukset.png

 

Ps. Niin, ja tietenkin teemme samaan aikaan kovasti töitä, että näitä viestejä ei tarvitsisi kovinkaan montaa lähettää 😉

 

edit 22.6. Päivitetty kuva vastaamaan nykyistä uutta näkymää.

6 kommenttia 👇
Konkari ☆
Viestejä 1 234 kpl

Linkissä kirjoitusvirhe: 

  1. Kirjaudu Omille Sivuille www.sonera.fi/omatisivut
Telialainen
Viestejä 5 kpl

Kiitos PasiS! Virhe korjattu.

Konkari ☆
Viestejä 1 234 kpl

Koskeeko myös kaapelinettiä ? Itsellä kaapelinetti Soneralla, eikä liittymät ole missään karusellissä vaan etusivulla lukee Liittymät ja laitteet ja siinä kuvakkeet kaapeli ja Sonera Viihde netissä ja mobiilissa, johon pelkät tunnukset. Kaapelinetin liittymätiedoissa ei tuollaista kohtaa ole. Jollei koske, olisi hyvä mainita mitä koskee eli ADSL ja valokuitu ?

Telialainen
Viestejä 5 kpl

Hyvin huomattu. Palvelu ei tällä hetkellä tosiaan koske kaapeliyhteyksiä ja kuten sanoit, on ADSL ja Valokuitu-liittymätyyppejä varten. Lisään tämänkin tiedon vielä kirjoitukseen.

 

Kiitos!

Vakiokalustoa
Viestejä 92 kpl
Minäkin päätin tilata vikatilanteet sähköpostiin. No, Sonera päätti toisin, sillä sain tekstarin: Hei, matkapuhelimeesi on kytketty maksuton tekstiviestipalvelu, joka ilmoittaa automaattisesti laajakaistaliittymäsi XXX-YYYYYY toimintaan vaikuttavista huoltokatkoksista tai verkkovioista. Saisiko tuon ilmoituksen siis sähköpostiin? Samalla voisitte korjata myös tämän kommenttilaatikon toiminnan. Normaalisti on valittu Muotoiltu teksti-välilehti. Jos klikkaan HTML tai Esikatselu-välilehtiä, niin kaikki kirjoittamani häviää... Saankohan tekstarin kun täppään tuon Lähetä minulle sähköpostia, jos joku vastaa 😄
Telialainen
Viestejä 5 kpl

Moikka Japeaa!

 

Ja pahoittelut hirvittävän pitkästä vastausviiveestä! Mies Surullinen En ymmärtänyt tilata huomautuksia sähköpostiini uusista kommenteista.

 

Tämän tiedotepalvelun toimintaa on tarkennettu siten, että tiedotteet toimitetaan aina sekä tekstiviestillä että sähköpostilla. Pelkästään toisen tavan käyttäminen ei siis ole ainakaan tällä hetkellä mahdollista. Onneksi kuitenkin näitä viestejä tulee sen verran vähän, että häiriintymään näistä viesteistä ei kyllä pääse.

 

Päivitän samalla tuota alkuperäistä tekstiä, niin ollaan taas ajan tasalla.

 

Mukavaa kesää!