Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 900 custom-general.kudos
  • 1360 custom-general.replies
  • 87 custom-general.solutions

Mikä on legendaarisin nokialainen?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Nokia.jpg

Lähes kaikilla meillä matkapuhelinta käyttävillä on jonkinlainen muisto tai kokemus nokialaisesta, tai monikossa nokialaisista. Aika monella se on ollut ensimmäinen kännykkä, jota ei koskaan unohda. On pelattu matopeliä, tilattu soittoääniä ja taustakuvia, ja joku on kuuleman mukaan käyttänyt puhelinta vasaranakin. 

C Moressa julkaistaan tositapahtumiin perustuva draamasarja Made in Finland, joka käsittelee Nokian historiaa ja käännekohtia. Sen ensimmäiset jaksot ovat katsottavissa 14.4. alkaen. Tämän uutuussarjan myötä mekin innostuimme muistelemaan vuosien varrella käytössä olleita kännyköitä, sekä niitä harvinaisempia malleja joita ei nähnyt kuin kuvissa. Haluammekin nyt kysyä mikä on juuri sinun mielestäsi legendaarisin nokialainen?

Osallistu keskusteluun ja jaa muistosi 📱

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
16 vastausta
sevk_
Vakiokalustoa ☆☆
  • 71 custom-general.kudos
  • 387 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Legendaarisesta niin tiedä, yksi parhaimmista omassa taskussa olleista on E90.

9210i putosi lattialle vyökotelosta pois ottaessa ja sisänäyttö keskeltä halki, ei enää sen jälkeen tullut puhelinta pidettyä vyökotelossa. 880 taas oli sellainen, mikä ei pienistä hätkähtänyt. 6110 aikoinaan löytyi keväällä lumien alta ja vielä sai eloon.  

SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori
  • 462 custom-general.kudos
  • 866 custom-general.replies
  • 88 custom-general.solutions

Kyllä omissa muistoissa nousee heti ensimmäiseksi mieleen 5110 kun Nokiaa miettii. 👍 Ja se jos puhelimen halusi laittaa lataukseen, se piti ensin kuluttaa tyhjäksi. En tiedä oliko tää edes mikään oikeaoppinen tapa, mutta itse muistan että jos akkua oli suht vähän, pelasin aina matopeliä niin pitkään kunnes se loppui ja vasta sitten piuhan päähän lataamaan. Ja toki akku kesti aina ikuisuuden, etenkin nykyisellä mittapuulla 😀

Vyölaukkua tai -koteloa ei mulla ollut, mutta jossain kohtaa puhelin killui kaulassa puhelinkotelossa! 

Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Venu 2S | Lukutoukka | TV-sarjat

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 6128 custom-general.kudos
  • 5800 custom-general.replies
  • 45 custom-general.solutions

Vanhoissa kännyköissä akku oli tyypiltään esim. Ni-MH (nikkelimetallihybridi) ja sen ominaisuuksiin kuului, että se piti tyhjentää aina ennen uutta latausta.

Akkutekniikoiden kehittyessä myös lataustavat ovat muuttuneet 🙂

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti vastasi kysymykseesi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Yhteisössä kerätään nyt pisteitä - voit voittaa palkinnon!

Seikkux
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Nokia 3310 oli minun eka puhelin ja tallessa vieläkin.  Varmasti toimisikin, jos löytäisin laturin - tai siis osaisin päättää mikä se noista tuhannesta tuolla laatikon pojalla olevista on...

On kyllä vähän vanhempaa mallia kuin tuon kuvan 3310.  Kapeampi  ja näyttö on pienempi.  Näppäimistön alue on suurempi kuin näyttö, tuossa näyttää olevan päinvastoin.

Eeros
Vakiokalustoa ☆
  • 119 custom-general.kudos
  • 184 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Nokia 7710 on vieläkin toimivana laatikossa, harmi kun nuo 3G verkot poistuu 🤔

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 6128 custom-general.kudos
  • 5800 custom-general.replies
  • 45 custom-general.solutions

Mulla on pöytälaatikossa Nokialaisista vain 101, ensimmäinen kännykkä minkä ostin aikoinaan. Ericssoneita mulla onkin sitten kaapissa, jostain syystä säästin tuon 101:n ja muut Nokian puhelimet mitä aikoinaan oli niin möin aina pois 🙂 Olin Nokian kultavuosien aikaan töissä kännykkäliikkeessä, joten melkein kaikki Suomessa myytävät mallit tuli näpelöityä ja moni myös ostettua itselle. Ostin uutena tai käytettynä, käytin hetken ja möin pois, kunnon kierrättämistä siinä mielessä.

Nythän se sarjakin on käynnistynyt, oletteko katsoneet? Minä en ole vielä kerennyt väijymään.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti vastasi kysymykseesi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Yhteisössä kerätään nyt pisteitä - voit voittaa palkinnon!

kiisseli67
Kunniajäsen
  • 2688 custom-general.kudos
  • 4229 custom-general.replies
  • 340 custom-general.solutions

Vanhoista Nokialaisista minulla on tallessa vain Nokia 6233, jossa on hyvä näppäintuntuma. Muut Nokialaiset tuli kierrätettettyä eteenpäin joko lapsille tai vaihtona uuteen Nokialaiseen. Ensimmäinen puolikosketusnäytöllinen Nokia X3-00 tuli annettua vaihdossa Telian liikkeeseen, kun ostin Nokia 8110 4G puhelimen uutena 🤓

Katsoin Made in Finland - sarjan 2 ensimmäistä jaksoa heti 14.4. ja tuplaten perään pari päivää myöhemmin uudelleen, kun mieskin halusi katsoa sitä 🫡

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Tämän osion uusimmat keskustelut