Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63965
Kirjoituksia 174236

DNS-palvelin ei toimi



Highlighted

DNS-palvelin ei toimi

Uusi keskustelija
Viestejä 7 kpl

DNS-palvelin ei toimi

1/13

Olen yhdistänyt television nettiin ja se ilmoittaa että ei internetiä Ethernetin kautta. Vianmääritys kertoo että DNS ei toimi. Mitä voisin tehdä kun nettipiuha ja televisio uusia ja ovat toimineet hyvin tähän asti mutta nyt ei mitenkään toimi? Nettinä Telian 100x100 yhteys.

0 tykkäystä
12 vastausta
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 7 kpl

11/13

Ilmeni sama ongelma uudestaan näin päin viikon jälkeen. Voiko vika olla televisiossa vai missä? Tuntuisi turhauttavalta aina uudelleen palauttaa tehdasasetukset ja kirjautua sen jälkeen uudelleen taas kaikkiin palveluihin. Kokeilin myös vaihtaa DNS-palvelimen osoitteeksi 1.1.1.1 eikä siltikään toimi. Voinko vielä tehdä jotain vai kannattaako ottaa yhteys myyjään?

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 7 kpl

12/13

Television eiesaa yhteyttä dns-palvelimeen. Televisio on yhdistetty metrin Ethernet kaapelin kautta ja palvelun tarjoaa Telia. Edellisen kerran yhteisö auttoi ongelmassa ja päästiin siihen tulokseen että palautin tehdasasetukset, mutta nyt noin 2 viikkoa myöhemmin sama ongelma ilmeni uudestaan. Voiko vika olla televisiossa vai missä? Tuntuisi turhauttavalta aina uudelleen palauttaa tehdasasetukset ja kirjautua sen jälkeen uudelleen taas kaikkiin palveluihin. Kokeilin myös vaihtaa DNS-palvelimen osoitteeksi 1.1.1.1 ja 8.8.8.8 mitä ehdotettii edellisessä keskustelussa eikä siltikään toimi. Voinko vielä tehdä jotain vai kannattaako ottaa yhteys myyjään?

 

15521324272601296257547739107795.jpg

Edit EssiJn: Kuva upotettu

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 722 kpl

13/13

@cedriksuvanto  kirjoitti:

Television eiesaa yhteyttä dns-palvelimeen. Televisio on yhdistetty metrin Ethernet kaapelin kautta ja palvelun tarjoaa Telia. Edellisen kerran yhteisö auttoi ongelmassa ja päästiin siihen tulokseen että palautin tehdasasetukset, mutta nyt noin 2 viikkoa myöhemmin sama ongelma ilmeni uudestaan. Voiko vika olla televisiossa vai missä? Tuntuisi turhauttavalta aina uudelleen palauttaa tehdasasetukset ja kirjautua sen jälkeen uudelleen taas kaikkiin palveluihin. Kokeilin myös vaihtaa DNS-palvelimen osoitteeksi 1.1.1.1 ja 8.8.8.8 mitä ehdotettii edellisessä keskustelussa eikä siltikään toimi. Voinko vielä tehdä jotain vai kannattaako ottaa yhteys myyjään?

 

 


Suosittelen ottamaan Telia Helppiin yhteyttä. He mielellään neuvovat laiteasetuksissa, jos tuo tehdasasetusten palautus ei tuonut kuin pariksi viikoksi avun tilanteeseesi. 

Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.