peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
55986 Jäsentä
157776 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Reklamaatio Laitevakuutuksesta



Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎26-07-2018
Kirjoituksia: 303
51/64

Vs: Laitevakuutus


@Kaarlos  kirjoitti:

Te varmaan tiedotatte tästä ihan vaikka etusivullanne? Siis siitä että vanhat ehdot ovat voimassa tiettyyn päivään x.  Hyvien tapojen ja varmaan lainkin mukaista olisi se.

 

Ei se mene niinkään että teette poikkeuksen vain jos asiakas sitä erikseen vaatii.

 

Miksi minun pitää olla yhteydessä minnekään? Miksi te teetätte työtä asiakkaalla joka kuuluu teille. Pidätte sovitusta kiinni niin kenenkään ei tarvitse soittaa minnekään ja vaatia noudattamaan lakia. Todella hävytöntä asiakkaan alistamista.

 


Meillä ei ole näin Yhteisön kautta pääsyä asiakastietoihisi, jonka vuoksi asia tulisi tosiaan suoraan hoitaa AIG:n kautta. Pystymme täällä vain yleisellä tasolla vastailemaan ja keskustelemaan ja tarvittaessa ohjaamaan asiakastietoja vaativat yhteydenotot toisaalle. 

 

Jokaisessa laitevakuutusasiakkaalle lähtevässä tiedotteessa on tieto uusien ehtojen voimaantulosta, koska nämä vaihtelevat hieman riippuen vakuutuskauden alkupäivämäärästä. Nämä ovat siis asiakaskohtaisia. Tiettyä ja samaa voimaantulopäivää ei siis ole ehtomuutokselle.

 

Useimmat asiakkaat mieluiten palauttavat vanhan laitteensa myöhemmin, kun saavat tiedot siirrettyä vanhasta puhelimesta uuteen korvaavaan laitteeseen. Tämä on ollut tosiaan mieluinen muutos useammalle. Jos kuitenkin tätä kotoa noutoa on erikseen pyydetty, niin nämä on käsitelty sitten AIG:n toimesta tapauskohtaisesti ja toiveen mukaisesti. 

 

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎20-07-2017
Kirjoituksia: 44
52/64

Vs: Laitevakuutus

Joka tapauksessa olette AIG:n kanssa rikkoneet määräyksiä tuon käytännön kanssa. Palvelu muuttuu olennaisesti ja siitä ei etukäteen tiedotettu ketään. Ja olisi syytä tiedottaa edes siitä että vaihtoehto entiseen palveluun on vielä olemassa. Ei mulle ole ainakaan vapaaehtoisesti moista tarjottu. 

 

Mielihyvin olen yhteydessä teidän asiakaspalveluunne vaikka chatin kautta, saatte hoitaa noudon sieltä. Koen asian niin että jos olette välinpitämättömiä asiakkaita kohtaan niin saatte tehdä sitten töitäkin. 

 

Ja jos saisin täältä vielä yhteystiedot ihmiselle joka on ollut teidän puolesta päättämässä palvelun muutoksesta niin saan tehdä asiasta ihan virallisen reklamaation myös teille.

0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎20-07-2017
Kirjoituksia: 44
53/64

Vs: Laitevakuutus

Olin yhteydessä chatin kautta asiakaspalveluunne ja siellä kieltäydyttiin asiaa hoitamasta. Käskettiin irtisanoa laitevakuutus jos ei miellytä.

 

Onko Telian virallinen kanta kehottaa irtisanomaan palvelu sen takia, että olette mokanneet itse?

0 tykkäystä
Highlighted
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎29-01-2015
Kirjoituksia: 171
54/64

Vs: Laitevakuutus

Tietystikään ei toivota, että meidän tarjoamia palveluita irtisanotaan. Laitevakuutuksen laitteenvaihdot ja niihin liittyvät toimenpiteet hoituvat AIG:n kautta, joten luulen, että meidän chatin kautta et olekaan saanut siihen tarvittavaa apua ikävä kyllä. Toivoisin, että saisit tämän AIG:n kanssa sovittua ja selvitettyä mahdollisimman pian, jotta ongelma saadaan ratkaistua.

Jos haluat kuitenkin reklamoida asiasta meille, voit tehdä sellaisen täältä ja tarvittaessa voit pyytää myös kuluttajaneuvonnasta mielipidettä asiaan. Valitettavasti työntekijöidemme yhteystietoja emme voi luovuttaa eteenpäin. 

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎20-07-2017
Kirjoituksia: 44
55/64

Vs: Laitevakuutus

Jotenkin outoa, että sysäätte vastuun kaikesta AIGn niskaan. Vaikka olette itse palvelun muuttumisen jälkeen sivuillanne ja palvelun tuoteselosteessa mainostaneet palvelua aivan erilaisena mitä se todellisuudessa on. 

 

Tuoteselostetta muutitte kyllä sen jälkeen kun siitä viimeksi reklamoin, mutta ette saaneet aikaiseksi AIGn kanssa sorvattua uusia palveluehtoja vaikka aikaa oli tosiaan puoli vuotta. 

 

Jälkeenpäin olette nostelleet käsiä ilmaan ja käskeneet olla yhteydessä muualle kuin teihin. 

 

Olette suorittaneet ihan itse täysin valheellista mainontaa ja asiakkaita on huijattu.

0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎20-07-2017
Kirjoituksia: 44
56/64

Vs: Laitevakuutus

Te ette sitten ikinä vastanneet jätettyyn reklamaatioon asiasta. 

 

 

Suoraselkäistä ja rehtiä touhua Telia!

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 763
57/64

Vs: Laitevakuutus

Tarkistathan vielä sähköpostisi roskapostikansion. Reklamaatioissa ei juurikaan ole ollut viivettä joten sinulle olisi pitänyt tulla jo vastaus. Emme jätä niihin vastaamatta, joten jotatin muuta tässä on täytynyt tapahtua. Jos vastausta ei löydy roskapostikansiostakaan, voit tarvittaessa olla chatin kautta yhteydessä niin katsotaan mikä tuon reklamaation vastaus on. 

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎20-07-2017
Kirjoituksia: 44
58/64

Vs: Laitevakuutus

Teiltä tuli vastaus jossa reklamaationi aihetta sivuttiin, mutta itse aihe sivuutettiin täysin. Tein uuden reklamaation jossa tarkensin asiaa ja siihen odotan edelleen vastausta.

0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎20-07-2017
Kirjoituksia: 44
59/64

Vs: Laitevakuutus

Käytin oikeuttani sopimuksen mukaiseen laitteen noutoon. 

 

AIG asiakkaalta kysymättä aikoja yms. tilaili laitteelle noudon, käski tulostaa osoitekortit pakettiin sekä rahtikirjat itse.

 

Toisitteko mulle tänään tulostimen koska en sellaista omista, rahtikirjat kun pitäisi jäädä toinen kappale itselle kuitiksi lähetyksestä. Ilman kuitteja en uskalla pakettia matkaan lähettää. Enkä tosiaan virallisia osoitelappuja paketin kylkeen saa. 

 

 

Että näin hienosti asiakkaalle tarjottiin sitä noutopalvelua. Asiakas siis joutuisi tekemään kaiken itse, paitsi maksamaan lähetyksen. 

 

Kai niissä sopimusehdoissa olisi pitänyt lukea että asiakkaalta vaaditaan tulostintakin. 

 

Siis aivan kaikki on mennyt riman ali.

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 763
60/64

Vs: Laitevakuutus

Kannattaa melkein AIG:n kanssa jutella tarkemmin kuinka asia voidaan hoitaa jos sinulla ei ole mahdollisuuksia tulostaa tarvittavia asiakirjoja.

Ja mitä tulee uuteen reklamaatioon, sinuun otetaan varmasti yhteyttä kun asia on uudelleen käsitelty. 

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä