Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Aelia
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Uudehkon OnePlus Nord -puhelimen vaihto Vaihtodiilillä kannattamatonta

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei, en ole vielä reilun kuukauden aikana tottunut Nordiin. Kyseessä ensimmäinen OnePlus minulla. Katselin vaihtodiilejä jotta voisin vaihtaa puhelimeni toiseen mutta hämmästys aikamoinen kun löysin (vihdoinkin) Telian sivuilta hyvityslaskurin OnePlus Nordille, 145e!!! mahtaako olla satasen virhe tuossa summassa? eikö pitäisi olla 249 ainakin? Telialla ollut paremmat hyvitykset kuin muilla puhelinliikkeillä. Nyt esim DNA vaihtohyvitys olisi OnePlus Nord 128GB 242e!

 

 

Edit AaTanja: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi.

15 vastausta
TheArtist
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@NikoNo@  kirjoitti:

@TheArtist@  kirjoitti:

Hei 

Näinhän asia on ollut alusta alkaen. Laskurin arvio on korkein summa, vaikka täällä mitä muuta vakuutettaisiin. Kannattaisiko Telian noudattaa kuluttajansuojalakia ihan oma-aloitteisesti vai onko kuluttajaviranomaisten uhkasakko tehokkaampi keino. Maineesta viis. 


Tarkennatko hieman, että mihin tarkalleen viittaat tuolla kuluttajansuojalailla tässä yhteydessä? Meidän tulee tottakai toimia kaikkien lakien ja säädösten mukaisesti.


Hei!

Mainontaa ja muuta markkinointia säännellään kuluttajansuojalaissa, jossa muun muassa kielletään totuudenvastaisten tai harhaanjohtavien tietojen antaminen markkinoinnissa tai asiakassuhteessa.

 

Myyjän antamat tiedot ovat totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia, jos ne ovat omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee ostopäätöksen tai muun kulutushyödykkeeseen liittyvän päätöksen, jota hän ei ilman annettuja tietoja olisi tehnyt. Nythän asiakkaat saadaan liikkeeseen ostoaikeissa ja he kuvittelevat saavansa hyväkuntoisesta puhelimesta muun kuin tuon vähimmäisarviohinnan ja mitään oikeata arviota ei tehdäkään. Eikö tämä aivan maallikostakin ole harhaanjohtavaa, jos juristit ovat sitä mieltä?

 

Telia esittää täällä aivan pokkana, että hinta arvioidaan laitekohtaisesti, mutta todellisuudessa myyjät ovat sidottuja arviohintaan, on mainonta silloin harhaanjohtavaa. Kyllä Telian markkinointi tämän aivan perussäännön tietää, mutta eipä taida kiinnostaa. Kuluttaja-asiamies voi kieltää tällaisen harhaanjohtavan mainonnan ja tehosteeksi asetetaan uhkasakko. Auttaisiko se?

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 665 custom-general.kudos
  • 1503 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@TheArtist@  kirjoitti:

Telia esittää täällä aivan pokkana, että hinta arvioidaan laitekohtaisesti, mutta todellisuudessa myyjät ovat sidottuja arviohintaan, on mainonta silloin harhaanjohtavaa. Kyllä Telian markkinointi tämän aivan perussäännön tietää, mutta eipä taida kiinnostaa. Kuluttaja-asiamies voi kieltää tällaisen harhaanjohtavan mainonnan ja tehosteeksi asetetaan uhkasakko. Auttaisiko se?


Juuri näin se toimii. Jos myyjillä ei olisi tällaista laskuria, niin käymällä useissa eri Telia kaupoissa saisit eri hyvityshintoja. Sellainen ei olisi asiakkaan kannalta reilua, että myyjä arpoisi hyvityshinnan mutulla. Tämä vaihtodiili on myös rehellisesti avattu meidän sivuilla ja mainonta tämän osalta on myös täsmällistä.

Vaihtodiilin tarkemmat faktat löydät täältä https://www.telia.fi/vaihtodiili Tuolla sivulla on myös useimmin kysytyt kysymykset ja niihin vastaukset avoimesti näkyvillä.

TheArtist
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@NikoNo@  kirjoitti:

@TheArtist@  kirjoitti:

Telia esittää täällä aivan pokkana, että hinta arvioidaan laitekohtaisesti, mutta todellisuudessa myyjät ovat sidottuja arviohintaan, on mainonta silloin harhaanjohtavaa. Kyllä Telian markkinointi tämän aivan perussäännön tietää, mutta eipä taida kiinnostaa. Kuluttaja-asiamies voi kieltää tällaisen harhaanjohtavan mainonnan ja tehosteeksi asetetaan uhkasakko. Auttaisiko se?


Juuri näin se toimii. Jos myyjillä ei olisi tällaista laskuria, niin käymällä useissa eri Telia kaupoissa saisit eri hyvityshintoja. Sellainen ei olisi asiakkaan kannalta reilua, että myyjä arpoisi hyvityshinnan mutulla. Tämä vaihtodiili on myös rehellisesti avattu meidän sivuilla ja mainonta tämän osalta on myös täsmällistä.

Vaihtodiilin tarkemmat faktat löydät täältä https://www.telia.fi/vaihtodiili Tuolla sivulla on myös useimmin kysytyt kysymykset ja niihin vastaukset avoimesti näkyvillä.


Hei!

 

"Hyvitysarvoon vaikuttaa laitteen merkin ja mallin lisäksi laitteen toimivuus ja kunto."

Lisäksi ketjussa aiempana toinen Telian moderaattori kertoo asian toisin kuin sinä.

 

Sinähän toteat, että arvio onkin pitävä, eikä tarkoitus olekaan tehdä toimivuuden ja kunnon mukaista arviota. Lisäksi kerrot, että myyjienne asiantuntevuus ei riitä työhönsä. Ja kaikki tämä vasta reilua onkin.

 

Eli tulkinta on sen mukainen kuka teiltä sattuu moderoimaan palstaa. Vakuuttavaa asiantuntemusta, mutta niin Telian tapaista.

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 665 custom-general.kudos
  • 1503 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@TheArtist@  kirjoitti:

@NikoNo@  kirjoitti:

@TheArtist@  kirjoitti:

Telia esittää täällä aivan pokkana, että hinta arvioidaan laitekohtaisesti, mutta todellisuudessa myyjät ovat sidottuja arviohintaan, on mainonta silloin harhaanjohtavaa. Kyllä Telian markkinointi tämän aivan perussäännön tietää, mutta eipä taida kiinnostaa. Kuluttaja-asiamies voi kieltää tällaisen harhaanjohtavan mainonnan ja tehosteeksi asetetaan uhkasakko. Auttaisiko se?


Juuri näin se toimii. Jos myyjillä ei olisi tällaista laskuria, niin käymällä useissa eri Telia kaupoissa saisit eri hyvityshintoja. Sellainen ei olisi asiakkaan kannalta reilua, että myyjä arpoisi hyvityshinnan mutulla. Tämä vaihtodiili on myös rehellisesti avattu meidän sivuilla ja mainonta tämän osalta on myös täsmällistä.

Vaihtodiilin tarkemmat faktat löydät täältä https://www.telia.fi/vaihtodiili Tuolla sivulla on myös useimmin kysytyt kysymykset ja niihin vastaukset avoimesti näkyvillä.


Hei!

 

"Hyvitysarvoon vaikuttaa laitteen merkin ja mallin lisäksi laitteen toimivuus ja kunto."

Lisäksi ketjussa aiempana toinen Telian moderaattori kertoo asian toisin kuin sinä.

 

Sinähän toteat, että arvio onkin pitävä, eikä tarkoitus olekaan tehdä toimivuuden ja kunnon mukaista arviota. Lisäksi kerrot, että myyjienne asiantuntevuus ei riitä työhönsä.


Laskurin antama summa on arvio. Tuo arvio on varsin pätevä jos laskurille syöttää rehellisen kuvauksen puhelimesta, eli ei jätä mainitsematta vikoja tai kolhuja. Laitteen toimivuus ja kunto siis vaikuttavat lopulliseen hyvityshintaan. Asiantuntevat myyjämme tekevät lopullisen tarkistuksen kyseisestä puhelimesta. Täysin ehjästä puhelimesta saa luonnollisesti parhaan hinnan.

TheArtist
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@NikoNo@  kirjoitti:

@TheArtist@  kirjoitti:

@NikoNo@  kirjoitti:

@TheArtist@  kirjoitti:

Telia esittää täällä aivan pokkana, että hinta arvioidaan laitekohtaisesti, mutta todellisuudessa myyjät ovat sidottuja arviohintaan, on mainonta silloin harhaanjohtavaa. Kyllä Telian markkinointi tämän aivan perussäännön tietää, mutta eipä taida kiinnostaa. Kuluttaja-asiamies voi kieltää tällaisen harhaanjohtavan mainonnan ja tehosteeksi asetetaan uhkasakko. Auttaisiko se?


Juuri näin se toimii. Jos myyjillä ei olisi tällaista laskuria, niin käymällä useissa eri Telia kaupoissa saisit eri hyvityshintoja. Sellainen ei olisi asiakkaan kannalta reilua, että myyjä arpoisi hyvityshinnan mutulla. Tämä vaihtodiili on myös rehellisesti avattu meidän sivuilla ja mainonta tämän osalta on myös täsmällistä.

Vaihtodiilin tarkemmat faktat löydät täältä https://www.telia.fi/vaihtodiili Tuolla sivulla on myös useimmin kysytyt kysymykset ja niihin vastaukset avoimesti näkyvillä.


Hei!

 

"Hyvitysarvoon vaikuttaa laitteen merkin ja mallin lisäksi laitteen toimivuus ja kunto."

Lisäksi ketjussa aiempana toinen Telian moderaattori kertoo asian toisin kuin sinä.

 

Sinähän toteat, että arvio onkin pitävä, eikä tarkoitus olekaan tehdä toimivuuden ja kunnon mukaista arviota. Lisäksi kerrot, että myyjienne asiantuntevuus ei riitä työhönsä.


Laskurin antama summa on arvio. Tuo arvio on varsin pätevä jos laskurille syöttää rehellisen kuvauksen puhelimesta, eli ei jätä mainitsematta vikoja tai kolhuja. Laitteen toimivuus ja kunto siis vaikuttavat lopulliseen hyvityshintaan. Asiantuntevat myyjämme tekevät lopullisen tarkistuksen kyseisestä puhelimesta. Täysin ehjästä puhelimesta saa luonnollisesti parhaan hinnan.


Hei!

Turha tätä keskustelua on jatkaa. Edellisessä kommentissa totesit myyjien antavan vain mutu-hintoja ja nyt he äkkiä muuttuivatkin mielestäsi asiantunteviksi. 

 

Tosiasioita on vähän vaikea kiistää ja yrittää joka viestissä kertoa ne eri tavalla. Mutta siitäpä kai sinulle palkkaa maksetaan.

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 665 custom-general.kudos
  • 1503 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@TheArtist@  kirjoitti:

Turha tätä keskustelua on jatkaa. Edellisessä kommentissa totesit myyjien antavan vain mutu-hintoja ja nyt he äkkiä muuttuivatkin mielestäsi asiantunteviksi. 

 

Tosiasioita on vähän vaikea kiistää ja yrittää joka viestissä kertoa ne eri tavalla. Mutta siitäpä kai sinulle palkkaa maksetaan.


Vastaavanlaista järjestelmää myyjätkin käyttävät puhelimen hyvityshinnan määrittämiseen ja myyjät osaavat arvioida puhelimen kunnon sekä mahdolliset puutteet, jotka arvoa voi pudottaa. Hiharavistuksina hintoja ei määritellä, kuten jo totesinkin. Pystyt myös itse testaamaan laskurilla, että miten paljon esimerkiksi näytössä oleva vika pudottaa arvoa.