Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Siri99
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

HOASnet Vantaa, käyttöönotto-ongelma

Hei Telia yhteisö,

Muutin eilen HOASin opiskelija-asuntoon Vantaalle. Olen yrittänyt saada netin toimimaan, puhuin useasti asiakaspalvelulle, mutta minulle sanotaan, että osoitteeseeni ei edes saa HOASnettiä, vain mobiilinetin.

Asia on se, että sain HOASilta avaimet hakiessani lapun, missä sanottiin, että käytössäni on Telian HOASnet.. Miten tämä voi olla mahdollista, että sitä ei ole edes olemassa?

Tosiaan asiaa avatessani sanon, että netin saamiseksi pitää käyttää vanhaa Ethernet-kaapelia. Kone ilmoittaa, että yhteyttä ei ole. Telian ohjeiden mukaan pitäisi tulla sivu, jossa kirjaudutaan HOASnettiin omilla pankkitunnuksilla ja HOAS-numerolla.

Kuulemma myöhemmin tänä vuonna muuttuu Telia DNA:ksi täällä osoitteessani myös, mutta se tehdään vasta marraskuussa..

Mitä pitäisi tehdä?

Edit AaTanja: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi

11 vastausta
Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1686 custom-general.kudos
  • 2644 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

@Siri99  kirjoitti:

Hei kaikki, en ole laittanut täällä hirveästi viestiä, on ollut hieman kiire ja olen jakanut puhelimestani Internetin, joten se ei ole niin kiireinen asia.

Tosiaan HOASiin otin yhteyttä, tein vikailmoituksen, mutta he vain luettelivat asiat, jotka olen jo tehnyt. Puhuin tänään taas asiakaspalvelun kanssa täällä Teliassa, ja minulle sanottiin, että varmaan netti ei toimi sen takia, että palvelu muuttuu DNA:han lopullisesti 18.11.2020. Eli siihen asti minun pitäisi varmaan odottaa netittömänä! Kuulemma Telia ei enää tee uusia sopimuksia tänne osoitteeseeni tuon vuoksi, joten liitännät eivät toimi.

Tuoltahan löytyi HOAS:in oma tiedoite, https://www.hoas.fi/uutiset/dna-hoasnetin-toimittajaksi/ eli marraskuun loppuun mennessä nuo kytketään. Tekniikkaa ei kerrota, mutta koska myös kaapelitv:stä puhutaan, niin saattaisi olla docsis? Muilla tekniikoilla tuon toteutus ei niin suoraviivaista olisi. Toki voi olla ethernet ja tv vain kaapelista.

KatriEa
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

@Siri99  kirjoitti:

Hei kaikki, en ole laittanut täällä hirveästi viestiä, on ollut hieman kiire ja olen jakanut puhelimestani Internetin, joten se ei ole niin kiireinen asia.

Tosiaan HOASiin otin yhteyttä, tein vikailmoituksen, mutta he vain luettelivat asiat, jotka olen jo tehnyt. Puhuin tänään taas asiakaspalvelun kanssa täällä Teliassa, ja minulle sanottiin, että varmaan netti ei toimi sen takia, että palvelu muuttuu DNA:han lopullisesti 18.11.2020. Eli siihen asti minun pitäisi varmaan odottaa netittömänä! Kuulemma Telia ei enää tee uusia sopimuksia tänne osoitteeseeni tuon vuoksi, joten liitännät eivät toimi.

Hei ja pahoittelut, että olet saanut tällaista viestiä asiasta. HOASin yhteydet ovat aktivoitavissa irtisanomispäivään saakka. Soita taloyhtiöiden asiakaspalvelunumeroon 020011611, sieltä sinulle hoidetaan netti asia kuntoon. 

T: Telialainen