Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
anzkuliini3
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Huawei 4G modeemi käyttäjän vaihto

Hei!

Minulla on tarpeettomana nyt Huawei 4G LTE CPE B593s modeemi ja antaisin sen veljelle käyttöön. Ei ole ollut n. neljään vuoteen käytössä. Pitääkö modeemille tehdä jotain muutoksia jotta toimii seuraavassa paikassa? Esim. pitääkö asetukset palauttaa jotenkin? Onnistuuko se vaikka ei ole enää käytössä koko liittymä/modeemi? Vai sujuuko se vain niin että otan oman vanhan liittymä sim kortin pois ja veli voi laittaa omansa tilalle? 

12 vastausta
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2323 custom-general.kudos
  • 3608 custom-general.replies
  • 329 custom-general.solutions

Hei @anzkuliini3 ja tervetuloa Telian yhteisöön!

 

Modeemille voisi tehdä resetin. Reset-nappula löytyy modeemin sivulta.

Täältä lisää : https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/nettitikut-ja-4g-reitittimet/huawei-B593 

Jos veljelläsi on saman operaattorin liittymä (sim-kortti), niin pitäisi sen onnistua ihan hyvin.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
kustaa1967
Konkari
  • 274 custom-general.kudos
  • 630 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions


@kiisseli67  kirjoitti:

Hei @anzkuliini3 ja tervetuloa Telian yhteisöön!

 

Modeemille voisi tehdä resetin. Reset-nappula löytyy modeemin sivulta.

Täältä lisää : https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/nettitikut-ja-4g-reitittimet/huawei-B593 

Jos veljelläsi on saman operaattorin liittymä (sim-kortti), niin pitäisi sen onnistua ihan hyvin.


Lisätäänpä vielä , että näin vanhan laitteen ollessa kyseessä on viisasta päivittää myös modeemin softa , mikäli päivityksiä on saatavilla. Operaattorit ovat ottaneet verkoissaan LTE-M:n käyttöön ja se edellyttää ko. laitteeseen päivitystä , että toimii LTE-verkossa.

 

Päivitysohjeet löytyvät em. linkin kautta.

 

Laite toimii myös muiden kuin Telian SIM-korteilla , mutta laitteeseen pitää luoda uusi APN-profiili ko. operaattorin asetuksilla.

anzkuliini3
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei!

Eli vaan painan sitä nappulaa ja pitää luultavasti laittaa toki virratkin päälle. 🙂 Mutta siis onnistuu ilman yhdistämistä verkkoon? Liittymästä en ole varma mikä hänellä on. 

anzkuliini3
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tarviiko vanha SIM kortti olla paikalla resetoidessa?

kustaa1967
Konkari
  • 274 custom-general.kudos
  • 630 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions


@anzkuliini3  kirjoitti:

Tarviiko vanha SIM kortti olla paikalla resetoidessa?


Eipä se ihan välttämätöntä ole , mutta suosittelen laittamaan SIM:n , jolloin mahdollinen ohjelmistopäivityskin tulee hoidettua samalla.

 

Kun laite palautetaan tehdasasetuksille , niin samalla käyttäjätunnus ja salasana hallintaan palautuvat oletuksiin. Löytyvät arvokilvestä. Myös PIN-koodikysely menee päälle ja suosittelen ottamaan sen pois päältä.

anzkuliini3
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Laitoin modeemiin virran, vanhan sim kortin, resetoin sivusta ja menin hallintasivulle. Sieltä vielä nollasin laitteen. Nyt asetuksissa pin koodin hallinta sivuilla näyttää että pin-koodi varmistus poissa käytöstä. 

Onko laite nyt siis siten miten pitääkin, jotta voi toinen ottaa käyttöön vai pitääkö vielä jotain tehdä? 😄

 

 

kustaa1967
Konkari
  • 274 custom-general.kudos
  • 630 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions


@anzkuliini3  kirjoitti:

Laitoin modeemiin virran, vanhan sim kortin, resetoin sivusta ja menin hallintasivulle. Sieltä vielä nollasin laitteen. Nyt asetuksissa pin koodin hallinta sivuilla näyttää että pin-koodi varmistus poissa käytöstä. 

Onko laite nyt siis siten miten pitääkin, jotta voi toinen ottaa käyttöön vai pitääkö vielä jotain tehdä? 😄

 

 


Tarkista vielä ohjelmistopäivitys , jos laite ei automaattisesti resetin yhteydessä asentanut uusinta softaa. Ohjelmistopäivityksen tarkistuksen voi käynnistää tämän ohjeen mukaisesti laitteen hallinnasta.

 

https://www.telia.fi/dam/jcr:ccdf9619-a7e8-4b35-9201-456c724880ae/Huawei%20B593S-P%C3%84IVITYS.pdf 

 

Jos laite ilmoittaa , että uudempaa softaa ei ole saatavilla , niin sitten ei asialle kai mitään voi.

anzkuliini3
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

En pysty päivittämään mitään, herjaa sim kortista ja netistä.

Päivitys sivustolla lukee HTTP-päivitys kohdassa "Reititin käyttää jo uusinta ohjelma versioita."

 

Todennäköisesti tämä on nyt sitten ok. 🙂

kustaa1967
Konkari
  • 274 custom-general.kudos
  • 630 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions


@anzkuliini3  kirjoitti:

En pysty päivittämään mitään, herjaa sim kortista ja netistä.

Päivitys sivustolla lukee HTTP-päivitys kohdassa "Reititin käyttää jo uusinta ohjelma versioita."

 

Todennäköisesti tämä on nyt sitten ok. 🙂


Jep siltä vaikuttaa.

 

Mainitse , kun luovutat laitteen , että ohjelmistotarkistus kannattaa tehdä , kun laite on otettu uuteen käyttöön.