Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
erkka1976_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Huima ero todellisessa nopeudessa ja sopimuksen nopeudessa.

Huomasin juuri sopimustani tutkiessa että laajakaistani nopeudet eivät todellakaan täsmää.
Testien ilmoittamat nopeudet pyörivät n. 6mb/s paikkeilla mutta sopimuksessa on 24Mb/s.
Liittymäni on ADSL, 24 Mbit/s + sonera viihde.
Ymmärrä kyllä että viihde vie osan nopeudesta, mutta 18Mb/s tuntuu jo liioittelulta.
Olisiko mahdollista että kun edellisen kerran olen muuttanut sopimustani, niin joku on unohtanut nostaa nopeutta?
6 vastausta
olkitu
Kunniajäsen
  • 683 custom-general.kudos
  • 4424 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

Sonera Viihde vie 5-10Mbps kaistaa. Jos sinulla oli tuo 6Mbps, niin sitten sulla liian alhaiset nopeudet...

Kokeilit modeemisi uudelleenkäynnistystä tai resetointia.
Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
erkka1976_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Juu, on uudelleen käynnistety, resetoitu ja kaikki muut laitteet poistettu verkosta.
En olisi koko asiaan kiinnittänyt edes huomiota kun muistin että minulla olisi vain 10Mb/s liittymä, mutta kun kävin tarkistamassa sopimuksen voimassaoloajan niin huomasin että liittymä onkin 24Mb/s.
Jaakko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 96 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Moi erkka1976,

Liittymän teoreettinen maksiminopeus on tuo 24Mbit/s. Tyypillinen vaihteluväli tässä nopeusluokassa on puolestaan 8-20 Mbit/s. ADSL-liittymän nopeus määräytyy hyvin pitkälti linjapituuden mukaan. Mitä lyhyempi linja keskuksen ja kohteen välillä, niin sitä nopeammin yhteys todennäköisesti toimii. Toki Sonera Viihteessä yhteyden tulisi toimia paremmin, kun tuo 8 Mbit/s, jotta HD-kuva näkyy virheilemättä.

Lisäätkö vielä asiakasnumerosi näkyviin tuolta "Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero", niin päästään katsomaan miltä linja näyttää?
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/ Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy -palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
erkka1976_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tässä pitää sitten tietää että liittymä on vaimoni nimellä.
Asiakasnumero on: 333-671037
erkka1976_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kuinkas tähän viestiin vastailu näin yhtäkkiä stoppasi?
Aikaisempiin viesteihin tuli vastaus melkein heti.
Kalle-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 312 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Moi erkka1976,

Vastailemme viesteihin järjestyksessä ja välillä voi pidempääkin viivettä olla.

Liittymä näyttäisi toimivan tällä hetkellä noin 17M nopeudella, eli linjan puolelta näyttää hyvältä. Oliko yhteys toiminut aina samalla nopeudella ja millä sivustolla olit nopeustestejä tehnyt? Mahdollisimman tarkan tuloksen takaamiseksi nopeustestit on hyvä tehdä tietokoneella, joka on yhdistettynä verkkokaapelilla modeemiin ja kannattaa myös varmistaa ettei mikään laite käytä yhteyttä testin aikana.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu