Interet pätkii, ongelma EPC 3928 vai jokin muu?

  • 5 November 2016
  • 2 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Ratkaisijalle papukaijamerkki!

 

Tarina:

1) Saan itselleni laajakaista yhteyden, yhteys toimii hyvin.

2) Yhteys alkaa n. kuukauden jälkeen pätkimään ja kohta myös modeemi alkaa boottaamaan itsensä. Teen vikailmoituksen. Ongelma ei korjaannu.

3) Haen Soneralta varamodeemin 4 päiväksi. Kaikki toimii kuten pitää. Tullaan lopputulokseen, että modeemissa vika

4) Uutta modeemia odotellessa käytän vanhaa modeemia ja kaikki toimii kuten pitää

5) Uusi saapui, mutta en ala laittamaan sitä, koska vanha toimii!

6) Uuden saapumisesta kestää pari viikkoa niin vanha modeemi alkaa tekemään vanhoja ongelmia

7) Aika lyödä tulille uusi modeemi

8) Uudessa modeemissa täysin samat ongelmat kuin vanhassa ja heti kättelyssä.

 

Eli onko vika asetuksissa, tietokoneessa vai missä!? Mielestäni nämä osa-alueet pitäisivät olla kunnossa. Mutta tuskin 2 samanlaista modeemia voi olla rikki, ja koneessa ei ole viruksia.

Kuitenkin tätä "pätkimistä" tapahtuu tosi paljon pelatessa online-pelejä, mutta toki muulloinkin. Kokeillut jo yhtä jos toista neuvoa mitä olen netistä löytänyt. Laittanut modeemin bridge-tilaan, IP flood pois päältä yms. mutta ei auta. Hauskaa tässä on se, että KAIKKI toimii alussa kuten pitää ja "x ajan" jälkeen alkaa pätkimään ja jopa boottaileen.

 

Mitä voin kertoa lisää, että apua olisi helpompi antaa? Mitä voisi tehdä, että ongelma korjaantuisi?

Kiitos vastauksesta!


2 kommenttia

Jos kyseessä kaapelilaajakaista, niin vika on hyvin luultavasti Soneran verkossa, varsinkin jos se on kuukauden ehtinyt pelittämään.

 

Se on sitten eri asia jaksaako/osaako Sonera selvittää sitä vikaa.

Täällä oli joskus juttua, että Ciscon boottailu johtui Avast-merkkisestä virustorjuntaohjelma, jonka poistamisen jälkeen alkoi toimia.

Vastaa