Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Helenti_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kaapelimodeemiyhteys poikki

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Eli maanantaina jätetty vikailmoitus vieläkin auki ja yhteyttä ei edelleenkään.

Tässä hieman listaa:
11-12.9-13 välisenä yönä putosi linjalta, palasi omia aikojaan lilnjalle joskus klo 14 tms. Silloin tehdystä vikailmoituksesta soitettiin minulle perjantaina, jolloin homma kuitattiin selvitetyksi.

La 14.9 klo 5:24 putosi uudestaan linjoilta, eikä palannut viikonlopun aikana. Maanataina automaattiin vikailmoitusta heti klo 8 jälkeen. Omia aikojaan sitten maanantaina iltapäivästä palasi linjalle, sillä erolla että paketteja hukkui siinä määrin, jotta esim pelkkä selaus oli mahdotonta. ssh, tracert, ping toimivat joten kuten.

Keskiviikkona soitti asentaja aamusta, kun olin matkalla töihin. Luettelin ulkomuistista s/n-suhteet jne ja epäili että modeemi saattaa olla tiensä päässä (epc3000). Kehotti käyttämään paikallisessa sonerapisteessä, jotta vältyn kustannuksilta jos vika on modeemissa.

Pistin emännän asialle ja toisen käden tietona ei suostunut siellä menemään verkkoon, eli ei muuta kuin uuttaa kantoon (epc3825). Pyysin samalla puhelimitse syöttämään mac-osoitteen tuonne hallintaan, ettei tarvi sen takia odotella.

Töistä tultua conffaamaan ja debuggaamaan (ei ollut noussut siinä kolmessa tunnissa online). Aikana ihmeteltyäni huomasin, että olivatten syöttäneet wan-macin liitymätietoihin. Epäilytti josko siellä pitäisi olla tuo CM- MAC sen sijaan. Tästä koitin kysyä sekä täällä että facebookissa ilman onnea.

No sitten auton rattiin ja ajamaan paikalliseen sonerra pisteeseen kysymään asiasta ja siellä silloin töissä ollut vahvisti, että sinne pitää syöttää se CM MAC. No illalla sitten muuttamaan se sinne, eikä ole vieläkään noussut linjoille.

Tällä hetkellä mietityttää ostinko koko toisen modeemin turhaan ja vika onkin jossain muualla? Valitettavasti vielä annoin puhelimessa luvan leipoa sen vanhan modeemin ser-jätteeseen, eli ei ole sitä edes tallella varalaitteena mikäli näin käy.
7 vastausta
Helenti_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ja nyt ongelma on ratkasitu toistaiseksi.

Oman liittymän hallinnassa oleva modeemin/mac-soitteen vaihto ei kuulemma tee mitään. Eli pikku debuggauksen jälkeen Relacomin asentaja soitti Soneralle ja valtuuttivat oikean mac-osoitteen. Samalla tuli uudempaa firmistäkin sitten laitteeseen.

infona hieman noista tehoista (tätä infoa kun ei täältä helpolla löydä)

Upstream tehojen olisi syytä olla välillä -10 dBmV - +10 dBmV. s/n-suhde yli 30 dBmV (itsellä ongelmat alkoivat kun edellisesssä modeemissa putosi tuonne alle 28 dBmV)

Downstreamin puolella rajaa en tiedä, mutta nykyinen 42 dBmV alkaa olemaan maksi millä toimii 😉
jiiwee
Vakiokalustoa ☆
  • 3 custom-general.kudos
  • 171 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Helenti kirjoitti:

Oman liittymän hallinnassa oleva modeemin/mac-soitteen vaihto ei kuulemma tee mitään.

Tämäpä mielenkiintoinen huomio, tuon kohdan olen itsekin pannut merkille ja ilolla todennut, että tämähän käy jatkossa helposti, jos modeemi menee vaihtoon tai haluaa testata toisella laitteella.
Sonera varmaan kommentoi mielellään.
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Helenti ja Jiiwee,

Omilla sivuilla tuo CM MAC osoitteen vaihto pitäisi toimia kyllä. Tuossa on tietenkin otettava huomioon, että toimenpiteessä on hieman viivettä kun tilaus menee läpi ja modeemille lähtee valtuutus tulemaan.

Helenti: Lisäisitkö samalla laajakaistaliittymäsi asiakasnumeron tietoihisi, niin voimme selvitellä tarkemmin mikä tuossa olisi voinut mennä pieleen. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

Lisäksi olisimme kiinnostuneet, mistä tuo tieto oli sinulle kantautunut, että tuo muutos ei Omien sivujen kautta tee mitään?
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
jonirist_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Voin vahvistaa että omilla sivuilla mac-vaihto ei tee mitään.

Terv: kolmatta vuorokautta odotellaan valtuutusta.
Jaakko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 96 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moi jonirist,

Pientä viivettä noissa on, mutta kyl 3 vuorokauden aikana tulisi mennä jo valtuutuksen läpi. Taisit tästä jo Facebookin puolella ollakin yhteydessä, joten jätä tosiaan uuden modeemin CM-MAC -numero sinne yksityisviestinä, niin laitetaan valtuutus eteenpäin.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/ Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy -palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
jonirist_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Jaakko- kirjoitti:
Moi jonirist,

Pientä viivettä noissa on, mutta kyl 3 vuorokauden aikana tulisi mennä jo valtuutuksen läpi. Taisit tästä jo Facebookin puolella ollakin yhteydessä, joten jätä tosiaan uuden modeemin CM-MAC -numero sinne yksityisviestinä, niin laitetaan valtuutus eteenpäin.


Laitettu. Pistetään nyt vielä varuilta tännekin: *************
PasiS
Konkari ☆
  • 493 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Mac-osoitteen vaihto onnistui omilla sivuilla ja alle puolessa tunnissa. Joten kyllä se ainakin joskus toimii.