Olen nyt jo monen kuukauden ajan pyrkinyt Telian asiakkaaksi, mutta vielä toistaiseksi en asiassa ole onnistunut. Valokuitulaajakaistan tilaaminen Telialta menee helposti kyllä omalle turhauttavimmat asiointitapaukset ikinä. Tarkoitus oli saada valokuituyhteys uuteen omakotitaloon muuttopäivään mennessä. Telian urakoitsija ei kuitenkaan useista yrityksistä huolimatta saanut kuitua vedettyä asennettuihin putkiin. Vika oli Telian omalla osuudelle, jossa putket olivat ilmeisesti rikki tai jäässä. Missään vaiheessa prosessia asiakasta ei pidetty ajan tasalla. Ilmeisesti koko homma olisi jäänyt roikkumaan, ellen olisi säännöllisesti kysynyt asian perään asiakaspalvelusta. Joka kerta koko homman sai selittää alusta alkaen ja sitten ehkä parin viikon päästä näkyi asentaja ihmettelemässä kadulla sijaitsevaa kuitujakamoa tms. Lopulta sitten noin 4 kuukautta myöhemmin kuitu saatiin vedettyä asuntoon asti. Nyt sitten odottelen toista kuukautta josko asentaja ehtisi paikalle asentamaan kuitumuuntimen. Mitään arviopäivää ei Telialta tähän hommaan saa, vaan asentaja ilmeisesti ilmestyy (ehkä) joskus paikalle.
Mikäli valinnanvaraa olisi, Telia saisi kyllä pitää tunkkinsa. Valitettavasti vaan tähän osoitteeseen ei muilta yrityksiltä kuituyhteyttä saa.