Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Morchen
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kuitunetti ollut tilauksessa kohta puoli vuotta eikä asennuspäivästä ole tietoa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olen nyt jo monen kuukauden ajan pyrkinyt Telian asiakkaaksi, mutta vielä toistaiseksi en asiassa ole onnistunut. Valokuitulaajakaistan tilaaminen Telialta menee helposti kyllä omalle turhauttavimmat asiointitapaukset ikinä. Tarkoitus oli saada valokuituyhteys uuteen omakotitaloon muuttopäivään mennessä. Telian urakoitsija ei kuitenkaan useista yrityksistä huolimatta saanut kuitua vedettyä asennettuihin putkiin. Vika oli Telian omalla osuudelle, jossa putket olivat ilmeisesti rikki tai jäässä. Missään vaiheessa prosessia asiakasta ei pidetty ajan tasalla. Ilmeisesti koko homma olisi jäänyt roikkumaan, ellen olisi säännöllisesti kysynyt asian perään asiakaspalvelusta. Joka kerta koko homman sai selittää alusta alkaen ja sitten ehkä parin viikon päästä näkyi asentaja ihmettelemässä kadulla sijaitsevaa kuitujakamoa tms. Lopulta sitten noin 4 kuukautta myöhemmin kuitu saatiin vedettyä asuntoon asti. Nyt sitten odottelen toista kuukautta josko asentaja ehtisi paikalle asentamaan kuitumuuntimen. Mitään arviopäivää ei Telialta tähän hommaan saa, vaan asentaja ilmeisesti ilmestyy (ehkä) joskus paikalle.

Mikäli valinnanvaraa olisi, Telia saisi kyllä pitää tunkkinsa. Valitettavasti vaan tähän osoitteeseen ei muilta yrityksiltä kuituyhteyttä saa.

11 vastausta
HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 141 custom-general.kudos
  • 540 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Morchen  kirjoitti:

Kuitumuunnin saatiin viimein asennettua 27.6. ja siitä asti liittymä on toiminut. Seuraava yllätys oli täyden kuukauden laajakaistalasku Telialta aikaväliltä 25.5.-26.6., jolloin yhteys ei ollut päivääkään käyttökunnossa. Olin etukäteen varmistanut chatista, ettei laskua pitäisi tulla. Lähetin laskusta viestin. Katsotaan meneekö seuraavaksi yhteydet poikki, kun on lasku maksamatta. Telian kanssa asiointi on todella raskasta.


Hienoa kuulla, että kuitumuunnin on saatu asennettua ja liittymä on siitä lähtien toiminut. Harmillista kuitenkin, että olet saanut nyt laskua siltä ajalta, kun liittymää ei ole voinut käyttää. Hyvä, että laitoitkin meille asiasta viestiä ja asiakaspalvelumme on varmasti sen tiimoilta sinuun yhteydessä. Uskon kyllä, että tuossa on nyt käynyt vain joku sekaannus laskun osalta, jos tosiaan chatissa sanottu ettei kyseiseltä ajalta pitäisi laskua ollenkaan tulla, ja asia varmasti saadaan selvitettyä. 

| Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Sarjat | Musiikki | Kaikkea maan ja taivaan väliltä |

Make1988
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei @Morchen . Oletko kysynyt kuitunettiä plazanet oy firmasta. Sieltä osaavat auttaa asiaan valokuitusta, sieltä kannattaa kysellä tai ostaa nettimokkula silläkin ajaa nettiasiansa oikein hyvin.

 


Muokkaus AaTanja: tägätty aloittaja.