Kyöstin alueen avoin kuitu hanke

  • 30 September 2018
  • 1 kommentti
  • 2 katselukertaa

Touko-kesäkuussa (2018) oli alueellamme Avoin Kuitu -kampanja ja Telian myyntimiehet kiersivät vähintään viikottain kysymässä mielipidettä kuidun tilaamiseen. Lisäksi oli useampia yhteisiä tiedotustilaisuuksia. Useat meistä kampanjan tuloksena tekivätkin kuidun tilauksen määräpäivään 28.6. mennessä. Olin tilaamisen jälkeen siinä luulossa, että meille tiedotetaan jatkossakin, miten hankkeen kanssa käy ja missä vaiheessa ollaan. Täysin väärässä kuitenkin olin. Nyt on kolme kuukautta kulunut viimeisestä mahdolisesta tilauspäivästä ja Telian suunnalta on ollut täydellinen hiljaisuus koko tuon ajan. Olen muutaman kerran asiakaspalvelustakin asiaa kysellyt, mutta aina on vakiovastaus "Kaikille tilaajille kyllä palataan asiaan". Toki sopimuksessa luki, että Telia tekee rakennuspäätöksen 6 kk sisällä, mutta en silti voi ymmärtää, miksi mitään tietoa ei ole voitu jakaa tilaamisen jälkeen ja mikä viivyttää päätöksen tekoa?

 

Haluan asian nostaa täälläkin esiin, jotta muutkin avointa kuitua harkitsevat tietävät, millainen Telian toiminta on tilausprosessin jälkeen. Miksi pilata hyvin alkanut prosessi täydellisellä tiedottamatta jättämisellä?

 

Toinen asia on kuidun asennusaikataulu. Yhteisessä infotilaisuudessa siitä kysyin ja silloin asiantuntija sanoi, että kyllä kuitu ennen roudan tuloa pitäisi olla vedettynä, jos rakennuspäätös tulee. Eipä se ainakaan tätä menoa tänä vuonna ole, mutta ehkäpä vuonna 2019... 

 


1 kommentti

Tervetuloa Yhteisöön @t_riikonen!


 


Tällä hetkellä ei tosiaan ole tietoa suuntaan tai toiseen rakennuspäätöksestä, eli tiedotettavaa ei vielä tässä vaiheessa ole ollut. Ilmoitamme päätöksestä, aikatauluista ja etenemisestä heti, kun rakennuspäätös on tehty ja teidämme niistä lisää :smileyhappy:  Rakentaminen vie tavallisesti 3–12 kuukautta.


 


Täällä on vielä vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin sekä yhteystiedot Avoimen kuidun asiakaspalveluun.

Vastaa