Liittynä 1000/100 mutta nopeus vaikka päälläseisois 92,7

  • 15 March 2020
  • 2 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Olen ostanut liittymän 1000/100 mutta huomasin tänään että nopeus ei sitten millään nouse yli 92,7. 

Liittymän alkuvaiheessa nopeus oli yli 900. 

 

Käytän tietokonetta piuhalla jotka on uusinta uutta. Testasimme myös suoraan kuituboksista tänään chatin välityksellä. Onko tässä jotain mitä en ymmärrä vai skaalaako Telia nopeudet käytön mukaan sopiviksi asiakkaille. Olen hieman harmissani kun tuntuu siltä että vedetään asiakasta höplästä.

 


2 kommenttia

Asia on näemmä korjaatunut. 

Kannattaa näemmä silloin tällöin testailla ettei laitteet ole menneet juntturaan

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

@NopeaNetti@  kirjoitti:

Asia on näemmä korjaatunut. 

Kannattaa näemmä silloin tällöin testailla ettei laitteet ole menneet juntturaan


Toimivat laitteet eivät mene juntturaan, eivätkä vaadi mitään tehdasasetusten palauttelua. Mulla on ollut se periaate, että laite voi pettää vain sen ensimmäisen kerran ja sen jälkeen se lähtee kiertoon.

 

Nykyään räkissä onkin sellaiset laitteet että pisimpään yhtäjaksoisesti käynnissä olleet on käynnistetty valokuituliittymän asentamisen aikoihin reilut 2.5 vuotta sitten, eikä niitä ole sen koomin tarvinnut käynnistellä. Asetuksia olen kyllä muutellut matkan varrella jo lukuisia kertoja kun oma verkko on kehittynyt, mutta laiteista lähtöisin olevia ongelmia ei ole ollut. Reitittimen olen tainnut pari kertaa bootata tuona aikana mutta nämä ovat olleet omasta aloitteesta esim. suurempien conffimuutosten yhteydessä olen halunnut varmistaa että säädetty conffi kestää myös resetin yli.

 

Telian valokuituverkko on erittäin toimintavarma, joten jos joku asia ei toimi niin kyllä edelleenkin etsin ensin vikaa omista laitteista tai conffeista. Hyllyssä tätä varten mm. valmiiksi conffattuja varalaitteita, jotka pystyy vaihtamaan linjoille hetkessä ja tällä tavoin paikantamaan jos jossain laitteessa tulee lopulta "tunnit täyteen".

Vastaa