Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Teema
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Mistä apua pakettihävikkiin

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ping statistics for 8.8.8.8:
    Packets: Sent = 500, Received = 456, Lost = 44 (8% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 25ms, Maximum = 42ms, Average = 26ms
Ping statistics for 104.75.67.48:
    Packets: Sent = 200, Received = 179, Lost = 21 (10% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 24ms, Maximum = 41ms, Average = 26ms

Telian kaapelinetti käytössä. Alueella suoritetun "päivityksen" jälkeen netti käytännössä käyttökelvoton jo toista viikkoa. Tein vikarin ja sain viestin, että liittyy alueelliseen vikaan. Tänään ko. vika kuitattiin korjatuksi ja ajoin nuo ylläolevat pingit Googlen nimipalvelimeen ja Netflixin Fast.com:iin.

 

 

 

 

8 vastausta
KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 100 custom-general.kudos
  • 547 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Teema@  kirjoitti:
Ping statistics for 8.8.8.8:
    Packets: Sent = 500, Received = 456, Lost = 44 (8% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 25ms, Maximum = 42ms, Average = 26ms
Ping statistics for 104.75.67.48:
    Packets: Sent = 200, Received = 179, Lost = 21 (10% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 24ms, Maximum = 41ms, Average = 26ms

Telian kaapelinetti käytössä. Alueella suoritetun "päivityksen" jälkeen netti käytännössä käyttökelvoton jo toista viikkoa. Tein vikarin ja sain viestin, että liittyy alueelliseen vikaan. Tänään ko. vika kuitattiin korjatuksi ja ajoin nuo ylläolevat pingit Googlen nimipalvelimeen ja Netflixin Fast.com:iin.

 

 

 

 


Hei, ikävä kuulla että häiriö jatkuu korjauksesta huolimatta. Nyt kannattaa vastata häiriöilmoituksen jälkeen tulleeseen viestiin jotta tiketti saadaan uudestaan tutkintaan. Jos viestiä ei ole tullut niin ottaisitko chatissa meihin yhteyttä niin saadaan korjaus uudelleen käyntiin.

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1799 custom-general.kudos
  • 2763 custom-general.replies
  • 127 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Mitäs modeemi kertoo kanavien arvoiksi? Niin downlink kuin uplink?

Teema
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Purnipsi@  kirjoitti:

Mitäs modeemi kertoo kanavien arvoiksi? Niin downlink kuin uplink?


Teema
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Näkyi tänään olevan jonkinlainen työmaa tässä kadulla ja netti modeemin lokien mukaan poikki. Liekö korjattu sitten, pikaisella testauksella pingi ei ainakaan heittele niin rajusti mitä aiemmin.

 

Teema
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

27.5. -> "Hei, liittyy alueelliseen vikaan, ilmoitamme kun korjattu"

31.5. -> Vikari käsitelty, käynnistä laitteet uudelleen

31.5. -> Vastasin viestiin häiriön olevan edelleen päällä

31.5. -> "Hei, liittyy alueelliseen vikaan, ilmoitamme kun korjattu"

4.6. -> Vikari käsitelty, käynnistä laitteet uudelleen

4.6. -> Vastasin viestiin häiriön olevan edelleen päällä

4.6. -> Viankorjaus siirtynyt asentajalle

6.6. -> Asentaja kävi, suositteli multimediarasian vaihtoa, alueella kuulemma paljon vikaisia yhteyksiä

11.6. -> Vastasin viestiin häiriön olevan edelleen päällä

11.6. -> "Hei, liittyy alueelliseen vikaan, ilmoitamme kun korjattu"

11.6. -> Vikari käsitelty, käynnistä laitteet uudelleen.

 

11.6. 

Ping statistics for 8.8.8.8:
    Packets: Sent = 200, Received = 186, Lost = 14 (7% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 25ms, Maximum = 41ms, Average = 26ms
DOCSIS Event Log
Count	Time	ID	Level	Description
1	06/11/2019 10:12	D3.1	Critical (3)	DHCP FAILED - Critical field invalid in response ;CM-MAC=10:62:d
1	06/11/2019 10:12	D1.0	Critical (3)	DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=10:62:d0:1
1	06/11/2019 10:12	D3.1	Critical (3)	DHCP FAILED - Critical field invalid in response ;CM-MAC=10:62:d
1	06/11/2019 10:12	D1.0	Critical (3)	DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=10:62:d0:1
1	06/11/2019 10:12	D3.1	Critical (3)	DHCP FAILED - Critical field invalid in response ;CM-MAC=10:62:d
1	06/11/2019 10:12	D1.0	Critical (3)	DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=10:62:d0:1
1	06/11/2019 10:12	D3.0	Warning (5)	DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=10
1	06/11/2019 10:12	I401.0	Notice (6)	TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=10:62:d0:1f:4e:10;CMTS-MAC=2c:a
1	06/11/2019 10:19	T1.0	Critical (3)	SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK
1	06/11/2019 10:19	T203.0	Warning (5)	MDD message timeout;CM-MAC=10:62:d0:1f:4e:10;CMTS-MAC=2c:ab:eb:2
1	06/11/2019 10:19	T1.0	Critical (3)	SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK
1	06/11/2019 10:19	T203.0	Warning (5)	MDD message timeout;CM-MAC=10:62:d0:1f:4e:10;CMTS-MAC=2c:ab:eb:2
1	06/11/2019 10:19	T1.0	Critical (3)	SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK
1	06/11/2019 10:19	T203.0	Warning (5)	MDD message timeout;CM-MAC=10:62:d0:1f:4e:10;CMTS-MAC=2c:ab:eb:2
1	06/11/2019 10:20	R4.0	Critical (3)	Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unica
1	06/11/2019 10:20	T1.0	Critical (3)	SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK
1	06/11/2019 10:20	T203.0	Warning (5)	MDD message timeout;CM-MAC=10:62:d0:1f:4e:10;CMTS-MAC=2c:ab:eb:2
1	06/11/2019 10:20	T1.0	Critical (3)	SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK
1	06/11/2019 10:20	T203.0	Warning (5)	MDD message timeout;CM-MAC=10:62:d0:1f:4e:10;CMTS-MAC=2c:ab:eb:2
1	06/11/2019 10:21	T1.0	Critical (3)	SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK
1	06/11/2019 10:21	T203.0	Warning (5)	MDD message timeout;CM-MAC=10:62:d0:1f:4e:10;CMTS-MAC=2c:ab:eb:2
1	06/11/2019 10:23	T1.0	Critical (3)	SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK
1	06/11/2019 10:23	T203.0	Warning (5)	MDD message timeout;CM-MAC=10:62:d0:1f:4e:10;CMTS-MAC=2c:ab:eb:2
1	06/11/2019 22:59	R5.0	Critical (3)	Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3
1	06/11/2019 22:59	R7.0	Critical (3)	Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC;CM
1	06/11/2019 22:59	R5.0	Critical (3)	Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3
1	06/11/2019 22:59	 	Warning (5)	Dynamic Range Window violation
1	06/11/2019 22:59	R4.0	Critical (3)	Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unica
1	06/12/2019 02:26	R5.0	Critical (3)	Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3
1	06/12/2019 02:27	R7.0	Critical (3)	Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initializing MAC;CM
1	06/12/2019 02:27	 	Warning (5)	Dynamic Range Window violation
1	06/12/2019 02:28	R4.0	Critical (3)	Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unica

Onko täällä nyt oikeasti joku alueellinen vika vai ei? Vai johtuuko kaikki antennirasiasta, mikä on ollut käytössä menestyksekkäästi viimeiset n. 4 vuotta ilman tälläisiä ongelmia. Alue on 94700  / Kemi.

 

Ja tällä varmaan pääsee määräaikaisuudesta eroon, kun ei oikein mielenkiinto enää riitä hieromaan tätä asiaa.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 126 custom-general.kudos
  • 672 custom-general.replies
  • 61 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei @Teema 

 

Jotta tuota häiriöntutkintaa voidaan jatkaa, niin pyytäisin aktivoimaan häiriöilmoituksen uudelleen tekstiviestin ohjeen mukaan.


Pyrimme korjaamaan häiriöt mahdollisimman pian, pätkivistä yhteydestä voimme tarjota hyvitystä. Hyvityksiä voit hakea asiakaspalvelun chat:ssa, kun häiriö on saatu korjattua. Määräaikaisuuden purkamisesta on hyvä keskustella tarkemmin meidän chat:ssa, näillä tiedolla en voi luvata sopimuksen purkamisesta mitään.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Teema
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Telialla oli täällä runkoverkon päivitys ja tuntuisi, että hävikki ja pätkiminen on sen koomin kaikonnut. Oli kuitenkin sähkömies jo tilattu vaihtamaan antennirasia, niin en viitsinyt perua koska tokkopa siitä haittaa on.

 

Tässä linja-arvot ennen ja jälkeen multimediarasian vaihdon. Nämä eivät minulle paljoa sano, mutta jonkinverran näyttäisi muuttuneen.

 

Ennen: 

 

Jälkeen: 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 126 custom-general.kudos
  • 672 custom-general.replies
  • 61 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hienoa kuulla, että yhteys nyt toimii ongelmitta!

 

Rasian vaihdolla on tosiaan paljonkin merkitystä, jos käytössä on ollut jo vanhentunut rasia. Osa rasioista aiheuttaa taajuuskuoppia, jotka aiheuttaa pätkimistä. Jos asunnossa (tai taloyhtiössä) kaapelisisäverkko on asennettu ketjuun, on tärkeää, että ketjun kaikki rasiat ovat kunnossa. Näistä parhaiten tietää asentaja ja osaa valita oikean rasian käyttöön. 

 

Tuloksien perusteella sinun kaapeliyhteyden signaali on nyt voimistunut joten on häiriövapaampi.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.