Nettiyhteys toimii erittäin hitaasti/ei ollenkaan.


Netti toimii noin tunnin tietokoneen käynnistyksen jälkeen normaalisti hyvillä nopeuksilla, mutta yhtäkkiä yhteys alkaa ikäänkuin pomppimaan, eli nopeus putoilee jopa 1mbit/s ja tekee netin käytöstä äärimmäisen hidasta. Modeemina toimii Cisco epc3825 ja liittymänä Kodin netti teho, nopeus taisi olla 40-100. Ollut aikaisemmin sama ongelma, mutta silloin selvisi modeemin resettaamisella, nyt ei auttanut edes tietokoneen täyspuhdistus. Yhdistetty kaapelilla koneeseen, mutta myöskään WLAN ei toimi puhelimessa. Kaikki modeemin valot palabat normaalisti. Anteeksi pitkä ja epäselvä viesti, puhelimella hankala kirjoittaa.

5 kommenttia

kysyisin miksi yhteyteni on niin hidas ja tokkivä t anja

Edit NikoNo: Muokattu otsikko ja siirretty viesti jo olemassaolevaan ketjuun.


 


 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Tähän voin vastata vain että liian monesta syystä. 


 


Aloittaisin kertomalla ensimmäiseksi mikä liittymä sinulla on ja mikä toteutustapa (Samalla liittymällä voi olla monta toteutustapaa, eli miten yhteys tuodaan asunnollesi).


 


Sen jälkeen voisit kertoa mokkulasi / modeemisi / reitittimesi merkki ja mallin?


 


Onko tämä hidas ja pätkivä / tökkivä yhteys kokopäiväinen vai illalla esimerkiksi?


 


Oletko kokeillut toisilla tietokoneilla tai muulla laitteella?


 


Oletko käynnistänyt modeemin / reitittimen uudelleen? Tai kokeillut toisella laitteella, jos sattuisi olemaan sellainen. Lainalaitteita taitaa saada Sonera kaupoista.


 


Jos edellään mainitut asiat sain katsottua ja vastauksen (laita tänne klaaniin vain, niin muillekkin apua) niin tee vikailmoitus Soneran omilta sivuilta tai soittamalla asiakaspalveluun. Huomaathan sen että jos vika on omissa laitteissa / sisäverkossasi niin voit joutua maksamaan asentajakäynnin ja muussa tapauksessa jos vika on Soneran verkossa niin totta kai Soneran sen korjauksen maksaa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Eiköhän tässä kannata melkein tehdä suoraan vikailmoitus tuolta Soneran Omilta sivuilta tai puhelimitse.

 

Näyttäisi että olet tehnyt kaiken mitä normaali kuluttaja tarvitsee tehdä.

Hei Ryttoni ja tervetuloa klaaniin!

Vikailmoituksella tosiaan voi lähteä helpoiten lähestymään asiassa. Voisit myös kokeilla olisiko modeemin palomuurin ja IP-flood detectionin poiskytkemisellä mitään apua ongelmaan. Alla vielä nopeat ohjeet tähän toimenpiteeseen:


1. Mene selaimella osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings

 

Tämän jälkeen olet valmis 🙂 Jos sinulla on television/digiboksin antennijohto kytkettynä samaan rasiaan modeemin kanssa, kokeile onko sen irroituksella mitään merkitystä nopeuden pomppimiseen.

IP flood detection sekä modeemin palomuuri molemmat pois päältä. Eilen illalla ei ollut minkäänlaista vaikutusta, mutta nyt toimii taas normaalisti, antaa noin 90mbit/s nopeudella latausnopeutta. Katsotaan jos toimii niin ei tarvi vikailmoitusta lähettää. Tehnyt kyllä useasti saman että päivälle toimii mutta iltaa/yötä kohti mentäessä alkaa pätkimään ja tiputtaa nopeuden sinne 1mbit/s.

Vastaa