Nopeuden nosto

  • 11 December 2014
  • 13 kommenttia
  • 188 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia
http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea#itsepalvelu

Kun em. sivulla laittaa hiiren kohtaan "nosta nopeutta" ponnahtaa teksti, että sen voi tehdä omilla sivuilla. Kun klikkailen omille sivuille, ei siellä nopeuden nostoa kuitenkaan ole.
Olen kysellyt viihdepakettien tyrkyttäjiltä, eikö nopeutta todellakaan saa ilman viihdepakettia nostettua. Yksi tiesi hinnankin mielestään, mutta sanoi, ettei häntä ole valtuutettu sen myymiseen. Useimmat ovat sanoneet, että "tuossahan se tulee viihdepaketin mukana". Minä kun en vaan tarvitse sitä viihdepakettia, kun ei ne filmit sun muut kiinnosta pätkääkään!!!!!

13 kommenttia

Hei hidas !

Liittymän pääsee kyllä päivittämään Omilla Sivuilla, mutta nyt en pääse tarkistamaan tätä yksityiskohtaisemmin, että millainen sinun liittymäsi kohdalla tilanne on.
Lisääthän asiakasnumerosi tänne Keskustelupalstan asetuksiisi, niin pääsemme kurkkaamaan liittymääsi.
Laitoin asiakasnumeron, ja senkin paikka oli omituisesti sivun alareunassa, joten ei meinannut löytyä. En todellakaan löydä omilta sivuilta mahdollisuutta itse klikata nopeuden nostoa. Onhan siellä joku linkki otsikolla "ota yhteyttä".
Muutenkin melkoinen sekamelska koko sivusto, kun saa koko ajan kirjautua sisään, vaikka on jo kirjautunut viisi kertaa.
Löysin joku päivä sivun, josta sain osoitteen perusteella tietää, että nopeuden nosto olisi mahdollinen
50 tai 100 megaiseksi ja hinta olisi noin 5 tai kymmenen euroa nykyistä enemmän. Kiinnostaisikin tietää täytyisikö modeemi vaihtaa, vai käykö entinen. Tämä "entinen" on itse Soneralta ostamani. Ei pitäisi olla teidän omaisuutta.
Hei hidas !

Kun kirjaudut Omille Sivuille, niin valitset avautuvalta sivulta Valokuitu-liittymäsi. Sen jälkeen rullaat sivua vähän alaspäin ja sieltä löytyy valinta "Päivitä liittymäsi". Ja sieltä pääset haluamasi nopeuden valitsemaan. Nopeudenmuutoksessa ei modeemia tarvitse vaihtaa, vaan entinen käy edelleen.
Ei toimi meikäläisen masiinalla, jos linkkinä on tuo lätkä missä on nykyinen nopeus. Selaimeni on IE11. Muilla en ole kokeillut. Syynä voi nyt olla joku yhteensopimattomuus, kun en muuta keksi.
Hei hidas !

Kokeilepa jollain muulla selaimella (Firefoxilla, Chromella) - onko näillä sama tilanne?
KatjaN kirjoitti:
Hei hidas !

Kokeilepa jollain muulla selaimella (Firefoxilla, Chromella) - onko näillä sama tilanne?

Kokeilin juuri Chromella, eikä toimi silläkään.
Hei hidas !

Saatko jonkin virheilmoituksen, vai mitä tapahtuu kun klikkaat Valokuitu-liittymääsi?
KatjaN kirjoitti:
Hei hidas !

Saatko jonkin virheilmoituksen, vai mitä tapahtuu kun klikkaat Valokuitu-liittymääsi?


Vaihdoin toiseen pöytäkoneeseemme ja ihan sama juttu. Mitään ei tapahdu, kun klikkaan sitä lätkää, jossa meidän tapauksessa lukee 10 mbs. Ei edes virheilmoitusta. Tulee siihen tosin se käden kuva osoituksena linkistä.

Tässä koneessa toisin kuin toisessa 32 bit Vista ja IE9
Toisessa 64bit Win7 ja IE11 sekä Chrome.
Hei hidas,

Testasin juuri tuon 10mbit liittymätietosi avausta omien sivujen hallinnasta käsin ja se toimii kyllä normaalisti. Päivitä Liittymä-linkkiin pääsee myös sen jälkeen normaalisti. Oletko varmistanut että myös kaikki selaimen liitännäiset ovat ajantasalla (Flashplayer, Java jne)? Kirjauduthan sisään omille sivuille nyt Sonera Tunnuksillasi etkä laajakaistaliittymäsi pääkäyttäjätunnuksellasi?

Jos jostain syystä et kuitenkaan onnistu nopeutta nyt tuoltakäsin nostamaan, voidaan hoitaa asia kyllä tässä tapauksessa hoitaa muuta kautta. Viihdepalvelua ei ole pakko ottaa nopeuden mukana eli pelkkä nopeudennosto esim. 10 --> 100mbit tai 50mbit on mahdollista. Vanha modeemi tosiaan käy liittymääsi OK.
Enpä tiennyt, ettei laajakaistatunnuksella ko. valinta toimi, enkä ole kyllä missään huomannut, että siitä olisi mainittukaan. Tein tuon uuden tunnuksen ja jo rupesi pelittämään. Vielä minulla olisi kuitenkin yksi kysymys. Mikäli en ole uuteen nopeuteen tyytyväinen, olenko auttamatta sen kanssa naimisissa lopun ikääni, vai saako sitä millään kaupalla palautettua entiseksi?
Moi hidas,

Hieman nolo juttu meidän puolelta ettemme varmistaneet aluksi että varmasti käytät Sonera Tunnuksiasi tämän toimenpiteen tekemiseksi! Parempi toki nyt myöhään kuin ei milloinkaan! Mikäli uuden nopeutesi kanssa tulee ongelmia ja nopeus ei vastaa liittymäsopimuksessa mainitulla vaihteluvälillä, kannattaa ihan aluksi ottaa yhteyttä vikapalveluun asian selvittämiseksi. Jos teit sopimuksen toistaiseksi voimassaolevalla sopimuksella, voit toki halutessasi vaihtaa liittymän takaisin vanhaan 10mbit nopeuteen milloin haluat.
Nyt homma toivottavasti reilassa, ja yhteys toiminee valon nopeudella huomisesta lähtien. Palailen jos uutta ilmaantuu. Kiitos kärsivällisyydestänne!
Hei hidas,

Eipä kestä ja homma näyttäisi olevan jo reilassa 🙂 Ilmoittelehan toki jos ongelmia ilmenee!

Vastaa