Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
stormiina_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ongelma internet-yhteydessä (Inteno DG301AL)

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei!

Sain noin viikko sitten asennettua kotiini Soneran toimittamat laitteet (Inteno DG301AL, motorolan digiboksi, sekä laitteet jotka mahdollistivat langattoman yhteyden koti-tv:n kanssa). Asennus ja käyttöönotto onnistui ongelmitta, mutta netti on pätkinyt alusta asti enemmän tai vähemmän. Välillä ongelma on korjaantunut modeemin ja koneiden boottaamisella ja joskus on pitänyt manuaalisesti hakea uusi ip. Parin viime päivän aikana tuo ongelma on kuitenkin pahentunut entisestään ja esimerkiksi tänään tuo Inteno ei ole suostunut yhteistyöhön lainkaan.

Olen useaan kertaan irrottanut ja uudelleenkytkenyt kaikki johdot, käynnistänyt laitteet uudestaan, resetoinut modeemin yms. ja mikään ei ole auttanut. Modeemi ei edes muodosta internet-yhteyttä enää, pelkkä status-valo palaa keskellä. Mikään koneistamme ei saa enää yhteyttä verkkoon Intenon boksin kautta (ei verkkopiuhalla, tai langattomasti). Olen tänään testannut verkon toimivuutta myös toisella (Zyxel) boksilla ja sen kanssa netti toimii ongelmitta.

Eilen huomasin myöskin ongelman koti-tv:n kanssa, sillä kuvaa ei näy millään kanavalla. Kanavan ohjelmatiedot tulee ruudun alaosaan, mutta ääni ja kuva puuttuu.

Tarkastaisitteko sieltä käsin tuon verkon tilan ja selvittäisittekö onko vika yhteydessä, vaiko mahdollisesti tuossa Intenon boksissa? Vaikuttaisi ainakin siltä, että tuo boksi ei toimi niinkuin pitäisi, ellei verkossa sitten ole jotain isompaa vikaa Turun alueella?

Asiakasnumero pitäisi löytyä tiedoistani. 🙂
7 vastausta
olkitu
Kunniajäsen
  • 690 custom-general.kudos
  • 4429 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Status valo palaa vihreänä?

Mahdollinen ongelma voisi olla DNS palvelussa, voit vaihtaa sen tämän ohjeen mukaan https://sites.google.com/site/jasunsivu/dns-nimipalvelimet

Tarkista verkkoreititys http://www5.sonera.fi/ohjeet/Tracertohjeen mukaan (myös kokeile osoitteella 8.8.8.8, eli komento on tracert 8.8.8.8)

Näin saadaan tietää onko vika reitityksessä omassa verkossa vai Soneran verkossa
Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
stormiina_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Status-valo paloi punaisena.

Soittelin äsken asiakaspalveluun ja modeemiin ei saatu Soneran päästä yhteyttä. Testattiin vielä Zyxelin boksilla ja sen kanssa yhteyden sai muodostettua. Vikailmoitus laitettiin välittömästi eteenpäin ja nyt vaan odotellaan, että vian syy selviää.

Jonottaa ei tarvinnut, vaan puhelu yhdistyi heti asiakaspalvelijalle, joka hoiti hommansa hyvin. 🙂

Onneksi sentään tuo Zyxelin modeemi toimii, niin ei tarvitse ilman nettiä kärvistellä. Harmittaa vaan, ettei sen kanssa toimi koti-tv, koska Viasatilta olisi tullut sunnuntaina kaikki Tähtien Sodat putkeen ja suunnitelmana oli luonnollisesti katsoa ne kaikki. 😄
olkitu
Kunniajäsen
  • 690 custom-general.kudos
  • 4429 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Jos Zyxel tukee multicastia ja IPTV:tä niin on mahdollista saada toimimaan. Murossa on ollut pitkään keskustelua ja saatu toimimaan muillakin laitteilla.
Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei stormiina,

Hienoa että olit saanut asian kuitenkin meidän kautta jo eteenpäin! Laiteviat ovat ikäviä kun ne tulevat yllättäen mutta siihen ei oikein voi mitenkään varautua. Toivottavasti uudella laitteella kaikki toimii taas niinkuin pitääkin!
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Laitin3_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei!

Ajattelin tähän samaan syssyyn laittaa viestiä kun on mitä todennäköisimmin sama ongelma elikkä netti ei pelaa ja kaikki mahdolliset temput olen kokeillut, huono puoli vaan on ettei ole toista modeemia jolla varmistaa asia, että mites on kannattaako ottaa yhteyttä asiakas palveluun? Faktahan on ettei varaa olisi 100 euroa laittaa asentajan käyntiin jos vika ei olekkaan siinä.

Kuutisen tuntia olen tänään ongelmaa yrittänyt korjata kaikilla vinkeillä jotka netistä löysin. Tosin eilen oli sama ongelma joka korjautui itsestään noin 5 minuutin välein. Mutta tänään ei ole pelannut ollenkaan.
olkitu
Kunniajäsen
  • 690 custom-general.kudos
  • 4429 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Laitin3 kirjoitti:
Hei!

Ajattelin tähän samaan syssyyn laittaa viestiä kun on mitä todennäköisimmin sama ongelma elikkä netti ei pelaa ja kaikki mahdolliset temput olen kokeillut, huono puoli vaan on ettei ole toista modeemia jolla varmistaa asia, että mites on kannattaako ottaa yhteyttä asiakas palveluun? Faktahan on ettei varaa olisi 100 euroa laittaa asentajan käyntiin jos vika ei olekkaan siinä.

Kuutisen tuntia olen tänään ongelmaa yrittänyt korjata kaikilla vinkeillä jotka netistä löysin. Tosin eilen oli sama ongelma joka korjautui itsestään noin 5 minuutin välein. Mutta tänään ei ole pelannut ollenkaan.


Ei sinulla netti toimii normaalisti? IPTV ei varmaan toimi? Sonera kaupoista on saatavilla laina modeemeja...
Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
Kalle-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 312 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Laitin3,

Olitkin jo saanut vikailmoituksen meille tehtyä ja korjaus on käynnissä. Nyt kun liittymäsi toimii Ethernet tekniikalla, niin testaukseksi riittää yleensä, että koittaa toimiiko yhteys tietokoneen ollessa yhdistettynä verkkokaapelilla suoraan huoneistojakamon verkkopistokkeeseen.

Kuten olkitu mainitsikin, Sonera Kaupoista on mahdollista tarvittaessa hakea testimodeemia lainaan.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu