Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Nevaki
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Smart Wifi laajentimet eivät yhdisty reitittimeen?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tilasin uuden Smart Wifi reitittimen ja Smart Wifi laajentimet.

Laajentimet eivät yhdisty reitittimeen (kummatkin valot laajentimessa eivät pala vihreänä) vaan 5g palaa punaisena.

On soitettu Helppiin ja otettu Bandsteering pois päältä, resetoitus reititin ja laajennin moneen kertaan.

Telia Smart Wifi app:ssä laajentimia ei myöskään löydy.

Katoin hallintapaneelista että siinä portissa kyllä missä laajennin on data kyllä liikkuu.

Mitä ihmettä tässä pitää voi tehdä muuta kun soittaa Helppiin ja maksaa jo 70€ puhelumaksun lisäksi lisää rahaa saamatta uusia laitteita käyttöön?

6 vastausta
PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 213 custom-general.kudos
  • 890 custom-general.replies
  • 68 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Nevaki@  kirjoitti:

Tilasin uuden Smart Wifi reitittimen ja Smart Wifi laajentimet.

Laajentimet eivät yhdisty reitittimeen (kummatkin valot laajentimessa eivät pala vihreänä) vaan 5g palaa punaisena.

On soitettu Helppiin ja otettu Bandsteering pois päältä, resetoitus reititin ja laajennin moneen kertaan.

Telia Smart Wifi app:ssä laajentimia ei myöskään löydy.

Katoin hallintapaneelista että siinä portissa kyllä missä laajennin on data kyllä liikkuu.

Mitä ihmettä tässä pitää voi tehdä muuta kun soittaa Helppiin ja maksaa jo 70€ puhelumaksun lisäksi lisää rahaa saamatta uusia laitteita käyttöön?


Ensimmäisenä toivotan sinut @Nevaki lämpimästi tervetulleeksi Telia Yhteisöömme! Pääset tutustumaan ajankohtaisiin asioihin ja osallistumaan keskusteluihin 😊

Kuulostaisi sille, ettei hybridi-reitittimestä löydy sitä ohjelmistoa, mikä vaatisi toimiakseen Smart Wifi-laajentimien kanssa. Suosittelen ottamaan vielä kertaalleen yhteyttä Häiriöilmoitusten puoleen joko soittamalla 020 690 400 (pvm/mpm) tai sitten Chatin kautta (kirjautumalla telia.fi -sivustolle) ja pyydä tekemään häiriöilmoitus tutkittavaksi hybridireitittimen osalta. 

Poksuvau
Kommentaattori
  • 72 custom-general.kudos
  • 74 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jos ongelma sitten paikantuu tuohon Hybridireitittimen ohjelmistoversioon niin tuo Helppiin jo  mennyt raha kannattaa vaatia hyvitetyksi tai ainakin kohtuullisemmaksi koska vika on alunperin ollut muualla kuin käyttäjässä.

Normiuser
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Nevaki@  kirjoitti:

Tilasin uuden Smart Wifi reitittimen ja Smart Wifi laajentimet.

Laajentimet eivät yhdisty reitittimeen (kummatkin valot laajentimessa eivät pala vihreänä) vaan 5g palaa punaisena.

On soitettu Helppiin ja otettu Bandsteering pois päältä, resetoitus reititin ja laajennin moneen kertaan.

Telia Smart Wifi app:ssä laajentimia ei myöskään löydy.

Katoin hallintapaneelista että siinä portissa kyllä missä laajennin on data kyllä liikkuu.

Mitä ihmettä tässä pitää voi tehdä muuta kun soittaa Helppiin ja maksaa jo 70€ puhelumaksun lisäksi lisää rahaa saamatta uusia laitteita käyttöön?


Minä myös olen soittanut Helppiin useamman kerran ja maksanut maltaita eivätkä osaa edes auttaa! Minulla on sama setup, mutta ongelma on se ettei Telia X2 reititin näy Smart Wifi Appissa. Siellä näkyy ainoastaan laajentimet. Kaikki resetoinnit ja muut keinot (mm. bandsteering enabled) kokeiltu, mutta ei auta. Reititin sinänsä toimii eli siihen saa muulla laitteella wifi yhteyden, mutta laajentimet toimii langattomasti vain jos vähintään toinen on verkkokaapelilla kiinni reitittimessä!

 

Kuituyhteys ei edes olisi voinut muuten toimia ilman "jotain toimenpidettä" Telian päässä. Ole tässä nyt käyttäjä. Taidan siirtyä takaisin Elisan toimiviin palveluihin....

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 147 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Normiuser@  kirjoitti:


Minä myös olen soittanut Helppiin useamman kerran ja maksanut maltaita eivätkä osaa edes auttaa! Minulla on sama setup, mutta ongelma on se ettei Telia X2 reititin näy Smart Wifi Appissa. Siellä näkyy ainoastaan laajentimet. Kaikki resetoinnit ja muut keinot (mm. bandsteering enabled) kokeiltu, mutta ei auta. Reititin sinänsä toimii eli siihen saa muulla laitteella wifi yhteyden, mutta laajentimet toimii langattomasti vain jos vähintään toinen on verkkokaapelilla kiinni reitittimessä!

 

Kuituyhteys ei edes olisi voinut muuten toimia ilman "jotain toimenpidettä" Telian päässä. Ole tässä nyt käyttäjä. Taidan siirtyä takaisin Elisan toimiviin palveluihin....


Ongelma kuulostaa nyt siltä että reitittimelle ei ole asentunut Smart Wifi-ohjelmisto tai se ei jostakin syystä toimi. Alkuun kannattaa vielä palauttaa se reititin tehdasasetuksille painamalla laitteen reset-painiketta 10s pohjassa laite käynnissä. 

Mikäli tästä ei ole apua niin ole yhteydessä meidän häiriöilmiotuksiin, että saadaan homma kuntoon.

 

Jos koet että Telian Helpin kanssa ei ole hinta vastannut palvelua, niin tästä kannattaa olla yhteydessä Helpin asiakaspalveluun

Baron
Vakiokalustoa ☆
  • 44 custom-general.kudos
  • 183 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@Normiuser@  kirjoitti:


Minä myös olen soittanut Helppiin useamman kerran ja maksanut maltaita eivätkä osaa edes auttaa! Minulla on sama setup, mutta ongelma on se ettei Telia X2 reititin näy Smart Wifi Appissa. Siellä näkyy ainoastaan laajentimet. Kaikki resetoinnit ja muut keinot (mm. bandsteering enabled) kokeiltu, mutta ei auta. Reititin sinänsä toimii eli siihen saa muulla laitteella wifi yhteyden, mutta laajentimet toimii langattomasti vain jos vähintään toinen on verkkokaapelilla kiinni reitittimessä!

 

Kuituyhteys ei edes olisi voinut muuten toimia ilman "jotain toimenpidettä" Telian päässä. Ole tässä nyt käyttäjä. Taidan siirtyä takaisin Elisan toimiviin palveluihin....


Ongelma kuulostaa nyt siltä että reitittimelle ei ole asentunut Smart Wifi-ohjelmisto tai se ei jostakin syystä toimi. Alkuun kannattaa vielä palauttaa se reititin tehdasasetuksille painamalla laitteen reset-painiketta 10s pohjassa laite käynnissä. 

Mikäli tästä ei ole apua niin ole yhteydessä meidän häiriöilmiotuksiin, että saadaan homma kuntoon.

 

Jos koet että Telian Helpin kanssa ei ole hinta vastannut palvelua, niin tästä kannattaa olla yhteydessä Helpin asiakaspalveluun


Muistakaa pyytää myös viimeisen valituspuhelun hyvitystä. Kun esitätte asianne niin viiden minuutin puheluun ei kymppi riitäkään. 

Kaisuliini
Kommentaattori
  • 9 custom-general.kudos
  • 53 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@Normiuser@  kirjoitti:


Minä myös olen soittanut Helppiin useamman kerran ja maksanut maltaita eivätkä osaa edes auttaa! Minulla on sama setup, mutta ongelma on se ettei Telia X2 reititin näy Smart Wifi Appissa. Siellä näkyy ainoastaan laajentimet. Kaikki resetoinnit ja muut keinot (mm. bandsteering enabled) kokeiltu, mutta ei auta. Reititin sinänsä toimii eli siihen saa muulla laitteella wifi yhteyden, mutta laajentimet toimii langattomasti vain jos vähintään toinen on verkkokaapelilla kiinni reitittimessä!

 

Kuituyhteys ei edes olisi voinut muuten toimia ilman "jotain toimenpidettä" Telian päässä. Ole tässä nyt käyttäjä. Taidan siirtyä takaisin Elisan toimiviin palveluihin....


Ongelma kuulostaa nyt siltä että reitittimelle ei ole asentunut Smart Wifi-ohjelmisto tai se ei jostakin syystä toimi. Alkuun kannattaa vielä palauttaa se reititin tehdasasetuksille painamalla laitteen reset-painiketta 10s pohjassa laite käynnissä. 

Mikäli tästä ei ole apua niin ole yhteydessä meidän häiriöilmiotuksiin, että saadaan homma kuntoon.

 

Jos koet että Telian Helpin kanssa ei ole hinta vastannut palvelua, niin tästä kannattaa olla yhteydessä Helpin asiakaspalveluun


Nää on sillon ihan hyvät kun toimivat. Kyllä näitä pitää kahden viikon välein resetoida + modeemi myös ku jostain mystisestä syystä pomppaavat pois linjoilta. Nää on jo toiset laajentimet mitkä meillä on. Ekassa parissa ei toisessa toimineet ethernet portit ja tekivät tuota samaa pomppimista. Pari kertaa häiriöilmoituksen tehneenä ei mikään ole muuttunut paremmaksi. Ainoastaan nopeudet pudonneet ja vaimennukset kasvaneet, mutta ei niillä kuulemma ole väliä sanottiin näin. Melko raakileet vehkeet on kyllä. Noh ensi keväällä alkaa kuidun kaivuut tänne, niin jos siittä sitte paranisi edes hieman.