Soneran sopimus Vvo:n kanssa päättyy

  • 20 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 1 katselukerta

Vvo on tiedottanut sopimuksen päättymisestä Soneran kanssa (vuokraan sisältyvä netti) talossani, ja operaattori on vaihtunut toiseen käyttäen tv-pistoketta kun taas Soneran netti käyttää puhelinpistoketta.

Epäselvyyden vuoksi kysyisin, tarvitseeko minun tehdä tälle "varalle" jääneelle Soneran netille mitään? Kun sopimus päättyy 31.12.2014 Soneran ja Vvo:n välillä, aletaanko minua laskuttamaan tästä käyttämättömästä  netistä Soneran taholta? Soneralta on tullut aiheesta postia, jossa sanotaan suunnilleen "voit huoletta jatkaa netin käyttöä entiseen hintaan", mutta mitä se tarkoittaa? Oletan, että Vvo ei sisällytä siis kahta erillistä ilmaista nettiä vuokraan ja että Sonera ei anna palvelua ilmaiseksi ilman Vvo:n sopimusta. Jos laskutus tulee kyseeseen, haluan irtisanoa tämän Soneran netin, onnistuuko se tätä kautta. Tässähän on tuo vajaa kaksi viikkoa aikaa, joten menisikö tuo irtisanomisajan puitteissa. Jos taas mitään laskutusta tai kustannuksia ei netistä jatkossa tule Soneralta minulle, pidän mielelläni toisenkin netin siltä varalta, että ensisijainen pettää.


5 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Et kyllä siis saa ilmaista nettiä... varmaan... Se on taloyhtiön sopimukseen kuuluva joka maksetaan yhtiövastikkeesta. Varmaan tarkoittaa niitä ketkä ovat tilanneet Soneran laajakaistan ja maksavat siitä, jotka saavat jatkaa nykyistä sopimusta. Onhan se parempi Soneralle että asiakkaat ovat Soneran eikä muun operaattorin...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Morjesta ja tervetuloa mukaan :)

Minä tekisin kuule niin että jos sinulla vaan on tunnukset Omille Sivuille (www.sonera.fi/omatsivut) niin ota sieltä chattiyhteys asiakaspalveluun (avoinna 24/7), samalla varmistuu tuo sopimustilanne ja jos niikseen tulee niin sieltä kautta saat myös mahdollisen irtisanomisen/perumisen etenemään.

Meillä ei käsitellä täällä asiakastietoja joten esim. chat tai soitto asiakaspalveluun auttaa 🙂

Kiitos vastauksista. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja sieltä sanottiin, että sopimusta voin jatkaa ennallaan (ja siis ilmaiseksi näemmä). Sanoi vielä varmistavansa asian. Iloinen yllätys, mikäli näin on.

Minullekin sanottiin että nettiyhteys jatkuu ilmaisena. Kysyin asiaa chatissa ja soitin vielä varmistuksena asiakaspalveluun. Tämä oli mukava asia, sillä DNA:n nettiin ei kuulu modeemia, eikä vanha Soneran modeemi toimi DNA:n kanssa. 72€ säästin siis tässä, mikä olisi ollut DNA:lta ostetun modeemin hinta. Mikseihän VVO ole miettinyt tätä asiaa ollenkaan DNA:n kanssa sopimusta tehdessään... Vanhassa vara parempi. Soneran netti on toiminut tosi hyvin. PING aina alle 20ms :)

 

Talosopimukset on usein järjestetty niin, että hitain yhteys (1 tai 2 Mb/s) sisältyy vastikkeeseen ja kuukausimaksulla operaattorille saa liittymän nopeammaksi tai monipuolisemmaksi. Talon perusmaksu operaattorille ei tarvitse olla kovin suuri, kun operaattori saa talon suosituksesta etulyöntiaseman. On operaattorilta nätisti tehty että kun operaattorin pelit ja pensselit on talossa valmiina, niin koitetaan pitää asiakkaat operaattorilla. Nekin, joilla ei hitaasta yhteydestä ole kuukausimaksua. Tarjouksia liittymän nopeuden nostamiseksi on epäilemättä odotettavissa.

 

Kilpailuttamalla talo hakee parasta tarjousta eikä operaattorin vaihdon tarvitse merkitä varsinaista tyytymättömyyttä vanhaan toimijaan. Minusta näyttää, että teleoperaattorit hakevat raivokkaasti jalansijaa itselleen tulevaisuuden liikkuvan kuvan tekniikan toimittajina.

Vastaa