TG799 VCI ja VPI

  • 17 September 2018
  • 2 kommenttia
  • 9 katselukertaa

Hei,

 

Miten vaihdan TG799 VCI ja VPI -asetukset? Ei toimi Elisan verkolla kuulemma muuten. Olen kahlannut laitteen kaikki asetukset enkä löydä mitään noihin viittaavaa


2 kommenttia


@vianonen@  kirjoitti:

Hei,

 

Miten vaihdan TG799 VCI ja VPI -asetukset? Ei toimi Elisan verkolla kuulemma muuten. Olen kahlannut laitteen kaikki asetukset enkä löydä mitään noihin viittaavaa


Et mitenkään koska telian laite ja rajoitettu toimimaan vain telian verkossa.Tietenkin voit yrittää pyytää että telia laittaa siihen valmistajan oman firmiksen(sen pitää olla silloin telian verkossa) mutta en usko että laittavat.

Kunniamerkki +14

@arapahoe@  kirjoitti:


@vianonen@  kirjoitti:

Hei,


 


Miten vaihdan TG799 VCI ja VPI -asetukset? Ei toimi Elisan verkolla kuulemma muuten. Olen kahlannut laitteen kaikki asetukset enkä löydä mitään noihin viittaavaa




Et mitenkään koska telian laite ja rajoitettu toimimaan vain telian verkossa.Tietenkin voit yrittää pyytää että telia laittaa siihen valmistajan oman firmiksen(sen pitää olla silloin telian verkossa) mutta en usko että laittavat.




Eipä Telia niihin mitään tehdas firmiksiä laita tosiaan, varsinkaan kun sellaista ei ole edes olemassa sen sanan varsinaisessa merkityksessä. Vertaa perus Zyxell vs operaattorin myymä Zyxell. Nämä Technicolorit on pilvipohjaisesti hallittuja laitteita ja jokaiselle operaattorille on oma firmware kustomoiduilla ominaisuuksilla.


 


Lisäksi nämä viihdelaitteiden kanssa tulleet modeemit ja Telian smart modeemit ovat Telian omaisuutta ja tulisi sopimuksen päättyessä palauttaa Telialle. 

Vastaa