Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JustMe6
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Taloyhtiölaajakaista hidastelee

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Osaisiko joku auttaa? Minulla on talonyhtiön (tvt) vuokraan kuuluva netti 100mbit ja samaan aikaan ostettu Technicolor DGA4330 modeemi. Nettiyhteys toimii, mutta on hyvin hidas. Kestää useita minuutteja ladata joitain sivuja, ei toista Facebookin videoita ja YouTube videot toimii juuri ja juuri alimmalla kuvanlaadulla. Suoratoisto palvelun (cmore) videot pätkivät jopa alhaisella kuvanlaadulla. Telian sivuilta löytyvä nopeustesti näyttää nopeudeksi lataus 1.1 Mbps ja lähetys 1.0 Mbps. Olen kokeillut kaiken vaihtanut pistokkeen paikkaa, sammuttanut modeemin, irrottanut johdot, resetoinut modeemin ja liittänyt modeemin kiinni tietokoneeseen johdolla, mutta mikään ei auta. Asia pitäisi saada kuntoon viimeistään tammikuun alusta kun koulu taas alkaa etänä ja tällä nopeudella ei todennäköisesti toimi teams jota käytämme tunneilla enkä itse enää tiedä mitä tehdä.

 

Edit HannaMarikaL: Muokattu hieman otsikkoa

3 vastausta
HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 133 custom-general.kudos
  • 733 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moikka @JustMe6 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Oletko testannut yhteysnopeutta vielä suoraan nousuportista tietokoneelle, eli siitä data-portista, josta yhteys jaetaan asunnon huoneden eri porteille? Yleensä asunnon eteisessä, yhdessä sulakkeiden kanssa on tämä huoneistojakamo. Huoneistojakamosta on myös kerrottu tarkemmin asiakastukemme ohjeessa.

Jos yhteysnopeus on myös nousuportista suoraan tietokoneeseen verkkokaapelilla mitatessa 1/1Mbit/s, voi syynä olla verkonlaitteen väärä konfiguraatio. Eli jos nopeus on sama nousuportista tietokoneeseen, ota yhteyttä meidän asiakaspalveluun niin tutkitaan tarkemmin ja tarvittaessa kirjataan häiriöilmoitus ja se korjataan.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
JustMe6
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HenriLie@  kirjoitti:

Moikka @JustMe6 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Oletko testannut yhteysnopeutta vielä suoraan nousuportista tietokoneelle, eli siitä data-portista, josta yhteys jaetaan asunnon huoneden eri porteille? Yleensä asunnon eteisessä, yhdessä sulakkeiden kanssa on tämä huoneistojakamo. Huoneistojakamosta on myös kerrottu tarkemmin asiakastukemme ohjeessa.

Jos yhteysnopeus on myös nousuportista suoraan tietokoneeseen verkkokaapelilla mitatessa 1/1Mbit/s, voi syynä olla verkonlaitteen väärä konfiguraatio. Eli jos nopeus on sama nousuportista tietokoneeseen, ota yhteyttä meidän asiakaspalveluun niin tutkitaan tarkemmin ja tarvittaessa kirjataan häiriöilmoitus ja se korjataan.


kyseessä on asunto jossa on puhelinpistokkeet. 

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1892 custom-general.kudos
  • 2894 custom-general.replies
  • 129 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JustMe6@  kirjoitti:

@HenriLie@  kirjoitti:

Moikka @JustMe6 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Oletko testannut yhteysnopeutta vielä suoraan nousuportista tietokoneelle, eli siitä data-portista, josta yhteys jaetaan asunnon huoneden eri porteille? Yleensä asunnon eteisessä, yhdessä sulakkeiden kanssa on tämä huoneistojakamo. Huoneistojakamosta on myös kerrottu tarkemmin asiakastukemme ohjeessa.

Jos yhteysnopeus on myös nousuportista suoraan tietokoneeseen verkkokaapelilla mitatessa 1/1Mbit/s, voi syynä olla verkonlaitteen väärä konfiguraatio. Eli jos nopeus on sama nousuportista tietokoneeseen, ota yhteyttä meidän asiakaspalveluun niin tutkitaan tarkemmin ja tarvittaessa kirjataan häiriöilmoitus ja se korjataan.


kyseessä on asunto jossa on puhelinpistokkeet. 


Elikkäs siis VDSL2 yhteydestä on kyse. No, sitä ei tosiaan voi yhdistää suoraan tietokoneeseen. Koska oletkin jo todella laajasti kokeillut kaikkea, mitä vain voit, on hyvä ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, kuten HenriLie tuossa ehdottikin.

 

Yleensä 1M yhteys on sellainen vuokraan kuuluva ja 100M on saatavissa muutamalla eurolla. Olisikohan tässä nyt käynyt niin, että liittymän 100M nopeus, jos se siis on lisänopeus, on vahingossa kytketty jonnekin muualle tai yhteys on vain jäänyt kytkeytymättä. Nämä selviävät toki asiakaspalvelun kautta.

 

Jos yhdistät jotain modeemin wifiverkkoon, onko yhteys silläkin laitteella yhtä hidas?