Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Figki
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Taloyhtiön kuituyhteydessä todella suuri packet loss

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kysellään nyt täältä ensin, palstan etusivun aiheet ikävä kyllä ei anna tällä hetkellä ainakaan kovin hyvää kuvaa asiakaspalvelun/chatin toimivuudesta.

 

Ongelma on nyt seuraava. Muutimme viime viikonloppuna taloon, jossa Telian kuituyhteys, ennen muuttoa jo nostin nopeuden tuohon L pakettiin, eli ~100mbit yhteyteen. Yhteydenhän nopeus on loistava, siitä pisteet - mutta samalla kuitenkin käytännön tasolla käyttökelvoton. Packet loss on järjestään tauotta 100% parin minuutin välein, tehden mm. Nettipeleistä käytännössä mahdottoman pelata, Netflix jne. bufferoi vähän väliä sekä kuvanlaatu seilaa.

 

Asunnossa oli valmiina Zyxelin VMG3625-T20A jonka paketissa Telian tarrat päällä, yhteyttä testattu tällä. Packet loss tapahtuu langattomana sekä langallisena.

Oma reititin on ASUS RT-AC66U B1, ongelma esiintyy sekä langallisena että langattomana.

Tiputin reitittimen pois välistä, ongelma esiintyi myös suoraan verkkokaapelilla sähkökaapista koneeseen. Eli vika EI ole laitteissani.

 

Myös suoraan Asuksen purkista ajaessa testin reitittimen ja talon yhteyden välillä, tuloksena on liki kokoajan 100% packet loss. Testattu myös muut packet lossia mittaavat sivut, sama tulos koneella.

 

Mikä on nyt helpoin tapa lähteä purkamaan tätä ongelmaa? Jättämällä ilmoitus omasta Teliasta chattiin ja vastailemalla kysymyksiin että laitteet on käynnistetty uusiksi sekä kaapelit on kiinni? Vai saako ilmoituksen jätettyä muuta kautta? Jotenkin ei valitettavasti ole kovin suuri luotto asiaan selostamaan chatissa packet lossista.

 

Kuva.jpg

 

edit Merja_J: kuva upotettu 

16 vastausta
KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 153 custom-general.kudos
  • 800 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

Ei taida muutenkaan ihan systeemit nyt toimia. Soitin mainitsemaasi numeroon, ja mitään ilmoitusta edes häiriöstä ei ollut kuulemma tullut. 


Mikäli viestisi on meille tullut löytää asiakaspalvelija kyseisen palvelupyynnön asiakasnumerosi avulla. En sitten tiedä mitä kyseinen kaveri on tehnyt jos ei ole sitä löytänyt tai mihin bittiavaruuteen viesti on kadonnut. Saitko kuitenkin häiriöilmoituksen jätettyä puhelun aikana meille tutkintaan?

 


@Figki  kirjoitti:

Yhteys ei siis toimi vieläkään, eikä asia ole edennyt yhtään mihinkään. Aika ikävä tilanne näin kuluttajan kannalta, toki en ole ainut asiakas, mutta tuntuu hieman kohtuuttomalta. Todella ikävää että puhelimesta jaettu yhteys toimii paremmin sekä olen pakotettu sitä käyttämään tällä hetkellä.


Liittymän häiriö harvoin korjaantuu itsestään. Nyt olisi erityisen tärkeää saada häirilöilmoitus liittymästä eteenpäin, jotta pääsemme asiaa tutkimaan tarkemmin. 


Hetun kyseli, sekä sen perusteella koitti etsiä ilmoitusta, muuta en tiedä paitsi ei kuulemma löytynyt. Tätä en tiedä, onko ilmoitus nyt mennyt eteenpäin vai ei, oletan kuitenkin että olisi, koska tietoja kyseli puhelun aikana. Toki oletin että olisi mennyt myös tuo netin kautta jätetty, koska tuli ilmoituksen jätön jälkeen kuittaus ruudulle silloin tuosta asiasta. Vielä siis ei ole mitään kuulunut takaisinpäin, nyt 2.2 olin siis aamupäivällä asiasta puhelimitse yhteydessä.


Henkilötunnuksen avulla löytyvät asiakastiedot, kuten myös jätetyt palvelupyynnöt. Erikoista, jos sitä ei muka löytyisi. 

Tuossa puhelussa olisi ehdottomasti asiakaspalvelijan pitänyt ottaa koppia tilanteesta ja kirjata häiriöilmoitus kanssasi eteenpäin asiantuntijalle tutkittavaksi. Kertoiko asiakaspalvelija että hän tekee näin? 


Oletan näin, että kirjasi. En muista sanoiko sanantarkasti. Soitti kuitenkin siis takaisinpäin minulle ensimmäisen puhelun jälkeen, kun käsitykseni mukaan oli ensin yhteydessä tekniseen puoleen, samalla kyseli siis näitä asioita onko yhteys testattu suoraan noususta jne. Tästä päättelin, että luultavasti kirjasi ilmoituksen.


Loistava juttu, että nyt on mennyt sitten asia tutkintaan. Yleensä vastaavissa häiriöissä varaamme 2-5 arkipäivää tutkintaan ja korjaukseen. Asiantuntija on yhteydessä korjauksen edistyessä/valmistuessa viestein tai soitoin. Pidä vaan reitittimessä virtaa päällä korjauksen ajan.

Figki
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

Ei taida muutenkaan ihan systeemit nyt toimia. Soitin mainitsemaasi numeroon, ja mitään ilmoitusta edes häiriöstä ei ollut kuulemma tullut. 


Mikäli viestisi on meille tullut löytää asiakaspalvelija kyseisen palvelupyynnön asiakasnumerosi avulla. En sitten tiedä mitä kyseinen kaveri on tehnyt jos ei ole sitä löytänyt tai mihin bittiavaruuteen viesti on kadonnut. Saitko kuitenkin häiriöilmoituksen jätettyä puhelun aikana meille tutkintaan?

 


@Figki  kirjoitti:

Yhteys ei siis toimi vieläkään, eikä asia ole edennyt yhtään mihinkään. Aika ikävä tilanne näin kuluttajan kannalta, toki en ole ainut asiakas, mutta tuntuu hieman kohtuuttomalta. Todella ikävää että puhelimesta jaettu yhteys toimii paremmin sekä olen pakotettu sitä käyttämään tällä hetkellä.


Liittymän häiriö harvoin korjaantuu itsestään. Nyt olisi erityisen tärkeää saada häirilöilmoitus liittymästä eteenpäin, jotta pääsemme asiaa tutkimaan tarkemmin. 


Hetun kyseli, sekä sen perusteella koitti etsiä ilmoitusta, muuta en tiedä paitsi ei kuulemma löytynyt. Tätä en tiedä, onko ilmoitus nyt mennyt eteenpäin vai ei, oletan kuitenkin että olisi, koska tietoja kyseli puhelun aikana. Toki oletin että olisi mennyt myös tuo netin kautta jätetty, koska tuli ilmoituksen jätön jälkeen kuittaus ruudulle silloin tuosta asiasta. Vielä siis ei ole mitään kuulunut takaisinpäin, nyt 2.2 olin siis aamupäivällä asiasta puhelimitse yhteydessä.


Henkilötunnuksen avulla löytyvät asiakastiedot, kuten myös jätetyt palvelupyynnöt. Erikoista, jos sitä ei muka löytyisi. 

Tuossa puhelussa olisi ehdottomasti asiakaspalvelijan pitänyt ottaa koppia tilanteesta ja kirjata häiriöilmoitus kanssasi eteenpäin asiantuntijalle tutkittavaksi. Kertoiko asiakaspalvelija että hän tekee näin? 


Oletan näin, että kirjasi. En muista sanoiko sanantarkasti. Soitti kuitenkin siis takaisinpäin minulle ensimmäisen puhelun jälkeen, kun käsitykseni mukaan oli ensin yhteydessä tekniseen puoleen, samalla kyseli siis näitä asioita onko yhteys testattu suoraan noususta jne. Tästä päättelin, että luultavasti kirjasi ilmoituksen.


Loistava juttu, että nyt on mennyt sitten asia tutkintaan. Yleensä vastaavissa häiriöissä varaamme 2-5 arkipäivää tutkintaan ja korjaukseen. Asiantuntija on yhteydessä korjauksen edistyessä/valmistuessa viestein tai soitoin. Pidä vaan reitittimessä virtaa päällä korjauksen ajan.


Asiasta ei ollut mitään puhetta, mutta tarvitseeko tässä tapauksessa pistää reitittimestä päälle tuo "Respond ICMP Echo (ping) Request from WAN". Eri operaattorilla tuota joskus pyydettiin aikoinaan laittamaan päälle kun yhteydessä oli häiriötä.

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 153 custom-general.kudos
  • 800 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

Ei taida muutenkaan ihan systeemit nyt toimia. Soitin mainitsemaasi numeroon, ja mitään ilmoitusta edes häiriöstä ei ollut kuulemma tullut. 


Mikäli viestisi on meille tullut löytää asiakaspalvelija kyseisen palvelupyynnön asiakasnumerosi avulla. En sitten tiedä mitä kyseinen kaveri on tehnyt jos ei ole sitä löytänyt tai mihin bittiavaruuteen viesti on kadonnut. Saitko kuitenkin häiriöilmoituksen jätettyä puhelun aikana meille tutkintaan?

 


@Figki  kirjoitti:

Yhteys ei siis toimi vieläkään, eikä asia ole edennyt yhtään mihinkään. Aika ikävä tilanne näin kuluttajan kannalta, toki en ole ainut asiakas, mutta tuntuu hieman kohtuuttomalta. Todella ikävää että puhelimesta jaettu yhteys toimii paremmin sekä olen pakotettu sitä käyttämään tällä hetkellä.


Liittymän häiriö harvoin korjaantuu itsestään. Nyt olisi erityisen tärkeää saada häirilöilmoitus liittymästä eteenpäin, jotta pääsemme asiaa tutkimaan tarkemmin. 


Hetun kyseli, sekä sen perusteella koitti etsiä ilmoitusta, muuta en tiedä paitsi ei kuulemma löytynyt. Tätä en tiedä, onko ilmoitus nyt mennyt eteenpäin vai ei, oletan kuitenkin että olisi, koska tietoja kyseli puhelun aikana. Toki oletin että olisi mennyt myös tuo netin kautta jätetty, koska tuli ilmoituksen jätön jälkeen kuittaus ruudulle silloin tuosta asiasta. Vielä siis ei ole mitään kuulunut takaisinpäin, nyt 2.2 olin siis aamupäivällä asiasta puhelimitse yhteydessä.


Henkilötunnuksen avulla löytyvät asiakastiedot, kuten myös jätetyt palvelupyynnöt. Erikoista, jos sitä ei muka löytyisi. 

Tuossa puhelussa olisi ehdottomasti asiakaspalvelijan pitänyt ottaa koppia tilanteesta ja kirjata häiriöilmoitus kanssasi eteenpäin asiantuntijalle tutkittavaksi. Kertoiko asiakaspalvelija että hän tekee näin? 


Oletan näin, että kirjasi. En muista sanoiko sanantarkasti. Soitti kuitenkin siis takaisinpäin minulle ensimmäisen puhelun jälkeen, kun käsitykseni mukaan oli ensin yhteydessä tekniseen puoleen, samalla kyseli siis näitä asioita onko yhteys testattu suoraan noususta jne. Tästä päättelin, että luultavasti kirjasi ilmoituksen.


Loistava juttu, että nyt on mennyt sitten asia tutkintaan. Yleensä vastaavissa häiriöissä varaamme 2-5 arkipäivää tutkintaan ja korjaukseen. Asiantuntija on yhteydessä korjauksen edistyessä/valmistuessa viestein tai soitoin. Pidä vaan reitittimessä virtaa päällä korjauksen ajan.


Asiasta ei ollut mitään puhetta, mutta tarvitseeko tässä tapauksessa pistää reitittimestä päälle tuo "Respond ICMP Echo (ping) Request from WAN". Eri operaattorilla tuota joskus pyydettiin aikoinaan laittamaan päälle kun yhteydessä oli häiriötä.


Omista laitteista ei tarvitse muokata asetuksia häiriöilmoituksen tutkinnan ajaksi. 

Figki
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

Ei taida muutenkaan ihan systeemit nyt toimia. Soitin mainitsemaasi numeroon, ja mitään ilmoitusta edes häiriöstä ei ollut kuulemma tullut. 


Mikäli viestisi on meille tullut löytää asiakaspalvelija kyseisen palvelupyynnön asiakasnumerosi avulla. En sitten tiedä mitä kyseinen kaveri on tehnyt jos ei ole sitä löytänyt tai mihin bittiavaruuteen viesti on kadonnut. Saitko kuitenkin häiriöilmoituksen jätettyä puhelun aikana meille tutkintaan?

 


@Figki  kirjoitti:

Yhteys ei siis toimi vieläkään, eikä asia ole edennyt yhtään mihinkään. Aika ikävä tilanne näin kuluttajan kannalta, toki en ole ainut asiakas, mutta tuntuu hieman kohtuuttomalta. Todella ikävää että puhelimesta jaettu yhteys toimii paremmin sekä olen pakotettu sitä käyttämään tällä hetkellä.


Liittymän häiriö harvoin korjaantuu itsestään. Nyt olisi erityisen tärkeää saada häirilöilmoitus liittymästä eteenpäin, jotta pääsemme asiaa tutkimaan tarkemmin. 


Hetun kyseli, sekä sen perusteella koitti etsiä ilmoitusta, muuta en tiedä paitsi ei kuulemma löytynyt. Tätä en tiedä, onko ilmoitus nyt mennyt eteenpäin vai ei, oletan kuitenkin että olisi, koska tietoja kyseli puhelun aikana. Toki oletin että olisi mennyt myös tuo netin kautta jätetty, koska tuli ilmoituksen jätön jälkeen kuittaus ruudulle silloin tuosta asiasta. Vielä siis ei ole mitään kuulunut takaisinpäin, nyt 2.2 olin siis aamupäivällä asiasta puhelimitse yhteydessä.


Henkilötunnuksen avulla löytyvät asiakastiedot, kuten myös jätetyt palvelupyynnöt. Erikoista, jos sitä ei muka löytyisi. 

Tuossa puhelussa olisi ehdottomasti asiakaspalvelijan pitänyt ottaa koppia tilanteesta ja kirjata häiriöilmoitus kanssasi eteenpäin asiantuntijalle tutkittavaksi. Kertoiko asiakaspalvelija että hän tekee näin? 


Oletan näin, että kirjasi. En muista sanoiko sanantarkasti. Soitti kuitenkin siis takaisinpäin minulle ensimmäisen puhelun jälkeen, kun käsitykseni mukaan oli ensin yhteydessä tekniseen puoleen, samalla kyseli siis näitä asioita onko yhteys testattu suoraan noususta jne. Tästä päättelin, että luultavasti kirjasi ilmoituksen.


Loistava juttu, että nyt on mennyt sitten asia tutkintaan. Yleensä vastaavissa häiriöissä varaamme 2-5 arkipäivää tutkintaan ja korjaukseen. Asiantuntija on yhteydessä korjauksen edistyessä/valmistuessa viestein tai soitoin. Pidä vaan reitittimessä virtaa päällä korjauksen ajan.


Asiasta ei ollut mitään puhetta, mutta tarvitseeko tässä tapauksessa pistää reitittimestä päälle tuo "Respond ICMP Echo (ping) Request from WAN". Eri operaattorilla tuota joskus pyydettiin aikoinaan laittamaan päälle kun yhteydessä oli häiriötä.


Omista laitteista ei tarvitse muokata asetuksia häiriöilmoituksen tutkinnan ajaksi. 


Onko näiden tikettien jonot oikeasti millaiset? Vieläkään ei ole tullut ainuttakaan yhteydenottoa tästä asiasta. Epäilen nyt suuresti onko tästä taaskaan kirjattu mitään ilmoitusta edes puhelimitse.  

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 153 custom-general.kudos
  • 800 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

Ei taida muutenkaan ihan systeemit nyt toimia. Soitin mainitsemaasi numeroon, ja mitään ilmoitusta edes häiriöstä ei ollut kuulemma tullut. 


Mikäli viestisi on meille tullut löytää asiakaspalvelija kyseisen palvelupyynnön asiakasnumerosi avulla. En sitten tiedä mitä kyseinen kaveri on tehnyt jos ei ole sitä löytänyt tai mihin bittiavaruuteen viesti on kadonnut. Saitko kuitenkin häiriöilmoituksen jätettyä puhelun aikana meille tutkintaan?

 


@Figki  kirjoitti:

Yhteys ei siis toimi vieläkään, eikä asia ole edennyt yhtään mihinkään. Aika ikävä tilanne näin kuluttajan kannalta, toki en ole ainut asiakas, mutta tuntuu hieman kohtuuttomalta. Todella ikävää että puhelimesta jaettu yhteys toimii paremmin sekä olen pakotettu sitä käyttämään tällä hetkellä.


Liittymän häiriö harvoin korjaantuu itsestään. Nyt olisi erityisen tärkeää saada häirilöilmoitus liittymästä eteenpäin, jotta pääsemme asiaa tutkimaan tarkemmin. 


Hetun kyseli, sekä sen perusteella koitti etsiä ilmoitusta, muuta en tiedä paitsi ei kuulemma löytynyt. Tätä en tiedä, onko ilmoitus nyt mennyt eteenpäin vai ei, oletan kuitenkin että olisi, koska tietoja kyseli puhelun aikana. Toki oletin että olisi mennyt myös tuo netin kautta jätetty, koska tuli ilmoituksen jätön jälkeen kuittaus ruudulle silloin tuosta asiasta. Vielä siis ei ole mitään kuulunut takaisinpäin, nyt 2.2 olin siis aamupäivällä asiasta puhelimitse yhteydessä.


Henkilötunnuksen avulla löytyvät asiakastiedot, kuten myös jätetyt palvelupyynnöt. Erikoista, jos sitä ei muka löytyisi. 

Tuossa puhelussa olisi ehdottomasti asiakaspalvelijan pitänyt ottaa koppia tilanteesta ja kirjata häiriöilmoitus kanssasi eteenpäin asiantuntijalle tutkittavaksi. Kertoiko asiakaspalvelija että hän tekee näin? 


Oletan näin, että kirjasi. En muista sanoiko sanantarkasti. Soitti kuitenkin siis takaisinpäin minulle ensimmäisen puhelun jälkeen, kun käsitykseni mukaan oli ensin yhteydessä tekniseen puoleen, samalla kyseli siis näitä asioita onko yhteys testattu suoraan noususta jne. Tästä päättelin, että luultavasti kirjasi ilmoituksen.


Loistava juttu, että nyt on mennyt sitten asia tutkintaan. Yleensä vastaavissa häiriöissä varaamme 2-5 arkipäivää tutkintaan ja korjaukseen. Asiantuntija on yhteydessä korjauksen edistyessä/valmistuessa viestein tai soitoin. Pidä vaan reitittimessä virtaa päällä korjauksen ajan.


Asiasta ei ollut mitään puhetta, mutta tarvitseeko tässä tapauksessa pistää reitittimestä päälle tuo "Respond ICMP Echo (ping) Request from WAN". Eri operaattorilla tuota joskus pyydettiin aikoinaan laittamaan päälle kun yhteydessä oli häiriötä.


Omista laitteista ei tarvitse muokata asetuksia häiriöilmoituksen tutkinnan ajaksi. 


Onko näiden tikettien jonot oikeasti millaiset? Vieläkään ei ole tullut ainuttakaan yhteydenottoa tästä asiasta. Epäilen nyt suuresti onko tästä taaskaan kirjattu mitään ilmoitusta edes puhelimitse.  


Minun Telian kautta jätettyjen palvelupyyntöjen ja vikailmoitusten käsittelyssä on kieltämättä ollut ruuhkaa, mutta chatin ja puhelun aikana kirjatut häiriöilmoitukset ovat menneet käsittelyyn käytännössä viimeistään seuraavana päivänä. 

 

Jos ei edelleenkään ole mitään kuulunut niin pahoin pelkään ettei häiriöilmoitusta viime yhteydenottosi aika kirjattu asianmukaisesti eteenpäin.

 

Tässä kohtaa tietenkin joudun suosittelemaan uutta soittoa tai chat-istuntoa asiakaspalveluumme.  

Figki
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

Ei taida muutenkaan ihan systeemit nyt toimia. Soitin mainitsemaasi numeroon, ja mitään ilmoitusta edes häiriöstä ei ollut kuulemma tullut. 


Mikäli viestisi on meille tullut löytää asiakaspalvelija kyseisen palvelupyynnön asiakasnumerosi avulla. En sitten tiedä mitä kyseinen kaveri on tehnyt jos ei ole sitä löytänyt tai mihin bittiavaruuteen viesti on kadonnut. Saitko kuitenkin häiriöilmoituksen jätettyä puhelun aikana meille tutkintaan?

 


@Figki  kirjoitti:

Yhteys ei siis toimi vieläkään, eikä asia ole edennyt yhtään mihinkään. Aika ikävä tilanne näin kuluttajan kannalta, toki en ole ainut asiakas, mutta tuntuu hieman kohtuuttomalta. Todella ikävää että puhelimesta jaettu yhteys toimii paremmin sekä olen pakotettu sitä käyttämään tällä hetkellä.


Liittymän häiriö harvoin korjaantuu itsestään. Nyt olisi erityisen tärkeää saada häirilöilmoitus liittymästä eteenpäin, jotta pääsemme asiaa tutkimaan tarkemmin. 


Hetun kyseli, sekä sen perusteella koitti etsiä ilmoitusta, muuta en tiedä paitsi ei kuulemma löytynyt. Tätä en tiedä, onko ilmoitus nyt mennyt eteenpäin vai ei, oletan kuitenkin että olisi, koska tietoja kyseli puhelun aikana. Toki oletin että olisi mennyt myös tuo netin kautta jätetty, koska tuli ilmoituksen jätön jälkeen kuittaus ruudulle silloin tuosta asiasta. Vielä siis ei ole mitään kuulunut takaisinpäin, nyt 2.2 olin siis aamupäivällä asiasta puhelimitse yhteydessä.


Henkilötunnuksen avulla löytyvät asiakastiedot, kuten myös jätetyt palvelupyynnöt. Erikoista, jos sitä ei muka löytyisi. 

Tuossa puhelussa olisi ehdottomasti asiakaspalvelijan pitänyt ottaa koppia tilanteesta ja kirjata häiriöilmoitus kanssasi eteenpäin asiantuntijalle tutkittavaksi. Kertoiko asiakaspalvelija että hän tekee näin? 


Oletan näin, että kirjasi. En muista sanoiko sanantarkasti. Soitti kuitenkin siis takaisinpäin minulle ensimmäisen puhelun jälkeen, kun käsitykseni mukaan oli ensin yhteydessä tekniseen puoleen, samalla kyseli siis näitä asioita onko yhteys testattu suoraan noususta jne. Tästä päättelin, että luultavasti kirjasi ilmoituksen.


Loistava juttu, että nyt on mennyt sitten asia tutkintaan. Yleensä vastaavissa häiriöissä varaamme 2-5 arkipäivää tutkintaan ja korjaukseen. Asiantuntija on yhteydessä korjauksen edistyessä/valmistuessa viestein tai soitoin. Pidä vaan reitittimessä virtaa päällä korjauksen ajan.


Asiasta ei ollut mitään puhetta, mutta tarvitseeko tässä tapauksessa pistää reitittimestä päälle tuo "Respond ICMP Echo (ping) Request from WAN". Eri operaattorilla tuota joskus pyydettiin aikoinaan laittamaan päälle kun yhteydessä oli häiriötä.


Omista laitteista ei tarvitse muokata asetuksia häiriöilmoituksen tutkinnan ajaksi. 


Onko näiden tikettien jonot oikeasti millaiset? Vieläkään ei ole tullut ainuttakaan yhteydenottoa tästä asiasta. Epäilen nyt suuresti onko tästä taaskaan kirjattu mitään ilmoitusta edes puhelimitse.  


Minun Telian kautta jätettyjen palvelupyyntöjen ja vikailmoitusten käsittelyssä on kieltämättä ollut ruuhkaa, mutta chatin ja puhelun aikana kirjatut häiriöilmoitukset ovat menneet käsittelyyn käytännössä viimeistään seuraavana päivänä. 

 

Jos ei edelleenkään ole mitään kuulunut niin pahoin pelkään ettei häiriöilmoitusta viime yhteydenottosi aika kirjattu asianmukaisesti eteenpäin.

 

Tässä kohtaa tietenkin joudun suosittelemaan uutta soittoa tai chat-istuntoa asiakaspalveluumme.  


Pakko sanoa että aika laimeeta touhua. Olen siis käytännössä kuukauden melkein tässä odottanut, että vikani käsitellään, mutta paljastuu että netin kautta jätetty ilmoitus ei ole koskaan tullut aspan mukaan perille. Myöskään siis aspaan yhteydessä ollessani ilmoitusta ei ole kirjattu. Suorastaan koomista. Tästä lystistä siis pitäisi vielä maksaa. Toki ei teidän vika ole, mutta lievästi turhauttavaa. Soitellaan ja katsellaan mikä tilanne.

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 153 custom-general.kudos
  • 800 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

@KaPetri  kirjoitti:

@Figki  kirjoitti:

Ei taida muutenkaan ihan systeemit nyt toimia. Soitin mainitsemaasi numeroon, ja mitään ilmoitusta edes häiriöstä ei ollut kuulemma tullut. 


Mikäli viestisi on meille tullut löytää asiakaspalvelija kyseisen palvelupyynnön asiakasnumerosi avulla. En sitten tiedä mitä kyseinen kaveri on tehnyt jos ei ole sitä löytänyt tai mihin bittiavaruuteen viesti on kadonnut. Saitko kuitenkin häiriöilmoituksen jätettyä puhelun aikana meille tutkintaan?

 


@Figki  kirjoitti:

Yhteys ei siis toimi vieläkään, eikä asia ole edennyt yhtään mihinkään. Aika ikävä tilanne näin kuluttajan kannalta, toki en ole ainut asiakas, mutta tuntuu hieman kohtuuttomalta. Todella ikävää että puhelimesta jaettu yhteys toimii paremmin sekä olen pakotettu sitä käyttämään tällä hetkellä.


Liittymän häiriö harvoin korjaantuu itsestään. Nyt olisi erityisen tärkeää saada häirilöilmoitus liittymästä eteenpäin, jotta pääsemme asiaa tutkimaan tarkemmin. 


Hetun kyseli, sekä sen perusteella koitti etsiä ilmoitusta, muuta en tiedä paitsi ei kuulemma löytynyt. Tätä en tiedä, onko ilmoitus nyt mennyt eteenpäin vai ei, oletan kuitenkin että olisi, koska tietoja kyseli puhelun aikana. Toki oletin että olisi mennyt myös tuo netin kautta jätetty, koska tuli ilmoituksen jätön jälkeen kuittaus ruudulle silloin tuosta asiasta. Vielä siis ei ole mitään kuulunut takaisinpäin, nyt 2.2 olin siis aamupäivällä asiasta puhelimitse yhteydessä.


Henkilötunnuksen avulla löytyvät asiakastiedot, kuten myös jätetyt palvelupyynnöt. Erikoista, jos sitä ei muka löytyisi. 

Tuossa puhelussa olisi ehdottomasti asiakaspalvelijan pitänyt ottaa koppia tilanteesta ja kirjata häiriöilmoitus kanssasi eteenpäin asiantuntijalle tutkittavaksi. Kertoiko asiakaspalvelija että hän tekee näin? 


Oletan näin, että kirjasi. En muista sanoiko sanantarkasti. Soitti kuitenkin siis takaisinpäin minulle ensimmäisen puhelun jälkeen, kun käsitykseni mukaan oli ensin yhteydessä tekniseen puoleen, samalla kyseli siis näitä asioita onko yhteys testattu suoraan noususta jne. Tästä päättelin, että luultavasti kirjasi ilmoituksen.


Loistava juttu, että nyt on mennyt sitten asia tutkintaan. Yleensä vastaavissa häiriöissä varaamme 2-5 arkipäivää tutkintaan ja korjaukseen. Asiantuntija on yhteydessä korjauksen edistyessä/valmistuessa viestein tai soitoin. Pidä vaan reitittimessä virtaa päällä korjauksen ajan.


Asiasta ei ollut mitään puhetta, mutta tarvitseeko tässä tapauksessa pistää reitittimestä päälle tuo "Respond ICMP Echo (ping) Request from WAN". Eri operaattorilla tuota joskus pyydettiin aikoinaan laittamaan päälle kun yhteydessä oli häiriötä.


Omista laitteista ei tarvitse muokata asetuksia häiriöilmoituksen tutkinnan ajaksi. 


Onko näiden tikettien jonot oikeasti millaiset? Vieläkään ei ole tullut ainuttakaan yhteydenottoa tästä asiasta. Epäilen nyt suuresti onko tästä taaskaan kirjattu mitään ilmoitusta edes puhelimitse.  


Minun Telian kautta jätettyjen palvelupyyntöjen ja vikailmoitusten käsittelyssä on kieltämättä ollut ruuhkaa, mutta chatin ja puhelun aikana kirjatut häiriöilmoitukset ovat menneet käsittelyyn käytännössä viimeistään seuraavana päivänä. 

 

Jos ei edelleenkään ole mitään kuulunut niin pahoin pelkään ettei häiriöilmoitusta viime yhteydenottosi aika kirjattu asianmukaisesti eteenpäin.

 

Tässä kohtaa tietenkin joudun suosittelemaan uutta soittoa tai chat-istuntoa asiakaspalveluumme.  


Pakko sanoa että aika laimeeta touhua. Olen siis käytännössä kuukauden melkein tässä odottanut, että vikani käsitellään, mutta paljastuu että netin kautta jätetty ilmoitus ei ole koskaan tullut aspan mukaan perille. Myöskään siis aspaan yhteydessä ollessani ilmoitusta ei ole kirjattu. Suorastaan koomista. Tästä lystistä siis pitäisi vielä maksaa?


Itse olen kyllä samaa mieltä, ettei kauhean vahvasti tämä asia ole sujunut. Tästä pitkittyneestä käsittelyajasta suosittelisin reklamoimaan, kunhan liittymä saadaan ensin vain tutkittua ja korjattua. Pyydä asiakaspalvelijaa lähettämään sinulle häiriöilmoituksen viitenumero. Numero on muotoa 59xxxxx ja se muodostuu, kun häiriöilmoitus on luotu ja siirretty asiantuntijalle selvitykseen.