Telia TV ja nelonen-kanavapaketti

  • 8 October 2019
  • 2 kommenttia
  • 35 katselukertaa

Minulla on Telia avoin kuitu ja Telia - TV.  Miten saan nelonen -kanavapaketin näkymään normaalisti?

Milloin tallennukseen tulee jatkuvan tallennuksen mahdollisuus?


2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Karimarja ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Kannattaa resetoida digiboksi, jotta se lataa oikean ohjelmiston. Sinulla on ilmeisesti aiptv-ohjelmisto nyt siinä boksissa, jos se ei näytä suoraan nelosen kanavia ( eli mobiilinetillä toimiva ohjelmisto ).


Täältä löytyy ohje lopusta digiboksin resetointiin : https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/telia-tv-digiboksi-laajakaistalla/kaytto-ja-tilanteet-tv


 


PS. Joskus vaatii useamman kerran ennenkuin toimii :smileywink:


 


Jatkuvasta tallennuksesta löytyy tietoa täältä :


https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/telia-tv-digiboksi-laajakaistalla/etatallennus-tv

Digiboksi-palvelusta on kahta eri versiota. Telia Tv digiboksi joka toimii millä tahansa nettiyhteydellä ja tämän ohjelmisto sinulla nyt vaikuttaa olevan siellä digiboksilla.

Sitten on Telia Tv digiboksi laajakaistalla joka on sidottu siihen kiinteään laajakaistaan ja vaatii kaverikseen sen meidän palvelureitittimen.

Omilta sivuilta näet että kumpi palvelu sinulla on tilattuna.

 

Mikäli sinulla on tämä Telia Tv digiboksi niin siinä tuo Nelosen tallennusvaatimus on ominaisuus joka johtuu sopimuksesta kanavayhtiön kanssa.

 

Jos taas palvelu on Telia Tv digiboksi laajakaistalla niin silloin voi tehdä tämän @kiisseli67 :n linkkaamaan resetoinnin. Se ei ole kuitenkaan pakollinen. Digibokseilla on ominaisuus että niissä voi olla kaksi eri ohjelmistoa yhtä aikaa muistissa ja ne käynnistyvät käytössä olevan nettiyhteyden mukaan.

Kotona kun ollaan yhteydessä siihen meidän palvelureitittimeen niin käynnistyy tämä "oikea" ohjelmisto ja vaikkapa mökillä 4G-yhteydellä ollessa käynnistyy sitten tämä yhteys riippumaton.

Mutta tämän laajakaista-version kanssa se digiboksi tulee kytkeä siihen meiltä tulleeseen palvelureitittimeen eikä omaan reitittimeen. Yhteyden voi muodostaa joko kaapelilla tai langattomasti siihen 5GHz:n WiFiin. Tämän jälkeen digiboksista virtajohto kokonaan irti n. 20s ja takaisin niin digiboksi lataa silloin oikean ohjelmiston.

 

Vastaa