Toiminta-alueen ulkopuolella!!!???

  • 28 February 2015
  • 10 kommenttia
  • 23 katselukertaa

Kotona pari Samsungin tablettia ilmoittaa tollasta, ja varmaan mun S:n puhelinkin, langattomasta yhteydestä. 

Mikähän mättää?


10 kommenttia

Thomson TG789vn kertoo tollasta WLAN:sta,

Home Network

WLAN Interface Wireless: No devices detected

voisko olla Samsungeissa vika???
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Jos Samsung laitteesi (tarkempi malli kiva tietää) on Thompson vieressä (1m) niin yhdistääkö se Thompsonin tukiasemaan?

 

Tässä loistava sovellus Androidille jolla skannata WLAN verkkoja: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=en

 

sillä pystyy katsomaan minne WLAN kantaa, tähän vaikuttaa toki päätelaitekkin.

Toi mun Samsung on GT-N8020, toinen on tytön samanlainen, puhelin on Note3.

Tää vika on tullut ihan nyt lähiaikoina. Mun tabletti löysi kotiverkon esim. parkkikselta (n. 30 metriä) aiemmin ihan hyvin.

Nooh, nyt vasta (kädetön kun olen näiden kanssa) kokeilin läppäreitä ja vaimon Nokia 735:sta, ja kaiki ilmoittaa ettei saa yhteyttä.

En tiedä onko mitään tekemistä asian kanssa se, että Sonera viihteen digiboxi on alkanut harva se kerta avauksen yhteydessä ajamaan ohjelmaansa läpi, uudelleen käynnistys?

Thomsonissa palaa wlan merkkivalo.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Kokeileppa käynnistää ainakin uudelleen.

 

Saatko yhdistettyä kuitenkin ihan  läheltä? 

 

Onko mahdollisesti langattomia verkkoja häiritseviä laitteita? Voit kokeilla kanavan vaihtoa. 

 

Kokeile skannata langattoman verkon kantamaa tolla sovelluksella jonka aikaisemmin linkkasin.

Olen käynnistänyt uudelleen Thomsonin ja Samsungin... sama vika.

Thomson Soneragateway xx-xx-xx-xx-xx-xx ilmoittaa todennusvirhe.

Tota kanavan vaihtoa en tiedä miten???

Sama juttu: Kokeile skannata langattoman verkon kantamaa tolla sovelluksella jonka aikaisemmin linkkasin. kanssa???

WiFi Analyzer ilmoittaa, kun koitan yhdistää tohon Soneragatewayxx-xx-xx-xx-xx-xx: Ei yhdistetty. Autentikointivirhe.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Todennusvirhe (autentikointivirhe) tarkoittaa että olet antanut väärän salasanan. 

 

Kanavanvaihto: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Thomson_TG789 sivulla ohjeesta:

 

Wifi Analyzerillä voit katsoa mikä kanava on vapaana. Sellainen kanava kannattaa valita. Kanava 13 voi olla sellainen joka ei toimi kaikissa laitteissa.

Todennusvirhe (autentikointivirhe) tarkoittaa että olet antanut väärän salasanan.

!!!??? Olen AIVAN ymmälläni, salasana, joka on ollut käytössä vuosia... on todellakin VÄÄRÄ!!!

Mikä on voinut muuttaa sen??? Minulla on admin oikeudet, ja todellakaan ei ole ollut tarvetta muuttaa sitä.

Kaiken huippu on, että en löydä mistä pääsisin muuttamaan sitä. Ja toisaaltaan ei taida onnistua sekään koska vanha salasana on "väärä"

ARGHHHH, nyt alkaa riepomaan. :(

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Eikö tässä sivulla ole ohjeita siihen?

 

Voit kokeilla myös Thompsonin resetointia.

Nooh, sain yhdistämään SoneraGatewayhin... vaan vielä täytyy penkoa mikä tota omaa nimettyä kotiverkkoa mättää. 

Kiitos paljon OLKITU avusta!!!

 

Vastaa