peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
52049 Jäsentä
150206 Kirjoitusta
Katso mitä kaikkea voit tehdä Yhteisössä
^

Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.

ETSI JA LUE

Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.

HAKUUN

JÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN

Yhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.

TUTUSTU

OSALLISTU JA KEHU

Osallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.

LUE LISÄÄ

Ubuntu ja ADSL 8/1 Mbit/s palvelinkäyttöön

Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎22-11-2018
Kirjoituksia: 2
1/7

Ubuntu ja ADSL 8/1 Mbit/s palvelinkäyttöön

Hei,

Moi minulla on ubuntu ja siinä on apache, minä pidän pientä palvelinta, voiko näin pitää ubuntulla, kun on telia adsl 8/1 mbit liittymä.

Minä pelaan ystäviä ja tuntemattomia vastaan shakkia ja tammea ja muita lautapelejä joita harrastelen.

Kiitos,

Edit IlariJR: otsikko muokattu.

0 tykkäystä
6 vastausta
Vakiokalustoa**
Rekisteröitynyt: ‎24-07-2015
Kirjoituksia: 296
2/7

Vs: Ubuntu ja ADSL 8/1 Mbit/s palvelinkäyttöön

@HannuSaro@  kirjoitti:

Hei,

Moi minulla on ubuntu ja siinä on apache, minä pidän pientä palvelinta, voiko näin pitää ubuntulla, kun on telia adsl 8/1 mbit liittymä.

No mikä ettei, jos tuo megan lähtevä kaista riittää tarpeeseen.

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎22-11-2018
Kirjoituksia: 2
3/7

Kiitos vastauksesta, et kuitenkaan tainnut olla henkilökuntaa.

Voiko joku henkilökunnasta vielä antaa minulle vastausta, koskien ubuntu apache käyttöä 8 ja 1 mbit adsl yhteydessä.

Kiitos,

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 306
4/7

@HannuSaro  Selvittelen vielä asiaa, että saan vahvistuksen siihen. Vastaan sinulle sitten tähän. 

Miten muuten yhteyden laita on, riittääkö sen nopeus? Oletko katsonut saatko kenties parempaa ja nopeampaa yhteyttä kotiosoitteeseesi

Hybridi-liittymää suosittelen jos sellainen on tarjolla Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 306
5/7

Vs: Hei, minulla on ubuntu ja telia liittymä 8/1 mbit.

@HannuSaro@  kirjoitti:

Hei,

Minä pelaan ystäviä ja tuntemattomia vastaan shakkia ja tammea ja muita lautapelejä joita harrastelen.

Kiitos,

Voit käyttää palvelinta Ubuntulla Telian liittymällä, että pääset pelaamaan lautapelejä ystävien kanssa.

Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎02-07-2018
Kirjoituksia: 26
6/7

Niin siis tuo hybridiliittymähän ei ole kovin hyvä palvelinkäyttöön. Siitä löytyy kyllä se siltaava portti, mutta se hyödyntää pelkkää langallista yhteyttä eikä siten ole yhtään tavallista ADSL-liittymää nopeampi. Tai sitten pitää käyttää jotain TCP-tunnelointiviritystä, jos haluaa sen hybriditoiminnallisuuden hyödynnettyä palvelimessa.

Tavallinen mobiililaajakaista voi olla soveltuvampi, mikäli sattuu olemaan sellaisella alueella, jolla se toimii hyvin.

0 tykkäystä
Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎11-02-2015
Kirjoituksia: 135
7/7

@positroni  kirjoitti:

Niin siis tuo hybridiliittymähän ei ole kovin hyvä palvelinkäyttöön. Siitä löytyy kyllä se siltaava portti, mutta se hyödyntää pelkkää langallista yhteyttä eikä siten ole yhtään tavallista ADSL-liittymää nopeampi. Tai sitten pitää käyttää jotain TCP-tunnelointiviritystä, jos haluaa sen hybriditoiminnallisuuden hyödynnettyä palvelimessa.

Tavallinen mobiililaajakaista voi olla soveltuvampi, mikäli sattuu olemaan sellaisella alueella, jolla se toimii hyvin.

Pystyy hybridireitittimellä tekemään porttiohjauksia kyllä, en ole testannut meneekö pelkän xDSL:n kautta. Siltaava portti tosiaan olisi ainostaan xDSL:n yli.

0 tykkäystä