Voihan Zyxel! Langaton netti toimii, mutta pöytäkone ei...

  • 16 March 2017
  • 4 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Osaisikohan kukaan viisaampi vinkata..Eilen ihan yhtä-äkkiä netti lopetti toimintansa pöytäkoneessani..ja siinä sitten zyxeliä sammuttelin ja johtoja tutkiskelin..kaikki kunnossa..Netti toimii yhäkin tässä läppärissä langattomasti - mutta pöytäkoneessa ei..


4 kommenttia

Kunniamerkki +14

Pakko kysäistä heti alkuun, että oletko kokeillut myös uudelleenkäynnistää sen pöytäkoneen?


 


Windows 10:ssä oli jokin aika sitten jotain ongelmaa yhteyksissä jotka ratkesi käynnistämällä kone uudelleen nimenomaan siitä uudelleenkäynnistysnapista tai pitämällä Shift-näppäin pohjassa kun painat Sammuta.

Joo olen sammuttanut koneen moneen kertaan, sammutellut Zyxeliä ja tarkistanut johdot.. Tuo on aika vanha Zyxel ja saimme Soneralta uuden jokin aika sitten.. se ei toimi ollenkaan! Minua vain kummastuttaa kun se netti lopetti toimintansa ihan kesken surffailun.. voisikohan vika olla tuossa boxissa? Joku on täällä sanonut jotain päivityksistä? Minulla ei ole Windows10 asennettuna pöytäkoneeseen - kun en sitä halunnut. Kone on kuitenkin vain 2 vuotta vanha joten ei kai pitäisi koneessa olla vika..

Kokeilin vielä tuota shift näppäimen pohjassa pitämistä sammutettaessa ja netti toimii taas 🙂 Miljoonasti kiitoksia sinulle - päivä pelastettu!

Kunniamerkki +14

Eipä kestä, hyvä että tuli kuntoon!


 


Windows 8 ja 10 on ainakin sellainen "ominaisuus ja omituisuus" että jos painat vaan sammuta-nappia, niin kone ei sammu totaalisesti sillä tavalla kuin käyttäjä olettaisi. Vasta painamalla sitä shiftiä sammuttaessa kone oikeasti sammuttaa itsensä kokonaan ja samaten käynnistäessä lataa kaiken puhtaalta päydältä uudestaan.

Vastaa