Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 60238
Kirjoituksia 165907

liittymän irtisanominen ja sähköpostin säilyttäminen

Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎25-04-2010
Kirjoituksia: 4
1/17

liittymän irtisanominen ja sähköpostin säilyttäminen

Hei

Haluaisin tiedustella onko mahdollista irtisanoa soneran adsl liittymä, mutta säilyttää sähköpostiosoite?
(+ lisäpostiosoitteet)
Entä voiko nykyisistä sähköposteista edelleenohjata postit uuteen osoitteeseen, jos liittymän irtisanoo?
Mikä mahtaa olla edellämainittujen palvelujen hinta?
0 tykkäystä
16 vastausta
Highlighted
Vanhan Palstan telialainen
Rekisteröitynyt: ‎20-02-2009
Kirjoituksia: 5 687
2/17

Re: liittymän irtisanominen ja sähköpostin säilyttäminen

Jos irtisanot liittymän, myös liittymään kuuluvat lisäpalvelut (esim. sähköposti) irtisanoutuvat samalla. Sähköpostiosoitetta ei ole mahdollista säilyttää, eikä edelleenlähetystä ole mahdollista kytkeä, koska osoitetta ei ole irtisanomisen jälkeen enää olemassa.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎26-02-2010
Kirjoituksia: 11
3/17

ihan näin mielenkiinnosta, miksi ei ole mahdollista siirtää laajakaistan sähköpostia esimerkiksi soneran puhelinliittymään? eli sama s-posti osoite yms toiminta, mutta olisi sidottuna puhelinliittymään... voisiko matkapuhelin ja laajakaista puolen porhot lopettaa keskenään tappelunsa..? Hymiö Silmänisku
0 tykkäystä
Highlighted
Rekisteröitynyt: ‎20-02-2009
Kirjoituksia: 5 687
4/17

Valitettavasti en osaa sanoa, että minkä takia laajakaistapuolen sähköpostiosoitetta ei voi yhdistää esim. mobiililiittymään. Laitoin kuitenkin palautteesi eteenpäin asiasta vastaavalle taholle.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎05-10-2012
Kirjoituksia: 112
5/17

Hei.

On irtisanomisen aika, kun Soneran ADSL 8M on, mutta tulee valokuitu. Miten säilytän sähköpostin, kuulin että se on mahdollista vaikka valokuitu ei olisikaan enää Soneran. Niin on teillä mahdollisuus laittaa sähköposti kuukausi maksulliseksi?

Mistä löytyy virallista informaatiota, joskus ohimennen luin tästä.
0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa
6/17

Eikö tähän saa mitään tietoa, kysyn kun tosiaan yksi vaari naapurista kysyy tuota.
0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa
7/17

Ei paljoa taida Soneraa kiinnostaa. Kaverini ihmetteli itsekin miksei kukaan vastaa täällä.

No kaverin Sonera ADSL 8M/1M on nyt irtisanottu ja tilalle tuli Elisan 100/10 Huoneistokaista tms. ja samalla Soneran puheliittymä lähti vaihtoon Elisan 21/5-liittymään ja muu puhelimen käyttö käytön mukaan. Ihan vain siksi, koska Soneralta ei saanut palvelua. Eihän tuollainen 45-vuotias halua rekisteröityä pienen asian takia, kun minulla on jo tunnus tänne.

Kaveri käski kertomaan palautetta: jos vastattaisiin tässä foorumeilla, niin hän olisi varmaan vieläkin edes Soneran puhelinasiakas, mutta kun ei, niin piti vaihtaa. Elisalta hän sai heti vastauksen tiedusteluihin ja liittymänkin ottivat vastaan, siirtävät numerotkin.

No sähköposti nyt on mennyt, kun Sonera Kaupassa kukaan tiennyt asiasta mitään eikä haluttu ottaa selvääkään, voitte jo arvata mikä on asiakassuhde tämän jälkeen Soneraan.

Harmi.
0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎11-04-2011
Kirjoituksia: 131
8/17

Sitäpäs olen ihmetellyt minäkin, kun ei vastata. Mulla olisi ollut mahdollisuus 4g kokeiluun, ei infottu aspassa eikä täällä, että 14pv kokeilu mahdollinen. Itse tiesin sen kyllä, mut kun ei tullut vastauksia, sanon sopparin luultavasti keväällä irti. Loppuun 20v tätä jo kärsitty.
Voiskos museomies olla mahdollista, että ollaan nyt mustalla listalla?? Hymiö Erittäin onnellinen
0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa
9/17

Varmaan.

Naapuri kun ei halua tunnuksia luoda niin sama se kysyä minun kautta. No olen seurannut pitkäänkin tätä palstaa niin ei siellä paljoa vastata oikeisiin kysymyksiin. Olen varma, että olen vuosi sitten nähnyt Facebookissa aspan vastauksen joka kertoi, että jos irtisanoo kiinteän, niin sähköposti voi säilyttää maksullisena erillispalveluna. Se olisi kyllä naapurille kelvannut, koska posti ei kyllä ollut mikään turha, muttei tärkeäkään. Lähinnä oli joidenkin yritysten tiedossa.

Mutta kun ei vastausta saa, niin se kävi niin kuumana, että irtisanoi miettimättä. No eipä sinne postia edes tullut viimeksi, mutta ilmoitti varuiksi kontakteille uuden postin.

Tuntuu, että Sonera ei viitsi vastata sopimusta koskeviin kysymyksiin kun on irtisanomassa. Tosiaan se syy irtisanomiselle naapurilla oli se, että hänellä on 8M, kun minä käytän jo Elisan yhteyksiä, jotka toimii ja tulee nykyisin 100M/10M. Hän haluaa saman, koska 8M ei nykyisin näet riitä. No kun noin luokaton asiakaspalvelu oli paikallisessa Sonera Kaupassakin, niin koki sopivaksi sanoa irti puheliittymäkin numeronsiirrolla.

Minulla on myös pääliittymä Saunalahdella ja harkitsen nyt vakavasti Soneran varaliittymän irtisanomista.
0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa
Rekisteröitynyt: ‎11-04-2011
Kirjoituksia: 131
10/17

Jeps, kaverille soitettiin, että nyt on otettava VDSL 50Gigaa yhteys ( käyvät keskuksesta yhd ), lähettivät viel kaksi modeemia, ADSL ja viikon päästä tuli VDSL,kun soppari loppumassa. Samalla hintaa tietty, but ihmetteli, kun pakottivat ottamaan sen Totalin mukaan. Sai kyllä vaihdettua Discoveryyn, kun ei urh. kiinnostunut. Noinkos se on helppoa joillein? Katsoin omia sivuja, ei mitään sellaista sopparia ehdotetakaan, no, mulla loppuu vasta keväällä.
Ennen pelanneet mun asiat hyvin, mutta kun aloin valittelemaan ja vaatimaan...........who knows??
0 tykkäystä