Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
HRinne279
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

"DNS ei käytettävissä"

Elikkäs sellainen tilanne itselläni, että modeemin virtajohto irtosi sen ollessa käynnissä ja uudelleen käynnistyksen jälkeen verkkoyhteys ei ole toiminut enää lainkaan. Vianmäärityksessä tulee vain ilmoitus, että DNS ei ole käytettävissä. Olen yrittänyt resetoida modeemin muutaman kerran, mutta sekään ei ole auttanut. Kuinka korjaan tilanteen?

1 vastaus
SINAD
Konkari
  • 406 custom-general.kudos
  • 755 custom-general.replies
  • 32 custom-general.solutions


@HRinne279  kirjoitti:

Elikkäs sellainen tilanne itselläni, että modeemin virtajohto irtosi sen ollessa käynnissä ja uudelleen käynnistyksen jälkeen verkkoyhteys ei ole toiminut enää lainkaan. Vianmäärityksessä tulee vain ilmoitus, että DNS ei ole käytettävissä. Olen yrittänyt resetoida modeemin muutaman kerran, mutta sekään ei ole auttanut. Kuinka korjaan tilanteen?


Mikähän laite tässä on kyseessä? Ei se saisi virtojen katkaisusta miksikään mennä, koska ei näissä ole mitään erillisiä "alasajo" toimintoja muutenkaan vaan nää sammutetaan tosiaankin vaan tempaisemalla virrat poikkeen. Jos kyseessä on ollut ihan hetkellisen lyhyt sähkökatko ja sen jälkeen laite sekaisin, niin kannattaa ottaa virrat pois hieman pidemmäksi aikaa (esim. minuutin ajan) ja sitten kokeilla että sieltä ehtii kaikki konkat tyhjentyä jos siellä rauta olisi jäänyt johonkin vikatilaan "räpsyn" takia.