Käyttöönotto-onglemia (TW-EAV510)

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Soneran 2Mbit laajakaista taloyhtiön kautta + itsehankittu modeemi-reititin TW-EAV510 = ongelmia yhteyden käyttöönotossa

Hei!

Olen taloyhtiölläni on Soneran kanssa sopimus niin että Soneran laajakaistan hinta sisältyy vuokraani mutta se piti vain itse tilata. Tilasin Soneran 2Mbit laajakaistan ja tilausvahvistukset tunnuksineen tuli minulle tekstiviestinä. Tiedustelin jo soittopyynnön kautta Teiltä asiaa koskien Soneran modeemia (+reititintä) asiakasneuvojan mukaan yhteyteeni ei kuulu tarvittavia laitteita. Nyt olen siis ostanut Gigantista VDSL2-modeemi/WLAN-reititin -yhdistelmän (mallia TeleWell TW-EAV510.) Yhdistin tarvittavat johdot ja muodostin yhteyden windowsin mukaan onnistuneesti. Käynnistin selaimen ja sivu ohjautui Soneran laajakaistan rekisteröimissivulle, "Jatka"-painikkeen painamisen jälkeen sivusto kertoi tarkastavansa liittymätietoni ja että prosessissa menee aikaa. Annoin latausivun ladata yön yli tuloksetta. Johdot olivat kaikki kiinnitettyjä (myös itse yhteys langallisesti), virta oli laitteissa, Windows ja Soneran oma Avustaja-ohjelma molemmat väittävät tarkastuksen jälkeen ettei yhteydessä ole vikaa vaan että yhteys on muodostettu ja kaiken pitäisi toimia. Valot Power, LAN1, WLAN, DSL ja Internet palavat. Laajakaistaliittymäni numero ilman viivaa on 346****** ja liittymän käyttäjätunnus ******. Näitä kysymyksiä teiltä kysytään varmaan jatkuvasti, mutta mitähän tässä en nyt vielä ole huomioinut?

Terv. H_T

3 kommenttia

Hei H_T

Tein muutoksia liittymääsi joten voisitko käynnistää modeemilaitteen uudestaan. Mikäli yhteys ei siltikään toimi, palauta vielä tehdas-asetukset modeemiisi ja kokeile uudestaan.

Ilmoittele tänne mikäli yhteys ei lähde edelleenkään toimimaan!

Lisäätkö liittymänumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin se ei näy muille käyttäjille. Sensuroin aiemmat tiedot jo viestistäsi pois.
Kiitos paljon avusta, nyt yhteys näyttäisi toimivan. Olen uudelleen yhteydessä mikäli ongelmia ilmenee.
Hei H_T

Hienoa kuulla että yhteytesi toimii nyt 🙂 Ilmoita jos yhteyden kanssa tulee vielä ongelmia.

Vastaa