Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
zimmer
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Liiga ja aloita alusta katselu jumittaa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Aloitan pelien katsomisen käytännössä aina viivästettynä "Katso alusta" -toiminnolla.

Silloin saa näppärästi hypittyä pelikatkot ja erätauot nopeat ohitse. Kuulostaa hyvältä, mutta ...

 

Käytän katseluun AppleTv:n uusinta 4k versiota. Pelin katselussa on ärsyttävä ongelma. Kuva jämähtää välillä kun painaa 10 sekunnin hyppynappia eteenpäin. Tämä on toistunut jokaisessa katsomassani ottelussa 5-20 kertaa. Jämähtämisiä ei tapahdu normaali katselussa. Ainoastaan eteenpäin hyppyjen yhteydessä. Ainoa tapa, jolla TeliaTv applikaatio tästä toipuu, on käynnistää lähetys alusta ja kelata takaisin jumittaneeseen kohtaa.

 

Tämä on kohtuu ärsyttävää.

 

Nyt olen katsonut Viaplayn kautta muutaman NHL pelin vastaavalla tavalla ongelmitta.

 

19 vastausta
zimmer
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jumiutumisongelma toistuu edelleen. Tosin tilanne on hieman parantunut, sillä joillakin kierroksella häiriöitä on ollut vähemmän kuin aiemmin. Toisaalta edelleen joillakin kierroksilla sovellus jumittaa välillä pahasti. Useita kertoja peräkkäin eikä katselusta meinaa tulla yhtään mitään.

 

Versiot:

tvOS: 12.1.1 (16K45)

Telia TV: 1.18.0

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 214 custom-general.kudos
  • 911 custom-general.replies
  • 68 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@zimmer@  kirjoitti:

Jumiutumisongelma toistuu edelleen. Tosin tilanne on hieman parantunut, sillä joillakin kierroksella häiriöitä on ollut vähemmän kuin aiemmin. Toisaalta edelleen joillakin kierroksilla sovellus jumittaa välillä pahasti. Useita kertoja peräkkäin eikä katselusta meinaa tulla yhtään mitään.

 

Versiot:

tvOS: 12.1.1 (16K45)

Telia TV: 1.18.0


Siellä on häiriötä vielä päällä ja tutkinnassa samaisesta aiheesta. Pyritään se toki korjaamaan - saatiin hoputettua tutkivaa tahoa tämän viestisi kautta, kiitos siitä Hymiö Onnellinen 

zimmer
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tänään katsoin ensimmäisen lähetyksen ilman häiriöitä ja hyvällä ladulla. Tämä tosin oli ensimmäinen peli minkä katsoin alusta loppuun livenä.

 

Tätä ennen olen katsonut 52 peliä, joissa on ollut sietämätöntä pätkimistä ja laadun heittelyä. Yleensä ottelun alku sujuu ongelmitta, mutta mitä pidemmälle peli menee, sitä todennäköisemmäksi häiriöt tulevat. Tämän päivän suorana katsottu peli jäi poikkeukseksi, sillä en mitenkään ehdi katsomaan pelejä tulevaisuudessakaan suorana.

 

Onko tietoa koska ongelmaan saadaan korjaus?

Tämä vain tuntuu paluulta edelliselle vuosituhannelle, jos edellytetään, että ihmisen pitää rytmittää elämänsä televisio-ohjelman aikataulun mukaan.

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 104 custom-general.kudos
  • 592 custom-general.replies
  • 51 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@zimmer@  kirjoitti:

Tänään katsoin ensimmäisen lähetyksen ilman häiriöitä ja hyvällä ladulla. Tämä tosin oli ensimmäinen peli minkä katsoin alusta loppuun livenä.

 

Tätä ennen olen katsonut 52 peliä, joissa on ollut sietämätöntä pätkimistä ja laadun heittelyä. Yleensä ottelun alku sujuu ongelmitta, mutta mitä pidemmälle peli menee, sitä todennäköisemmäksi häiriöt tulevat. Tämän päivän suorana katsottu peli jäi poikkeukseksi, sillä en mitenkään ehdi katsomaan pelejä tulevaisuudessakaan suorana.

 

Onko tietoa koska ongelmaan saadaan korjaus?

Tämä vain tuntuu paluulta edelliselle vuosituhannelle, jos edellytetään, että ihmisen pitää rytmittää elämänsä televisio-ohjelman aikataulun mukaan.


Selvitys/korjaus on valitettavasti edelleen käynnissä häiriölle. En uskalla aikatauluun ottaa kantaa. Toimiihan samassa verkossa toisella laitteella lähetys normaalisti? Laitoin tuosta AppleTV häiriöstä kyselyä/hoputusta tuotekehitykseen.

zimmer
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Mikä tämän tiketin tilanne on?

 

Kertauksena lyhyt kuvaus ongelmasta:

Kuva jumittui ottelun aikana useamman kerran AppleTV 4K, kun aloittaa katsomaan lähetystä viivästettynä esimerkiksi tunnin jäljessä (Live ja myöhemmin arkistosta katsottuna ei ole ongelmia). Välillä jumiutuminen on jatkuvaan eikä katselusta tulee yhtään mitään. Ongelmat pahenivat ottelun loppupuolelle. Useasti ensimmäinen erä meni ongelmitta, mutta kolmannen erän katselusta ei tullut yhtään mitään.

 

Olen käyttänyt paljon muita striimauspalveluita. Vastaavaa ongelmaa ei ole missään muussa palvelussa. Ongelma toistui vain ainoastaan Telian viivästetyssä palvelussa ottelun aikana eli ongelman on pakko olla siinä.

 

Kirjasin bugin järjestelmiinne viime syksynä. Siitä ei ole tullut mitään kuittausta takaisin päin kirjaamisen jälkeen.

 

Onko tähän ongelmaan tulossa korjausta tulevalle kaudelle? Ilmeisesti teillä on tulossa järjestelmämuutoksia tulevalle kaudelle? Viime kausi oli sietämätön kokonaisuudessaan. Toista samanlaista en enää jaksa. Katson käytännössä kaikki pelit viivästettynä, koska en millään voi ajoittaa aikataulujani otteluiden mukaan.

zimmer
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kysyin edellisessä viestissäni tilanne Telialta kesäkuun loppupuolella. Mitään vastausta ei ole tullut.

 

Onko tämä foorumi paras paikka kysyä olemassa olevista ongelmista vai onko teillä tämänkaltaisia varten jokin parempi paikka?

 

mikkooks
Vakiokalustoa ☆☆
  • 139 custom-general.kudos
  • 259 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Yhteisö on paras paikka kysyä, jos haluat vastaukseksi jotain tyyliin "viedään eteenpäin", "selvitellään asiaa" tai "ei ole vielä antaa tarkkaa ajankohtaa". Chatiin mielellään ohjataan, siellä kun päästään helposti ja henkilökohtaisesti kaupittelemaan lisäpalveluita.

 

Ihan totta puhuen tämä on aika tyhjänpäiväinen - joskin valitettavan todenmukainen - vastaus, enkä osaa sanoa minkä kanavan kautta tällaiset ongelmat päätyisivät oikealle taholle.

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 104 custom-general.kudos
  • 592 custom-general.replies
  • 51 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sovelluksen kehitystä ollaan tehty keväällä ja kesästä ja muutosta oon tulossa. Tällä hetkellä se on sisäisessä testauksessa, eikä varsinaista aikataulua pystytä toistaiseksi lupaamaan. Selainpohjaiset playerit pyritään eri alustoilla tuomaan HTML5 tuelle. Tällä hetkellä HTML5 tuki toimii Win10 ja Win8.1 käyttöjärjestelmillä Edge + IE selaimilla.

Viiveen pienetämiseen on toimet on myös käynnissä ja otetaan käyttöön heti kuin mahdollista.

 

Mieluusti kertoisin tarkan aikataulun parannuksille, mutta sellaista minulla ei valitettavasti ole antaa. Sen voin kuitenkin luvata että parannusta on tulossa.

zimmer
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Marraskuun puolivälissä jumiutuminen on loppunut. Sitä ennen ongelma toistui jokaisella kierroksella. Nyt reiluun kuukauteen ei enää kertaakaan. Kotiympäristössäni ei ole muuttunut mitään, joten usko että Telian päässä on tehty muutos joka on tämän korjannut.

 

Nyt voitte laittaa tiketin ratkaistuksi 🙂

SaJoonas
Moderaattori
Moderaattori
  • 293 custom-general.kudos
  • 636 custom-general.replies
  • 69 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@zimmer@  kirjoitti:

Marraskuun puolivälissä jumiutuminen on loppunut. Sitä ennen ongelma toistui jokaisella kierroksella. Nyt reiluun kuukauteen ei enää kertaakaan. Kotiympäristössäni ei ole muuttunut mitään, joten usko että Telian päässä on tehty muutos joka on tämän korjannut.

 

Nyt voitte laittaa tiketin ratkaistuksi 🙂


Hienoa kuulla, että homma toimii. Bugi korjattiin samalla, kun uusi striimausalusta otettiin käyttöön 🙂