Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
zimmer
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Liiga ja aloita alusta katselu jumittaa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Aloitan pelien katsomisen käytännössä aina viivästettynä "Katso alusta" -toiminnolla.

Silloin saa näppärästi hypittyä pelikatkot ja erätauot nopeat ohitse. Kuulostaa hyvältä, mutta ...

 

Käytän katseluun AppleTv:n uusinta 4k versiota. Pelin katselussa on ärsyttävä ongelma. Kuva jämähtää välillä kun painaa 10 sekunnin hyppynappia eteenpäin. Tämä on toistunut jokaisessa katsomassani ottelussa 5-20 kertaa. Jämähtämisiä ei tapahdu normaali katselussa. Ainoastaan eteenpäin hyppyjen yhteydessä. Ainoa tapa, jolla TeliaTv applikaatio tästä toipuu, on käynnistää lähetys alusta ja kelata takaisin jumittaneeseen kohtaa.

 

Tämä on kohtuu ärsyttävää.

 

Nyt olen katsonut Viaplayn kautta muutaman NHL pelin vastaavalla tavalla ongelmitta.

 

19 vastausta
AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 118 custom-general.kudos
  • 400 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei @zimmer ja tervetuloa Telia Yhteisöön!

 

Testasin Liiga lähetyksiä kirjastosta AppleTV:llä enkä kirjaston lähetyksissä saanut toistettua ongelmaa. Onko ongelma ainoastaan livelähetyksien aikana vai toistuuko ongelma myös kirjaston lähetyksissä?

 

Onko AppleTV:ssä viimeisin iOS 12.01? On hyvä tarkistaa myös TeliaTV sovelluksesta sen versio. Viimeisimmän version Build date on sep 27 2018.

zimmer
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Testasin myös kirjastossa olleella lähetyksellä. Ongelma ei toistunut minullakaan sitä kautta. Ei ainoatakaan jumia, vaikka katsoin kokonaisen pelin.

 

Ongelma on toistunut jokaisella liigakierroksella useamman kerran, kun olen pelejä katsonut viivästetysti. Applikaatio jämähtää satunnaisesti 10s hyppypainalluksen jälkeen. Ainoa vaihtoehto on poistua applikaatiosta.

 

Kirjastosta katsottuna kuvan laatu pysyi tasaisesti laadukkaana. Otteluiltana tulevia hetkellisiä tutuksi käyneitä kuvan laadun huononemisia ei nyt tullut. Kirjastosta katsottuna lähetys vastasi hyppyihin myös nopeammin.

 

Olen saattanut olla esimerkiksi tunnin verran jäljessä ja applikaatiolla olisi mahdollisuus puskuroida striimiä pidempiäkin pätkä muistiin, mutta sillä ei tunnu olevan vaikutusta.

 

Käytössäni olevat versiot:

TeliaTv 12.9.2018 1.17.0

AppleTv tvOS 12.0.1

(Laittamasi versionumero on uusin IOS applikaation versio. AppleTv:n tvOS versiot taitaa mennä omaa polkuaan)

AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 118 custom-general.kudos
  • 400 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos lisätiedoista ja korjauksestasi. Kokeillaan huomenna pelien aikaan miten palvelu käyttäytyy. Palataan asiaan!

zimmer
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Oletteko saaneet ongelmaa toistettua? Tuntuu siltä, että sovelluksen täydellinen jumiutuminen tapahtuu useimmin silloin, kun muutkin käyttäjät ovat raportoineet palvelussa häiriöitä.

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 504 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@zimmer  tuosta asiasta vois tehä vikailmoituksen tämän linkin kautta Yhteydenottopyyntö

Päästään tutkimaan asiaa tarkemmin.

zimmer
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tein pyydetyn vikailmoituksen lokakuussa. Vastauksena tuli ilmoitus, että bugi on siirretty kehittäjille tutkintaan.

 

Mikähän mahtaa olla tilanne nyt? Alkaa menemään hermot lopullisesti tuon aloita alusta katselun jumittumisten kanssa. Eilinen oli pohjanoteeraus, sillä katselu jumittui, pätki tai sekoili parin minuutin välein. (En tiedä johtuiko siitä, että teillä oli käynnissä kaikille ilmainen viikonloppu). Lähetyksen laatu oli surkeata, kun aloitin katselemaan 15 minuuttia myöhässä. Kärsimystä kesti kaksi erää, että pääsin live kuvaan. Kolmannen erän katselin livenä ja se toimi ongelmitta.

 

En ehdi katsomaan lähetyksiä livenä ja olen hyvin turhautunut palvelun laatuun. Jokainen kerta, kun maksan liiganpaketin laskun, ihmettelen, miksi maksan näin huonosti toimivasta tuotteesta yhtään mitään.

 

Minkä takia olette laittaneet tämän ketjun ratkaistuksi, vaikka se on kaukana siitä?

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 147 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Suoraan en tästä näe että mikä tuon suhteen tilanne on mutta laitoin tuosta kyselyä eteenpäin niin kerrotaan heti kun saadaan vähän lisätietoja.

 

Yhteisön keskustelu merkataan ratkaistuksi kun ongelma on ratkennut tai asia saatu edistettyä oikeaan paikkaan jos sitä ei ole suoraan mahdollista ratkaista yhteisössä(tässä tapauksessa kehityspuolelle tutkintaan).

 

edit.

Voitko vielä kertoa että mikä tvOS ja Telia tv-sovellus versiot ovat tällä hetkellä käytössä?

 

 

zimmer
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Näköjään on tullut TeliaTv:stä uusi versio 1.18. Näkeekö jostain mitä muutoksia tämä sisältää?

 

Täytyy testata seuraavalla kierroksella toimiiko paremmin.

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 147 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Apple tv:n store ei näköjään anna mitään tietoja päivityksistä kuten iOS:n app store.

Mutta muutokset on lähinnä asiakkaalle näkymättömiä. Pieniä bugikorjauksia, katselun aloitusta on saatu hitusen nopeutettua ja teknisiin valmiuksiin muutoksia.