Olemme muuttaneet uuteen kotiin, jossa Sonera taloyhtiön valokuitu laajakaistayhteys. Ennen Modeemin ostoa soitin asiakaspalveluun ja kysyin onko Telewell EAV510 VDSL2 modeemi yhteensopiva Soneran valokuituverkon kanssa ja asiakaspalvelusta kerrottiin modeemin olevan oikea.Nostimme nopeuden heti muuton jälkeen 100 mb.
Netti pätkii jatkuvasti ja on todella hidas. Olemme tehneet useita nopeustestejä eri päivinä, eri kellonaikoina, niin että kone on kiinni ethernet kaapelilla modeemissa sekä langattomasti. Nopeudet jääneet aina alle 40 mb !!!!! Tätä on nyt jatkunut kohta kolme viikkoa ja kärsivällisyys todellakin loppu. Hitaus ilmenee kaikissa laitteissa 4 läppäriä, kolme tablettia ja xbox, kaikilla testattu. Mitään eroa ei ole vaikka olisi vain yksi laite yhdistettynä verkkoon tai useampi, nopeudet jäävät aina 15 - 38 mb välille. Kaikkea on kokeiltu ohjeiden mukaan: Modeemi on päivitetty, palautettu tehdasasetuksiin, päivitetty uudelleen, Olen tehnyt vikailmoituksen tekniseen tukeen, josta ilmoitettiin tekstiviestillä että verkossa ei ole vikaa.Läppärit on päivitetty ja pudistettu. Tabletit on aivan uudet ja yksi läppäri täysin uusi. Vika ei voi olla laitteissamme!!!!!! Kummallista että huppunopea valokuitu tekniikka toimiin huonommin kuin vanhan asunnon 10 Mb:n monta vuotta vanha taloverkko!?!?!?!?!
TOIVON PIKAISESTI VASTAUSTA JA RATKAISUA ASIAAN. Jos ei ala toimimaan täytyy asiakassopimus purkaa.
Sivu 1 / 1
Hei Snailpace,
Tarkistaisitko asiakasnumerokentässä olevan liittymänumeron. Jos lisäät liittymänumeron asiakasnumerokenttään, niin lisää se ilman "-" merkkiä, muodossa 346123456.
Tarkistaminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Millä nopeustesteillä olette yhteyttä testanneet? Oletteko käyttäneet esim. Speedtest.net?
Kuinka pitkä puhelinkaapeli sinulla on käytössä?
Tarkistaisitko asiakasnumerokentässä olevan liittymänumeron. Jos lisäät liittymänumeron asiakasnumerokenttään, niin lisää se ilman "-" merkkiä, muodossa 346123456.
Tarkistaminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Millä nopeustesteillä olette yhteyttä testanneet? Oletteko käyttäneet esim. Speedtest.net?
Kuinka pitkä puhelinkaapeli sinulla on käytössä?
Hei!
Tässä kuva viimeisimmästä nopeustestistä tämä on korkein koskaan saatu nopeus. Suurin osa testeistä tehty tällä Soneran nopeustestillä. Kokeiltu myös Speedtest.net pari kertaa, mutta se näyttää vielä huonompia tuloksia. Soneran nopeustesti tulokset välillä 18 - 38 Mb.
Puhelinkaapeli on 1, 8 m
Asiakasnumero on nyt muutettu oikeaan muotoon.
Tässä kuva viimeisimmästä nopeustestistä tämä on korkein koskaan saatu nopeus. Suurin osa testeistä tehty tällä Soneran nopeustestillä. Kokeiltu myös Speedtest.net pari kertaa, mutta se näyttää vielä huonompia tuloksia. Soneran nopeustesti tulokset välillä 18 - 38 Mb.
Puhelinkaapeli on 1, 8 m
Asiakasnumero on nyt muutettu oikeaan muotoon.
Hei Snailpace,
Melkeinpä suosittelisin tekemään uuden vikailmoituksen, niin selvitellään yhteyden tilaa uudelleen.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Melkeinpä suosittelisin tekemään uuden vikailmoituksen, niin selvitellään yhteyden tilaa uudelleen.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Täällä vielä hitaampi yhteys jo 2 viikkoa: 20-28 sisään ja 10 ulos. Testattu Speedtesteillä (Ookla/Sonera)
-Yhteys on taloyhtiön valokuitu 100/10.
-Modeemi teiltä (Zyxel WDSL2 2001).
-Kone MacBookPro 2012 mallia. Sama hitaus myös vaimon MacBookissa.
-Puhelinlangan pituus 70cm:a.
Kaksi kertaa jo tehty vikailmoitus: "Täältä katsottuna kaikki kunnossa". Niin varmaan. Viime vinkki oli Funetin 100Mt:n "tyhjän tiedoston lataus". Otti minuutin.
Vanha Nebulan 24/2 adsl oli melkein yhtä nopea. Pitäisikö nyt maksaakin yhteydestä vain 20-25%/kk:ssa kun sen oikeasti saan?
-Yhteys on taloyhtiön valokuitu 100/10.
-Modeemi teiltä (Zyxel WDSL2 2001).
-Kone MacBookPro 2012 mallia. Sama hitaus myös vaimon MacBookissa.
-Puhelinlangan pituus 70cm:a.
Kaksi kertaa jo tehty vikailmoitus: "Täältä katsottuna kaikki kunnossa". Niin varmaan. Viime vinkki oli Funetin 100Mt:n "tyhjän tiedoston lataus". Otti minuutin.
Vanha Nebulan 24/2 adsl oli melkein yhtä nopea. Pitäisikö nyt maksaakin yhteydestä vain 20-25%/kk:ssa kun sen oikeasti saan?
snailpace kirjoitti: Olemme muuttaneet uuteen kotiin, jossa Sonera taloyhtiön valokuitu laajakaistayhteys. Ennen Modeemin ostoa soitin asiakaspalveluun ja kysyin onko Telewell EAV510 VDSL2 modeemi yhteensopiva Soneran valokuituverkon kanssa ja asiakaspalvelusta kerrottiin modeemin olevan oikea.Nostimme nopeuden heti muuton jälkeen 100 mb.
Netti pätkii jatkuvasti ja on todella hidas. Olemme tehneet useita nopeustestejä eri päivinä, eri kellonaikoina, niin että kone on kiinni ethernet kaapelilla modeemissa sekä langattomasti. Nopeudet jääneet aina alle 40 mb !!!!! Tätä on nyt jatkunut kohta kolme viikkoa ja kärsivällisyys todellakin loppu. Hitaus ilmenee kaikissa laitteissa 4 läppäriä, kolme tablettia ja xbox, kaikilla testattu. Mitään eroa ei ole vaikka olisi vain yksi laite yhdistettynä verkkoon tai useampi, nopeudet jäävät aina 15 - 38 mb välille. Kaikkea on kokeiltu ohjeiden mukaan: Modeemi on päivitetty, palautettu tehdasasetuksiin, päivitetty uudelleen, Olen tehnyt vikailmoituksen tekniseen tukeen, josta ilmoitettiin tekstiviestillä että verkossa ei ole vikaa.Läppärit on päivitetty ja pudistettu. Tabletit on aivan uudet ja yksi läppäri täysin uusi. Vika ei voi olla laitteissamme!!!!!! Kummallista että huppunopea valokuitu tekniikka toimiin huonommin kuin vanhan asunnon 10 Mb:n monta vuotta vanha taloverkko!?!?!?!?!
TOIVON PIKAISESTI VASTAUSTA JA RATKAISUA ASIAAN. Jos ei ala toimimaan täytyy asiakassopimus purkaa.
Hei Pikkuapuri,
Olitko testannut yhteyttä langattoman verkon yli vai olitko yhdistänyt koneen kaapelilla modeemiin? Jos et ollut testannut yhteyttä kaapelilla, niin suosittelen testaamaan vielä sillä.
Mikäli yhteys silloinkin hidastelee, niin suosittelen olemaan vikapalveluumme uudelleen yhteydessä.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Olitko testannut yhteyttä langattoman verkon yli vai olitko yhdistänyt koneen kaapelilla modeemiin? Jos et ollut testannut yhteyttä kaapelilla, niin suosittelen testaamaan vielä sillä.
Mikäli yhteys silloinkin hidastelee, niin suosittelen olemaan vikapalveluumme uudelleen yhteydessä.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.