Inteno DG301Al ja Windows 8

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 10 katselukertaa

Ongelma on seuraavanlainen, vaihdoin Soneran laajakaistaliittymän Sonera Viihteeksi ja uudeksi modeemiksi vaihtui Inteno DG301AL. Sonera viihde tv-palvelu toimii ongelmitta, mutta ongelmaksi muodostuu omalla tietokoneella netin käyttö. Aiemmalla modeemilla eli Zykel P-660HN netti toimi mainiosti, ja kokeilin sillä uudestaan, netti toimii hyvin, mutta Sonera viihde ei näy sitten. Intenon modeemiin on liitetty myös puolisoni kone jossa käyttiksenä on Windows 7 ja siinä koneella ei netti pätki ollenkaan. Vika on siis ilmiselvästi modeemin ja oman tietokoneen välillä. Olen vaihtanut uudet kaapelit oman tietokoneeni ja modeemin väliin, sekä vaihtanut myös puhelinpistokkeen kaapelin (alle 2m. pitkä), päivittänyt verkkokorttini, selaillut Intenon asetukset läpi ym. Aikani tutkittua ongelmaa vaikuttaa että Windows 8 ei kunnolla tunnista tuota modeemia. Netti toimii kun käynnistän koneen uudestaan 5-6 kertaa että se löytää modeemin ja tunnistaa sen kunnolla. Mikä avuksi tähän ongelmaan? Mahdollisesti toinen modeemi vai miten?

4 kommenttia

Samanlainen ongelma meilläkin. Intenon kanssa tv pelittää erittäin hyvin mutta netissä pätkimistä/ hitautta. Edellisellä modeemilla eli Zykelillä netti toimi huomattavasti paremmin. Tuo Zykelihän piti vaihtaa intenon modeemiin kun lähetystapa vaihtui eikä nettitv olisi enää toiminut Zykelillä.

Täällä ongelma ei vaikuttaisi liityvään käyttiksiin kun samaa ongelmaa win 7 ja 8 koneissa.
Hei Deadmoon

Ongelmasi kuulostaisi kyllä jäävän tämän kyseisen windows 8 koneen ja modeemin väliin kuten itse totesit. Modeemilaitteesi on varmasti ehjä koska toinen windows 7 kone toimii siinä normaalisti + viihdepalvelu toimii myös. Voisitko kokeilla windows 8 koneella säätää verkkokorttisi asetuksia (esim. nopeuden rajaus 10/10, 100/10 full-duplex, half-duplex). Voisit myös kokeilla kääntää IPv6-protokollan kokonaan pois päältä kortista ja käyttää vanhempaa IPv4.

tuomomu, sinun ongelmasi kuulostaa hieman erilaiselta, lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan, miltä liittymäsi näyttää.
Kiitoksia kovasti, ongelma näyttää korjaantuneen sen jälkeen kun säädin verkkokortin asetuksia. Vika ei näemmä ollutkaan käyttiksessä.
Hei Deadmoon

Kiva kuulla että neuvoistani oli apua ongelmaasi 🙂

Vastaa