Vanhemmilla Soneran Laajakaista (ADSL, Pori). Yhteys on melkein toiminut niin kuin pitääkin lukuunottamatta:
En tiedä missä vika, luultavasti ei edes Sonerassa. Veljeni pelailee verkkopelejä koneella eikä osaa avata portteja NAT:sta, joten pistin modeemin siltaavaksi kun itse en asu edes samassa kaupungissa. Tästä ongelmat alkoivat. Tietokone ei osannut hakea ulkoista IP:tä automaattisesti. Jouduin uusimaan osoitteen muutamaan kertaan kunnes sain oikean IP:n. Ongelma esiintyy kaikissa muissakin koneissa (Niin Vistassa kuin XP:ssä). Eikö Soneralta tipu ulkoista IP:tä helpolla vai miksi sitä joutuu hakemaan useampaan otteeseen ennenkuin sen saa?
Korjailin ongelman niin, että liitin modeemiin kytkimeen (kytkimestä joutuu myös hakea IP osoitetta useasti ennen kuin se saa. Kytkimessä NAT tila) josta lähtee muihin koneisiin piuha. Veljen kone on kytketty tuohon modeemiin, joka on sillatussa tilassa. Tein .bat 'ohjelman' joka hakee IP:tä muutaman kerran käynnistyksen yhteydessä mutta on tuo silti ärsyttävää.
Mikä siinä on kun ei IP:tä tipu helpolla, muistaakseni liittymän kk maksuun pitäisi sisältää jopa 5 ulkoista IP:tä? Modeemista ei ainakaan johdu, niitä ollaan vaihdeltu useampiakin. Asetukset on oikein.. Aspaan ei olla soitettu, kun vanhemmat ei osaa selittää eikä tajua tästä yhtään mitään. Jos itse soitan, tuskin mitään saataisi aikaa kun liittymä ei ole minun.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.