Samsung Galaxy S6 Edge Plus arvostelu ja yhteenveto


Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Minulla tuli tänään käyttööni Samsung Galaxy S6 Edge Plus 32GB matkapuhelin. Tämä on siis Samsungin lippulaivamalli joka julkaistiin elokuussa.  Erikoisuutena tämä Edge Plus tarjoaa kaarevan näytön.


 


Tekniset tiedot löytyvät Soneran verkkokaupasta . Verkkokaupan tiedoista poiketen tässä puhelimessa siis LTE maksiminopeus 450/100 Mbps. 


 


Samsung Galaxy S6 Edge Plus voi ostaa Soneran verkkokaupasta 849€ hintaan. Saatavilla on väreinä Musta ja kultainen, joista minulla on musta käytössäni.


 


Tässä sitten availin laatikkoa ja tietenkin heti kannen alla oli sitten tämä puhelin. 


 



 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Käyttöjärjestelmä


 


Puhelimessa on käytössä Androidin uusin versio 5.1 eli Lollipop, Touchwiz kotinäkymällä. Hyvä ominaisuus on ns. Multi Window -ominaisuus jolla voi jakaa näytön kahteen osaan. Voit katsoa esimerkiksi Youtubea ja selata internettiä samaan aikaan. Lisäksi Edge mallissa on tuttu Edge Screen joka tarjoaa oikealta vedettävän valikon. Tänne Edge Screeniin voi helposti laittaa pikavalintoja ja myös pikavalintoja esimerkiksi yhteystietoihin. 





Touchwiz on tyypillisesti tunnettu "Bloatware":sta eli valmistajan valmiiksi asennetuista ohjelmista. Samsung on karsinut omia ohjelmiaan mutta tuonut Microsoftin toimisto sovelluksia esiasennettuina. Lisäksi on tietenkin Googlen sovelluksia ja perus sosiaalisen median sovelluksia esiasennettuina. 


 



 


Koska puhelin on 5.7" tuumainen niin ainakin minulla on hankala käyttää tätä yhdellä kädellä. Touchwizin mukana on laitettu One-handed operation eli yhden käden toiminto. Tämä helpottaa kirjoittamista ja puhelimen käyttämistä yhdellä kädellä.


 



 


 Lisää tekstiä on tulossa myöhemmin. Heitä kommenttia mitä haluaisit kuulla tästä puhelimesta.


12 kommenttia

Kunniamerkki +14

 Jees, itsellekin saapui Galaxy S6 edge+ testilaite, ja koska mulla oli muita enemmän arpaonnea, sain vähän eksoottisemman kultaisen version. Mun on pakko sanoa, että kun otin puhelimen paketista niin ensireaktioni oli suunnilleen "Oho... Vau.. Jumal**ta tää on nätti" :D


 


Mitä yritän tässä sanoa on siis se, että kultainen S6 edge+ voittaa ihan mennen tullen markkinoiden kauneimman kännykän tittelin. Uudella iphonella, nahkakantisella LG G4:llä tai millään muullakaan luurilla ei ole ulkonäöllisesti mitään sanottavaa Samsungin uutiksille. Värit on tietysti aina makuasioita, mutta itse tykkään näistä kullan sävyisistä. Niissä on sopivasti sitä "Wow factoria" mitä ainakin itse myös haen puhelinta ostaessa. S6/edge mallistosta löytyy useita muitakin värivaihtoehtoja. Uusia, 5,7" kokoisia edge+ malleja ei ole kuin kultaisena ja mustana, mutta 5,1" S6-mallia löytyy noiden lisäksi sinisenä ja valkoisena, ja S6 edge-mallia vihreänä ja valkoisena.


 


S6-mallien etu- ja takakannet ovat lasia, ja ulkoreunat alumiina. Työstön jälki on ensiluokkaista, ja laite huokuu laadun tuntua kun puhelimen ottaa käteen. Takakannen lasipinta on myös sävytetty puhelimen väriin sopivaksi, ja lopputulos on erittäin hyvän näköinen.


 


 



 


Itse olin todella yllättynyt sitä, kuinka ohut ja kevyt näin iso puhelin voi olla. Edge+:n näyttö on suurempi kuin oman G4:ni 5,5" näyttö, mutta se on vain aavistuksen pidempi kuin G4. Puhelimet ovat käytännössä saman levyisiä, mutta edge+ on huomattavasti ohuempi kuin G4, lukuunottamatta kameran kumpua puhelimen takaosassa. Edge+ tosin on täysin laatta lukuunottamatta näytön reunaa, kun taas G4 on hyvin kaareva niin takakannestaan kuin näyttönsäkin osalta, ollen näin todella hyvin taskussapidettävä.


 



 


Tämä Samsungin edge-näyttö on kyllä jotain todella huisia visuaalisesti. Näyttö siis taittuu puhelimen reunan yli luoden melko hyvän täydellisen reunattomuuden tunteen. Alareunassa on pieni ulkoneva reuna, mutta se fiilis minkä tuo näyttö tuo puhelimelle on kyllä mahtava. Koska näyttö on siis täysin toimiva myös reunasta, joudun ainakin itse vähän katsomaan miten luuria pidän kädessä etten ala tekemään näytön reunalla toimenpiteitä kun pidän puhelinta kädess, mutta en ainakaan vielä ole pitänyt tätä mitenkään ongelmana.


 



 


Mitä puhelimen käyttöön tulee, niin korvasin itse Touchwizin välittömästi Nova Launcherilla, koska olen tottunut sitä käyttämään ja saan muokattua sen haluamakseni. Testailin myös Touchwiziä nopeasti, ja se tuntui olevan kehittynyt huomattavasti aiemmista versioista etenkin nopeuden osalta, mutta jostain syystä Samsung ei tunnu tykkäävän esim. taustakuvan vierityksestä, mikä mielestäni on ihan ehdoton ominaisuus. Sen sijaan he näyttivät lisänneen puhelimeen jo iphonesta tutun karkkitehosteen, jossa kuva liikkuu hienoisesti puhelinta kääntäessä, mikä luo illuusion kuvakulman muuttumisesta. Itse on ko. tehosteesta välitä, mutta monet taitavat tykätä kun se on vakiona tuotu uuteen Touchwiziin.


 


Puhelin tuntuu käytössä miellyttävän vikkelältä, eikä nykimisiä ja pysähdyksiä ilmene käyttöliittymässä tai nettiä selatessa. Tosin pellin alla onkin aika tehokasta rautaa ja pienempää S6-mallia suurempi 4 Gt keskusmuisti, joten tehopuoli on kunnossa.


 


Ensifiilikset tästä Samsungin lippulaivasta ovat ehdottoman positiiviset. Kertoilen tänne sitten lisää juttua kun kokemuksia puhelimesta karttuu. Odotan mielenkiinnolla millaista jälkeä laitteen kehuttu kamera tuottaa kun pääsen sitä testaamaan. Hyvät kameraominaisuudet ovat itselläni nykyään vaatimuslistan kärjessä puhelinta ostettaessa, ja netistä lukemani perusteella luottaisin edge+:n pääsevän lähelle samaa tasoa kuin erinomaisesti suoriutuva G4.

Nyt sain minäkin mustan Galaxy S6 Edge+:n testikäyttöön. Ollut jo viikon kotipostissa, kun olin pienellä kotimaanmatkalla. Paketissa oli puhelin, pikaopas usealla kielellä, sim-korttikelkan avaaja, laturi, microusb-johto ja nappikuulokkeet pienessä muovirasiassa. Laturi, johto ja kuulokkeet ovat valkoisia.


 


Puhelin on iso, mutta käsittämättömän ohut. Onneksi se suuruus on lähinnä pituutta, joten pienemmilläkin kätösillä saa otteen. Leveyttä on vain n. 10 mm enemmän kuin verrokkina olevassa Lumia 820:ssa, mutta pituutta onkin n. 30 mm enemmän. Puhelimen ilmeisesti lasilla päällystetty takakansi ja metallireunat ovat niin liukkaita, ettei se pysy läppärin hieman kaarevan muovisen kannen päällä vaan valuu hitaasti johonkin suuntaan. Viimeistely näyttää kaikin puolin hyvältä.


 


En ole ennen Android-puhelinta omistanut enkä käyttänyt, mutta käyttöönotto sujui aika helposti, mitä nyt yhteystiedot vielä puuttuvat. Puhelin toimii nopeasti ja näyttö kaarevine kikkailuineen näyttää hyvältä, joten eiköhän tämän kanssa sinuiksi pian tulla.


 


Johto lienee Etelä-Koreassa erityisen kallista tai sitten siellä ei ole pistorasiat lattianrajassa niin kuin täällä, sillä mukana tullut usb-johto on tässäkin 850 €:n laitteessa vain n. 0,8 m. Lisäksi pikaoppaassa kerrotaan että akku pitää ehdottamasti irrottaa vain valtuutetussa huoltoliikkeessä ja sitä ei saa tehdä itse. Sitten neuvotaan miten se tehdään, laittamalla puhelin lämpökammioon, jossa takakantta kiinni pitävä liima pehmenee. !?! :smileysurprised:


 


Kuvat voi katsoa noista kahdesta edellisestä postauksesta.

Kunniamerkki +14

Nyt kun tässä on hetken aikaa tuota Samsungia käytelly pääasiallisena laitteena, niin muutamia huomioita olen siitä tehnyt. Laittelen näitä fiiliksiä enemmänkin listanomaisesti tällä kertaa, koska nämä on vähän luokkaa Irrallisia Huomioita :)


 


- Sormenjälkilukija on edelleenkin mielestäni loistava keksintö kännykässä. Tässä puhelimessa se vaan tuntuu kuolevan aina silloin tällöin virheilmoituksen kera ja tokenee vain käynnistämällä luuri uudelleen. Omalle kohdalle tämä on sattunut nyt kolme kertaa.


 


- Samsungin puhelin tuntuu kapinoivan kolmannen osapuolen launchereita vastaan. Itse käytän Novaa luurissani ja se aina välillä käynnistää jonkun satunnaisen ohjelman kun ruudun lukituksen avaa. Tästä näytti löytyvän juttua netistäkin ja korjausehdotuksena oli "lopeta eri launcherin käyttäminen ja siirry takaisin Touchwiziin".. Ei hyvä.


-- Puhelin tuntuu myös välillä ottavan pieniä tuumaustaukoja kun käytössä on 3. osapuolen launcher.


-- Myös Chronus widgetit tuntuvat tökkivän, ilmoitukset ja muistutukset eivät aina tule ensin esiin ja joskus jäävät näytölle vaikka viesti on luettu ja notifikaatio poistunut.


 


Samsung on ainoa valmistaja jonka luureissa näitä ongelmia on itsellä tullut vastaan. Muiden valmistajien luurit toimivat eri launchereilla täysin normaalisti. Tämä liittynee jotenkin tapaan miten Samsung koodaa softansa...


 


- Puhelimessa on todellakin mukavan iso ja tarkka näyttö, mutta itse en välitä tuosta AMOLED-näyttöjen "liikaa kaikkea" mentaliteetista. Värit ovat ylisaturoituneet ja epärealistiset etenkin käyttöjärjestelmän elementeissä. Valokuvat näyttävät kylläkin hyvältä AMOLEDin tuodessa väreihin kirkkautta ja eloa, mutta mieluummin kuitenkin ottaisin hyvän IPS-näytön. Esim. LG G4:n näytön kuva ja värintoisto on huomattavasti realistisempaa kuin S6:n.


-- Näytön kosketusherkkyys ja -tarkkuus ovat erittäin hyviä, mikä tekee käytöstä ja esimerkiksi kirjoittamisesta helppoa ja miellyttävää. Näyttö on jopa niin herkkä, että jos "swipe-kirjoituksen" jättää päälle niin omalla näpyttelytyylillä normaali kirjoittaminen ei enää onnistu kun näyttö lukee sormen siirrot vedoiksi. Itse en onneks ko. ominaisuutta kaipaa niin kytkin sen pois käytöstä.


 


- Laitteen akku kestää aika mukavasta käyttöä. Itselläni on yleensä keskivertopäivänä illalla vielä rapiat 50% varausta jäljellä. Myös lataus on nopea pikalaturin ansiosta.


 


- Kuten tuossa aiemmin sanoinkin, tämä puhelin on kaunis. Lasilla päällystetty takakansi on kuitenkin todellinen sormenjälkimagneetti, ja sen puhtaana pitäminen vaatii jatkuvaa mikrokuidulla pyyhkimistä. Tähän kannattaa varautua jos sormenjäljet itseä häiritsevät.


 


- Kamera on tässäkin puhelimessa erittäin hyvä, jopa loistava. Omien kuvieni perusteella G4:ssä on kyllä raudan puolesta parempi kamera, mutta Samsungin kamerasofta on parempi kuin LG:n. Itse diggaan S6:n Pro-modesta enemmän kuin G4:n manuaalista. Pro-modessa voit säätää käsin näppärästi muutamia tärkeimpiä osia kuvasta ja jättää lopun automaatille. G4:n manual mode tuntuu vaativan enemmän säätöä. Kyllä näissä molemmissa kamerat on jotain aivan muuta kuin mitä keskivertokännyköissä on nähty.


 


Laitan tähän alle vielä testikuvan. Kuvat on odettu samasta kohteesta ja samalta etäisyydeltä samassa valossa, ja kyseessä siis käsivarakuvaus toimistovalossa. Kuvista on otettu 100% crop keskeltä terävältä alueelta ja laitettu rinnakkain. Vasemmalla S6:lla otettu kuva ja oikealla G4:llä. Kuvasta huomaa sen, että G4 tekee aavistuksen terävämpää jälkeä kun mennään katsomaan pikselinpiiperrystasolle, mutta ero ei tosiaankaan ole suuri.


 


Itsellä ei tuo sormenjälkitunnistus ole temppuilut, enkä muutenkaan ole joutunut käynnistelemään uudelleen. Joskus joutuu sormen laittamaan vähän huolellisemmin tunnistimelle, kun on liian vinossa tai muuten huono kosketus.


 


Tuo kaarevareunainen näyttö on vähän kaksipiippuinen juttu, on kyllä komean näköinen, mutta toisaalta taas teksti alkaa usein ihan sivun reunalta, eikä hyvin heijastavalla kaarevalla olevalla osalla oleva alkukirjain ainakaan helpota lukemista. Myös ne reunanäytön ohjelmat ovat vähän turhaa kikkailua, joita ilman pärjää oikein hyvin.


 


Tilasin puhelimeen Samungin Flip wallet-kotelon, joten takakannen sormenjäljet ei enää vaivaa. Puhelimesta saa myös paremman otteen kotelossa, metallireuna kun on kaarevasta näytöstä johtuen vain n. 4 mm leveä. Puhelimen kokonaispaksuus tai ohuus on Samsungin mukaan 6,9 mm, tuon siron kotelon kanssa n. 10 mm.


 


Tykkään puhelimesta, mutten missään nimessä maksaisi siitä, enkä kyllä mistään muustakaan puhelimesta, 849 €:a. Mielestäni S6:ssa on parempi hinta/laatu-suhde, kuin näissä Edge:issä.

Kunniamerkki +14

Tuo sormenjälkilukijan kuoleminen voinee sitten sekin liittyä toisen launcherin käyttöön.


Todella harmillinen ongelma, koska Androidin yksi loistavia puoliahan on sen kustomoitavuus, ja Samsung näin toiminnallaan hankaloittaa luurin kustomoitavuutta ikävällä tavalla.


 


Sormenjälkilukija kuoli taas tänään ja piti bootata puhelin...


 


Olen kyllä itsekin huomannut, että käytettävyyden kannalta tuo edge-näyttö ei ole välttämättä kauhean näppärä. Muutamilla nettisivuilla olen törmännyt myös tuohon tekstin alkamiseen täysin reunasta, joka ei ole kauhean käytännöllistä. Itsellä meinaa myös joskus luuria pitävän käden sormet rekisteröidä kosketuksia ja tulee tahatonta zoomausta nettiselaimessa jne, mutta onneksi aika harvoin.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Sormenjälkilukija toimii minusta ihan kelvollisesti, samoja ongelmia silloin tällöin niin kuin  on.


 


Kaarevuus nyt ei ole ainakaan minulle pääpointti josta maksaisin.


 


Kamera on minusta myös loistava ja siitä oikeastaan pidän tästä puhelimesta melkein eniten. Näyttökin hyvä mutta 2K reso hieman turha ... 

Kehitys kehittyy. AIka hienoja nuo Samsungin uudet Edge mallit. Ehkä jopa liiankin hienoja ja kookkaita jokapäiväiseen käyttöön, mene ja tiedä. Kuinka moni muuten on valmis itse maksamaan tuosta luurista sen 800+ eur tai mitä nuo nyt maksaa? Hieman vaikea kuvitella että laite tarjoaisi rahalle niin paljon vastinetta.

Kunniamerkki +14

Laitetaanpa vähän väliaikapäivitystä tästä luurista. Tästä tulee ehkä enemmänkin negatiivisten asioiden postaus, koska haluan tuoda esiin ongelmia, joita olen kohdannyt luurin kanssa.


 


Itse olen kohdannut kaikenlaista pientä pätkimistä ja ongelmaa pidemmässä käytössä. Puhelin jäätyy välillä lukitustilasta avatessa muutamaksi sekunniksi ja saattaa aukoa kameraa tai jotain muuta softaa sitten kun näyttö oikeasti aukeaa. Jäätymistä tapahtuu joskus myös ihan normaalitoimissa, esim. ohjelmien välillä vaihdettaessa.


 


Nova Launcheria ei oikein voinut käyttää tämän kanssa, koska sormenjälkilukija kuoli vähän väliä vaatien puhelimen uudelleenkäynnistyksen. Lukijan kaatuilu katosi kun otin Samsungin oman Touchwizin takaisin käyttöön. Olen kuullut muutaman muun käyttäneen Novaa ongelmitta tavallisen S6 Edgen kanssa, mutta jokin tässä plussassa tuntuu haraavan vastaan. Tämä on aika valitettava ominaisuus ja sotii pahasti Androidin perustavanlaatuista kustomoitavuutta ja muokattavuutta vastaan.


 


Puhelimen sormenjälkilukija on mielestäni muutenkin vähän epämääräinen, ja tunnistus epäonnistuu ainakin itselläni todella usein. Sormea joutuu laittamaan lukijalle useammankin kerran että jälki tunnistuu, mikä tuntuu erikoiselta uudessa puhelimessa kun esim. pari vuotta vanhassa iphone 5s:ssä lukija toimii lähes virheettä.


 


Myös puhelimen näppäinten toteutustapa ei oikein uppoa itseeni. Näytön alla olevat hipaisunapit ovat liian alhaalla ollakseen mukavasti käytettäviä, ja niiden kanssa tulee myös usein vikapainalluksia esim. kameralla kuvatessa. Itse suosisin mieluummin näyttöön ilmestyviä nappeja, jolloin niitä voisi myös muokata toisin kuin näitä kiinteitä näppäimiä. Myös kotinäppäimen vaatima fyysinen painallus on tuntunut oudolta kun on pidemmän aikaa käyttänyt pelkkiä softanappeja puhelimessa.


 


Puhelimen reunoilta taivutettu näyttö on todella nätti, mutta se on myös osoittautunut aika epäkäytännölliseksi. Näytön reunasta ei ole ainakaan itselleni ollut mitään iloa, mutta haittaa siitä välillä on. Puhelinta kun pitää kädessä, niin näyttö ottaa välillä kosketuksen kämmenen syrjästäkin ja esim. selaimessa voikin vahingossa tehdä sen takia zoomauseleen kun yrittää liikkua sivulla alaspäin. Myös näppäimistön reunimmaisten nappien sijainti vähän puhelimen reunan yli aiheutti tuhottomasti kirjoitusvirheitä alkuvaiheessa.


 


Tänään puhelimelle tuli ensimmäinen virallinen softapäivitys, toivottavasti se auttaa ainakin osaan noista ongelmista. Katsotaan mitä sanottavaa on taas muutaman hetken päästä. :)


 


ps: Lisäyksenä vielä mainittakoon, että säätiedot saa lukitusruudulle vain jos Samsungin oma Weather-widget on käytössä jollain kotiruudulla, mikä on aika hassua. Pelkkä säätietojen palvelun oleminen päällä ei riitä.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Päivitetään samalla että tosiaan tuli tänään uusi päivitys joka pitäisi parantaa akun kestoa. Sama päivitys tuli myös S6 malliin myös.


 


Sormenjälki tunnistin toimii minusta ihan hyvin kunhan kädet eivät ole rasvaiset tai märät...


 


Samsungia tottunut käyttämään niin puhelinten fyysiset näppäimet ei oo ongelma. Tottumiskysymys, minullahan on Sony jossa taas näytössä näppäimet niin vähän alussa hankaluuksia mutta totuin nopeasti.


 


Itse en pidä taivutetuista reunoista erityisesti, onhan se toki hieno mutta mitä  tässä mainitsi että epäkäytännöllistä.  Sama ongelma että käsi äkkiä ottaa siihen näyttöön sivuiltapäin.

En tunnista läheskään kaikkia kjns:n havaitsemia ongelmia, mutta tuosta taivutetusta näytöstä edelleen samaa mieltä edellisten kanssa. Menty vähän ulkonäkö edellä käytettävyyden kustannuksella. Mitään hyytymisiä ja ohjelmien itsellään aukeamisia en ole havainnut, eikä tuosta sormenjälkitunnistimestakaan ole pahaa sanottavaa.


 


Noi alareunan hipaisunäppäimet muuten ok, mutta en ymmärrä sitä logiikkaa, että ovat yleensä pimeänä, mutta kun niihin koskee, niin valot syttyy hetkeksi. Eihän sitä valoa sitten enää tarvita, kun näppäimen on jo ilman valoa löytänyt.


Lisäksi kun alkoi uutena Android-käyttäjänä testaamaan kahta puhelinta yhtä aikaa, olisi ne peruutus- ja ohjelmien sulkunapit voineet olla samoin päin Samsungissa ja Sonyssä.


 


Akunkestoon olen tyytyväinen, kaksi päivää menee kevyesti ja nyt on ollut viimeksi latauksessa sunnuntai-aamuna ja virtaa jäljellä 30 %. Wlan ollut päällä 24/7, koska 4G-verkko on heikko ja tänään se ohjelmistopäivitys, mutta muuten käyttö ollut hyvin pientä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Nyt Pohjoismaiden variantille on julkaistu Android 6.0.1 Marshmallow -päivitys. En löytänyt sitä puhelimen kautta OTA-päivityksenä, vaan jouduin käyttämään Samsungin Smart Switch -sovellusta. Juuri tällä hetkellä asentelu on käynnissä. Päivittelen kokemuksiani, kun saan päivityksen sisään.


 


Kuten aina, on hyvä varmistaa, että tärkeät tiedostot ovat tallessa ja puhelimen akussa on tarpeeksi 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Tässä pikainen katsaus Android 6.0.1 Marshmallowin ja Touchwizin uudistuksiin.


 


Itse päivitys sujui ongelmitta Samsung Smart Switch -PC-sovelluksen kautta. Suoraan puhelimesta ei päivitystä löytänyt. Vihiä päivitysmahdollsuudesta sain Sammobilen internetsivuilta. Sieltä kannattaa seurailla, onko omaan Samsungiin tulossa päivitystä. Suomessa yleisesti myytävä variantti on Nordic Countries.


 


Yleisilme on edelleen tuttua Samsungia ja Touchwiziä. Mitään radikaaleja muutoksia ei ole havaittavissa. Mielestäni Marshmallow on lähinnä "kiillotusta" ja jo olemassa olevien ominaisuuden maltillista parannusta ja kehitystä.


 



 


Ehkä yksi merkittävimmistä uudistuksista pyyhkäisyvalikossa on se, että kaikki mahdolliset pikavalinnat saa esille, kun pyyhkäisee uudelleen alaspäin. Todella kätevä ominaisuus, enää ei tarvitse tähdätä "muokkaa" tekstiin.


 


 


Hauskoja muita ominaisuuksia on parannellut ja lisätyt reunanäyttösovellukset. Nyt reunan saa esittämään mm. viivainta. Yllättävästi reunasovelluksen taskulampputoiminto on kirkkaampi, kun muutoin päälle kytkettävä taskulamppu. Myös virtapainikkeesta avautuva käynnistysvalikko on nähnyt muodonmuutoksen.


 


Muita ominaisuuksia ovat mm. sovellusten käyttölupien tarkempi hallinta. Voit yksitellen estää sovelluskohtaisesti eri käyttöoikeuksia, esim. puhelimen, viestit, tallennustilan ja sijainnin jos sovellus on vaatinut joskus käyttölupaa niille toiminnoille. Lisäksi Samsungin oma internetselain on uudistettu. Monia muitakin uudistuksia on tapahtunut, näistä voit lukea esimerkiksi täältä: http://www.sammobile.com/2015/12/30/samsung-galaxy-s6-and-galaxy-s6-edge-android-6-0-marshmallow-in-pictures/ ja http://www.gottabemobile.com/2016/03/01/samsung-galaxy-s6-marshmallow-release-details/

Vastaa