Skip to main content

Yhteisömme täyttää joulukuussa 10 vuotta. Tiesitkö, että Yhteisöstä löydät keskusteluiden lisäksi yli 2000 blogikirjoitusta? Mitä sinä haluaisit lukea seuraavaksi?

Kerro toiveesi 6.1.2025 mennessä ja osallistu arvontaan, jossa palkintona on jopa 300 euron etukoodi, jolla voit ostaa laitteita tai tarvikkeita Telian verkkokaupasta tai myymälästä.

Olemme 10-vuotisen historian aikana tuottanut valtavan määrän blogeja useista aihealueista. Esimerkiksi:

Katso kaikki aihealueet.

Näiden lisäksi meillä on hyvä kattaus blogeja huijauksiin ja digiturvallisuuteen liittyen:

Ja blogien lisäksi meillä on yli 33 000 keskustelua, joista löydät neuvoja, suosituksia ja vinkkejä. Kokeile vaikka hakua ja katso, mitä kaikkea löydät!

 

Mitä sinä haluaisit lukea seuraavaksi? Mistä aiheista haluaisit lukea artikkeleita tai keskusteluita jatkossa? Mikä aihealue tai asia kiinnostaa sinua juuri nyt? Millaisiin artikkeleihin tai keskusteluihin keskittyisimme jatkossa?

Jätä toiveesi tämän kirjoituksen kommentteihin. Teemme toiveista koosteen ensi vuoden alussa ja otamme ne huomioon tulevia sisältöjä suunnitellessamme 😊

Arvomme kaikkien arvontaan osallistuneiden kesken yhteensä 8 kappaletta etukoodeja (1 per voittaja):

  • 1kpl 300€ etukoodi
  • 1kpl 150€ etukoodi
  • 6kpl 50€ etukoodeja

 

Huomioithan nämä

Toiveiden tulee liittyä Telia Yhteisön teemoihin. Aihealueet on lueteltu kirjoituksessa ja voit tutustua nykyisiin artikkeleihin linkkien kautta.

Voit kertoa toiveesi ja siten osallistua myös arvontaan, kun olet Yhteisön jäsen. Voit liittyä helposti jäseneksi sivun oikean yläreunan Kirjaudu-painikkeen kautta ja osallistua arvontaan tämän jälkeen.

Voit liittyä jäseneksi myös tämän linkin kautta: Liity jäseneksi ja luo tunnukset Yhteisöön.

Voit osallistua arvontaan 6.1.2025 mennessä.

Jos sinulla on useita toiveita, lisää ne kaikki yhteen ja samaan kommenttiin. Voit jättää lisää toiveita myöhemminkin useammassa kommentissa, mutta huomioimme arvonnassa vain yhden kommentin. Eli jokaisella osallistuneella jäsenellä on käytössään yksi arpa.

Etukoodilla saat alennusta laitteista ja lisätarvikkeista. Etukoodi on kertakäyttöinen, eikä käyttämättä jäänyttä etua hyvitetä. Etukoodi on voimassa Telian myymälöissä ja verkkokaupassa 31.3.2025 asti.

Etukoodilla ei voi kuitata mahdollisia verkkokaupan toimituskuluja.

Lue arvonnan säännöt kirjoituksen lopusta.

 

Onnea arvontaan ja kiitos kaikista toiveista ja ideoista jo etukäteen 😊

Ps. Jos Yhteisön on sinulle tuttu jo entuudestaan niin tervetuloa muistelemaan menneitä 💜😊

 

Arvonnan säännöt

Arvonnan säännöt ja rekisteriseloste

10 vuotta Yhteisöä: Mitä haluaisit lukea seuraavaksi? Osallistu arvontaan ja voita!


Arvonnan järjestäjä
Telia Finland Oyj, jäljempänä "Telia" (Telia Finland Oyj, Pasilan asema-aukio 1, 00520 Helsinki, Y-tunnus: 1475607-9, puh. 020401).
 

Osallistumiskelpoisuus
Arvontaan voivat osallistua kaikki Suomessa asuvat luonnolliset henkilöt pois lukien Telian sekä kumppaneiden henkilökunta ja heidän perheenjäsenensä, sekä niiden yhtiöiden ja organisaatioiden työntekijät, jotka ovat olleet tekemisissä tämän arvonnan kanssa.

 

Osallistumisaika
Arvontaan voi osallistua 5.12.2024 - 6.1.2025 välisenä aikana. Telia ei vastaa teknisistä syistä perille tulemattomista osallistumisista tai puutteellisista, asiattomista tai lukukelvottomista vastauksista.

 

Palkinnot
Palkintoina arvotaan kaikkien osallistuneiden yhteensä kahdeksan (8) kappaletta etukoodeja, jolla  saa alennusta laitteista ja lisätarvikkeista. Yksi etukoodi per voittaja.

Etukoodi on kertakäyttöinen, eikä käyttämättä jäänyttä etua hyvitetä. Etukoodi on voimassa Telian myymälöissä ja verkkokaupassa 31.3.2025 asti. Etukoodilla ei voi kuitata mahdollisia verkkokaupan toimituskuluja.

Etukoodien arvot:

  • 1kpl 300€ etukoodi
  • 1kpl 150€ etukoodi
  • 6kpl 50€ etukoodeja

Palkintoa ei voi vaihtaa rahaksi tai muuksi hyödykkeeksi. Palkinto on henkilökohtainen eikä sitä voi myydä tai siirtää eteenpäin. 

 

Arvontaan osallistuminen

Arvontaan osallistuminen ei edellytä tuotteen tai palvelun ostamista Telialta. Arvontaan voi osallistua vastaamalla tässä kirjoituksessa esitettyyn kysymykseen tämän kirjoituksen kommenttiosiossa. 1 kommentti = 1 arpa. 1 arpa/henkilö.

Yhteystietoja ei luovuteta ulkopuolisten käyttöön.

 

Arvonnan suorittaminen ja palkinnon lunastus
Arvonta suoritetaan 7.1.2025 ja voitosta ilmoitetaan Telia Yhteisön kautta yksityisviestillä. Jos voittajaa ei tavoiteta kolmen (3) vuorokauden kuluessa, arvotaan uusi voittaja. Telia ei korvaa palkintoa, mikäli osallistujaa ei tavoiteta. Telialla on oikeus julkaista voittajan nimi ja kotipaikkakunta sekä Yhteisön nimimerkki eri medioissa ilman erillistä suostumusta tai korvausta.

Osallistumalla kilpailuun ja lähettämällä Telialle tekemäänsä materiaalia henkilö myöntää Telialle oikeuden hyödyntää materiaalia Telian markkinoinnissa ilman eri korvausta, sekä julkaista materiaalin tehneiden henkilöiden Telia Yhteisön nimimerkit.

 

Verot
Telia sitoutuu maksamaan lakisääteiset verot näissä virallisissa säännöissä ilmoitetuista palkinnoista. Palkinnon voittaja vastaa muista mahdollisista palkinnon vastaanottamiseen tai käyttämiseen taikka arvontaan osallistumiseen liittyvistä kustannuksista. Viralliset säännöt koskevat kaikkia osallistujia. Osallistumalla tähän arvontaan osanottajat sitoutuvat noudattamaan näitä arvonnan sääntöjä.

Arvonnan sääntöjen noudattaminen
Arvonnan säännöt koskevat kaikkia osallistujia. Osallistumalla tähän arvontaan osallistujat sitoutuvat noudattamaan näitä arvonnan sääntöjä sekä mahdollisia arvontaan osallistumisen yhteydessä esitettäviä ohjeita ja muita tarkentavia ehtoja. Mikäli arvontaan osallistunut on menetellyt näiden sääntöjen tai muiden arvontaan liittyvien ohjeiden vastaisesti tai lainvastaisesti, on Telialla oikeus hylätä osallistuminen. Tilanteessa, jossa arvonnan voittaja hylätään, menettää voittaja oikeutensa palkintoon.
 

Vastuunrajoitus

Telia ei vastaa mistään välittömästä tai välillisestä vahingosta, mukaan lukien viivästys tai käyttämättä jääneen palkinnon käyttömahdollisuudesta aiheutunut vahinko, joka aiheutuu tai jonka väitetään aiheutuneen arvontaan osallistumisesta tai palkinnon vastaanottamisesta. Tämä vastuunrajoitus ei kuitenkaan heikennä arvontaan osallistuvalle kuluttajansuojalain nojalla kuuluvia oikeuksia.
 

Henkilötietojen käsittely

Henkilötietoja käsitellään Telian tietosuojalausunnon mukaisesti. Tietosuojalausunto on luettavissa osoitteessa telia.fi/tietosuoja.

 

Kaikki oikeudet muutoksiin pidätetään.


Telia Finland Oyj
Helsingissä 5.12.2024

Haluaisin keskustelua siitä, millaisiin ogelmiin Telian asiakkaat ovat joutuneet ja miten ne on ratkaistu. Ja siitä, miten asiakkaat voivat maksimoida maksamistaan palveluista kaiken hyödyn, teknisesti ja taloudellisesti. Ettei maksa turhasta, ja osaa käyttää hankkimiaan laitteita oikein.

Siis ihan oikeasti...

Meistä kaikki eivät ole tekniikan ihmelapsia. Joillekin pienikin vastoinkäyminen jonkin laitteen toiminnan kannalta saattaa olla ylitsepääsemätön dilemma, eikä siihen aina auta “irroita johto seinästä” ohje.

Ei mitään “hauku Teliaa” osastoa, vaan rehtiä dialogia.

Nyt tuntuu joskus siltä, että asioita pyöritellään ja asiakkaiden pitää itse etsiä jostain “katso täältä missä olemme mokanneet” osastolta Telian sivuilta. Ne ovat aika usein ulkokullattuja juttuja.

Pitää ottaa itseä niskasta kiinni ja tunnustaa virheet, sillä meistä kaikki tekevät virheitä, minäkin 😎.


Tässä on mukava lukea näitä palstoja ja aiheita. Jäin tuossa miettimään kuinka voisi olla kuinka asentaa uusi reititin kerrostalon verkkoon. Huomasin kuossa kun kaveria opastin niin sen reitittimen ohjeet oli vähän ohkasesti tehty. Ei normaali ihminen ihan hetkeen tajua edes mitä pitää tehdä ja mistä löytyy asennukseen liittyviä asioita. Itsekin jouduin verkosta hakea apua Valmistajan sivuilta ja muualta. Kyseessä on Asuksen RT-AX53U reititin. Elikkä viimeisintä  huutoa oleva reititin. Samalla siitä ois hyötyä muille jotka pelkää asentaa reititin ja verkko asennuksiin. Verkko on monelle mörkö ja miten toimia kun yhteys kaatuu. 


Olen niin samaa mieltä ​@jokeri59 :n kanssa kaikesta mitä kirjoitit. Olisi kivaa lukea ongelmista mitä on ollut ja miten ne on saatu korjattua. Niistä jutuista voisi olla vinkkiä itsekullekin, kun sattuisi samoja vikoja. En tarkoita tyyliin Käynnistä uudelleen, käytä töpseli irti tms perusjuttuja. 

Minusta olisi myös kiva lukea yhteisöläisten juttuja, jotka voisi mennä ensin vaikka tarkastuksen läpi ennen julkaisua, jos siltä tuntuisi. Esim mitä kommellyksia on sattunut, kun on ottanut ensi kertaa käyttöön mitä vain Telialla myydään. Muisteluja siitä, kun sai käteen ensimmäisen älykännyn tai minkä vain laitteen. 


Digitaalinen huoltovarmuus

Miten digitaalista huoltovarmuutta voisi kehittää Telialla.


Olisi mukava lukea miten esim puhelimet ovat kehittyneet siis sellainen historiapläjäys ja mihin ollaan menossa eli tulevaisuuden puhelimet vai onko enää sitten puhelimia? 😎


Hei

Olisi hienoa keskustella, miten voisimme purkaa Teliayhteisön hierarkian, jotta kaikki olisivat tasa-arvoisia. Tämä tekemällä tehty kilpailuasetelma ei rakenna yhteisöllisyyttä. Yksikin ratkaistu kysymys kymmenessä vuodessa voi olla jäsenelleen se ainoa ja arvokkain.

Terveisin Lattiarako jäsen


Itse luen mielelläni sponsoroituja arvosteluja, joissa joku onnellinen on voittanut uutuustuotteen testiin. 


Minusta tämä Telia yhteisö on hyvä sekoitus eri ikäisiä ihmisiä. Täällä voi nuori tai vanha antaa neuvoja kysellä tai muuten vain keskustella. Luinpa tuossa aamulla poliisin viisi ohjetta aika selkeät oli ohjeet nekin jos vain haluaa noudattaa. Ohjeitaan löytyy joka lähtöön riippuen kirjoittajasta. Nythän on kohta kuumin verkkokaupan aika jolloin kannattaa olla joka kauppaan pankkitunnuksia. Yksi hyvä tapa on käyttää Klarnan maksu juttua jos kauppa epäilyttää tai muutenkin. Se on hyvä maksuväline noissa verkkokauppojen ostoksissa ja varsinkin jos ostaa ulkomaisesta kaupasta. Ihan vain neuvoksi. 


Kannatan myös sponsoroituja käyttötestejä, joista testaaja voittaa testattavan tuotteen. 🙂


Kiinnostaa sponsoroidut käyttötestit!


Nyt en muista ulkoa onko jo tullut vastaan mutta joku syvempi juttu älykelloista ja niiden ominaisuuksista. Ja vaikka joku arvostelu asteikko mikä olisi hyvä yms..


Paras netti , paras palvelu!!


Laite-esittelyiden oheen enemmän käyttäjäkokemuksia. 👍


Minua kiinnostaa lukea esittelyitä ja arvosteluja elokuvista, sarjoista ja dokumenteista.


Kaikki huijausyritykset kiinnostavat, että tietäisi välttyä niiltä.


Laite-esittelyt ja arvostelut.


Telian tulevaisuudennäkymiä teknologioista olisi mielenkiintoista lukea sekä tietää tarkemmin visioista.

Myös kaikenlainen yhteisöläisiä osallistava sisältö statistiikkoineen ja tutkimuksineen kiinnostaa.

Julkaisujen liveseurannat ovat olleet myös mieleisiä!


Kiinnostaa lukea ja oppia (omien lisäksi) toisten virheistä, mutta eritoten kaikki huijausyritykset ja niiltä suojautuminen kiinnostavat itseni lisäksi ikääntyneiden vanhempieni auttamisessa.


Olisi kiva, jos ryhmäläisiä pääsis testaamaan Telian valikoimassa olevia tuotteita, etenkin kännyköitä ja älykelloja. Saisimme lukea ja kuulla käyttäjä kokemuksia ”tavalisilta” ihmisiltä oikeassa käyttö tilanteessa ihmisyen arjessa. 


Moi.

 

Mielestäni olisi nielenkiintoista saada Telialle ns. Nuorten lähestymistapoja sekä vinkkejä vanhemmille sekä aikuisille mitä asioita meidän vanhempien olisi hyvä tarkkailla lähipiirin nuorissa /lapsissa sekä myös vinkkejä miten he itse ovat löytäneet jonku verran uuden mielenkiintoisen harrastuksen , kirjan , ystäväpiirin yms. He voisivat antaa vinkkejä mitä asioita vanhempien olisi hyvä tarkkailla lasten esim katse mobiilivälineiden sekä sosiaalisen median käytössä. 

En tarkoita mitään avuttomien vanhempien neuvontapalstaa vaan selkeää ja rehellistä keskustelua nuorten näkökulmasta. Nuorilla on kuitenkin itsellä se parhain kentän tuntemus nykyhetkestä oman Ikäisen näkökulmasta. 

Tämän voisi Telia hyvin toteuttaa valitsemalla tarpeeksi laajan ryhmän jolle voi sitten antaa aina tietyn aiheen käsiteltäviksi.

Tällä telia erottuisi myös kilpailijoista ottamalla vaikeaan mutta tärkeään asiaan aktiivisen otteen. 

 

 


Tulevista kehityskohtesta ja tuote-esittelyitä sekä tavallisten ihmisten tekemiä testejä ja arvosteluita


Kivointa on lukea aitoja käyttökokemuksia tuotteista. Olisi myös hienoa pystyä jotenkin saamaan mukaan eri ikäluokan kokemuksia tuotteista ja myös lasten tuotteita lapsien arvostelemana. 


Ehdotuksia satunnaisessa järjestyksessä:

  1. Tietoa erilaisista ajankohtaisista huijausyrityksistä.
  2. Eläviä esimerkkejä kuinka Telia on ottautunut ja ratkaissut asiakkaiden esille nostamia pulmia ja ongelmia.
  3. Yhteisökeskustelua hyvän tavan mukaisesta ja asiakkaita oikeasti palvelevasta hinnoittelusta. Erityisesti kaipaisin loppua turhauttavalle operaattoreiden ja asiakkaiden kissa ja hiiri -leikille, jossa asiakkaan pitää ensin “olla lähtemässä” toiselle operaattorille, jotta saa paremman hintatarjouksen umpeutuvan määräaikaistarjouksen jälkeen. Se ei palvele kenenkään etua ja ainoastaan tuhlaa usean toimijan aikaa 🙄

Minua kiinnostaa erityisesti tietotekniikka, mutta olen myös kiinnostunut kuulemaan lisää kotiakuista. Olisi mielenkiintoista kuulla asiakkaiden kokemuksia kotiakuista, niihin liittyvistä kuluista, odotuksista, pettymyksistä ja kuinka kannattavaa kotiakun hankkiminen todellisuudessa on.


Haluaisin lukea siitä miten Telia toimii vai toimiiko eettisesti ja ympäristön hyväksi. 


Vastaa