Konstapoika tarkentaa: Liittymä 0xxxxxxxx. 12 kk sopimus/etuhinta 11,90kk/10 Gt Pohjola ja Baltia. Sopimus tehty 21.02.2017.
17.5.2017 sain asiakastiedotteen C0717LNEP2 /Telia Finland Vaasa koskien liittymääni 0xxxxxxxxx: Liittymäsi päivittyy roaming-aikaan. Kääntöpuolella käydään läpi nykyinen liittymäni, jossa selkeästi lueteltu allekkain:
Netin määrä kotimaassa rajaton ja netin määrä Pohjola/Baltia 10 Gt.
Kerrotaan että liittymäni muutokset tulevat voimaan 4.2.2018 ja se muuttuu Yhteys mukaan- liittymäksi.
Ei tämän selkeämmin voi asiaa ymmärtää. Missään ei sanota puolella sanallakaan, että liittymä onkin 7 Gt.
Toiseksi, kyllä määräaikaiset sopimukset sitovat molempia osapuolia, eikä niitä voi yksipuolisesti muuttaa, saati
että siitä ei infota asiakasta. Ei asiakkaan tehtävä ole kahlata Telian sivuja ja etsiä kymmenien poistuneiden liittymien joukosta, josko joku muutos koskisi minun liittymääni. Minun sopimus on sovittu 12 kk pituiseksi. Piste.
Asiakaspalveluun olen ollut yhteydessä: heillä on sama 7 Gt mantra, jota hokevat. Minun puhelinlaskuni vain kasvaa sinne soittaessa.
Olen ollut Kuluttaja-asiamieheen yhteydessä. Sieltä ollaan halukkaita selvittämään Telian kanssa tämä kuvio, ellei
asiaan saada lautamiesjärjellä korjausta.
Edit RaMaria: Piilotettu numerot.