Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 66534
Kirjoituksia 179841

4G pääkaupunkiseudulla

4G pääkaupunkiseudulla

Basei_
Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

4G pääkaupunkiseudulla

1/27
Mikä on vialla 4G yhteyksissä pääkaupukiseudulla?

Vantaan Ylästössä Download n. 2.5Mbps ja Upload n.22 Mbps. Pingikin kestää melkein ikuisuuden.
Normaalisti 4G täällä minulla 50/30 Mbps. 3G pakotuksella pääsee parempaan tulokseen kuin 4G:llä.

Kokeilin yhteyttä myös Espoon Matinkylässä, siellä sama homma.
Saisiko jonkinlaisen vastauksen?
Vastaa
0 tykkäystä
26 vastausta

Tmupez_
Uusi keskustelija
Viestejä 7 kpl

11/27
Aiemmin tämä meidän alue (Jokelasta kaakkoon 4km) oli LTE alueen ulkopuolella, siis peittoaluekartan mukaan. Sitten tuossa kuukausi pari sitten peittoalue laajeni reippaasti tähän meidän päällekin, siis edelleen vain kartalla. Jännä juttu siinä kun on että todellisuudessa tukiasemat täällä on valmiina ensi maaliskuussa - näin aspa kertoi naapurilleni joka edelleen haikailee kunnollisesta 4G verkosta.

Olen käyttänyt tätä liittymää ulkoantennilla about vuoden. Mulla on käynyt tuuri että sain antennin tarpeeksi korkealle ja suunnattua ilman esteitä mastoon Jokelaan. Peittoaluekartan päivityksen myötä LTE-kuuluvuudessa ei ole tapahtunut mitään muutosta, eli naapurille kerrottu lienee totta.

Miksi peitoalue on sitten kartalla päivitetty ennen todellista verkon päivitystä? Mieleen tulee että ehkä nuo kartat ovatkin ensin markkinointia, vasta sitten informaatiota...

Uppia tarvittaisiin todellakin lisää, etätyössä tarvitsisin useinkin työpöydän jakoa ulos, voip-puhelun aikana. Rupeavat kollegat valittelemaan kun ei jaettu ruutu oikein päivity heidän päässään. Luulen kylläkin että vpn-aiheuttaa omaa latenssiaan - mutta silti, uppia lisää kiitos!
Vastaa
0 tykkäystä

Pia__
Vanhan Palstan telialainen
Viestejä 217 kpl

12/27
Zeerios kirjoitti:
Samaa täälä Jokelan (melkein) keskustassa. nopeudet, ~35 sisään, ja ~6 ulos speedtestin mukaan. Parhaimmillaan ollu joskus n. 90/8. Eilinen korjaus kyllä laitto toimimaan nopeempaa yhteydet, mutta edelleen tulee ihme jumitus kohtauksia välillä(pingit hyppää taivaisiin). Ja nämä huomaa varsinkin pelatessa jotain verkkopeliä. Ennen viime päivien säätöjä ei ole tämmöistä tapahtunut.

ps. ja uppi-kaistaa lisää tännekki. (joillaki kuulemma yli 20Mbps). Täälä päin ois noita mastoja enemmänki kuin tuo yksi, joihon vois tuikkaa lisää 4g antennia. Samalla laajenis 4g alue Ridasjärvelle/Kellokoskelle päin ja Nukarille.

Hei Zeerios,

Nukarille itse asiassa avattiin 4G-yhteydet lokakuun lopussa ja Ridasjärvelle tulee tämän vuoden loppuun mennessä (tämän hetkisten aikataulujen mukaisesti).

4G-verkkoa laajennetaan ja huolletaan ja pidetään silmällä kapasiteettien puolelta.
Vastaa
0 tykkäystä

Tmupez_
Uusi keskustelija
Viestejä 7 kpl

13/27
Hei Sonera, mitenkäs on Nuppulinnan tilanne? Peittoaluekartta väittää täällä jo olevan, mutta kun aspa kertoi (naapurille tosin) että vasta maaliskuussa päivitetään. Eikä yhteydet vielä oikein pelaakaan muutoin kun Jokelan lähettimestä riipimällä... Eli kiipeenkö jo säätämään antennia toiseen suuntaan, vai odotellaanko vielä?
Vastaa
0 tykkäystä

Satu__
Viestejä 90 kpl

14/27
Tmupez kirjoitti:
Hei Sonera, mitenkäs on Nuppulinnan tilanne? Peittoaluekartta väittää täällä jo olevan, mutta kun aspa kertoi (naapurille tosin) että vasta maaliskuussa päivitetään. Eikä yhteydet vielä oikein pelaakaan muutoin kun Jokelan lähettimestä riipimällä... Eli kiipeenkö jo säätämään antennia toiseen suuntaan, vai odotellaanko vielä?

Hei Tmupez,
tarkistin suunnitelmasta ja tavoitteena Nuppulinnan 4g:n valmistumiseen on joulukuu.
Vastaa
0 tykkäystä

Zeerios_
Uusi keskustelija
Viestejä 10 kpl

15/27
Viisaat kerto että uppi on rajotettu n. 5Mbps. Itse kun vielä otin tän sen takia ku mainostettiin jopa 50Mbps uppeja.

Mutta! Ostin uuden antennin ja tuikkasin sen ikkunasta ulos. Jos tälläsenä pysyy, niin olen erittäin tyytyväinen.
http://www.speedtest.net/my-result/3925748031
Vastaa
0 tykkäystä

Tmupez_
Uusi keskustelija
Viestejä 7 kpl

16/27
Zeerios, minkälainen tuo uusi antenni on? Käytetään mitä todennäköisimmin samaa tukiasemaa, mutta mä oon yhteydessä siihen paljon kauempaa (?), uppi on ollut maksimissaan 5 megaa. Mulla on tämmönen antenni käytössä: https://www.4g-antennit.fi/product/257/ ... aapeleilla
Vastaa
0 tykkäystä

PasiS
Konkari ☆
Viestejä 1 234 kpl

17/27
Zeerios kirjoitti:
Viisaat kerto että uppi on rajotettu n. 5Mbps. Itse kun vielä otin tän sen takia ku mainostettiin jopa 50Mbps uppeja.

Upin 5 Mbs:n rajoitus poistettiin viime viikolla, joten sinun viisaat ovat ajastaan jäljessä.
Vastaa
0 tykkäystä

Ulla__
Viestejä 12 kpl

18/27
Hei kaikille,

Soneran lähtevän liikenteen rajoitusta on muutettu. Vaihteluväli on nyt 3-40 Mbit/s eli parempaan suuntaan ollaan menty sen osalta.
Vastaa
0 tykkäystä

Jani_N_
Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

19/27
Vaihdoin viikko sitten liittymäni Soneralle ja yllätykseni oli suuri kun huomasin, että 4G ei toimi osoitteessani Ruusulankatu 5, HELSINKI. Miten on mahdollista, että katvealueita löytyy näinkin tiheästi asutulta alueelta Töölöstä? Edellinen liittymäni oli DNA:lta ja 4G:n suhteen ei ollut ongelmia.
Vastaa
0 tykkäystä

Zeerios_
Uusi keskustelija
Viestejä 10 kpl

20/27
Tmupez kirjoitti:
Zeerios, minkälainen tuo uusi antenni on? Käytetään mitä todennäköisimmin samaa tukiasemaa, mutta mä oon yhteydessä siihen paljon kauempaa (?), uppi on ollut maksimissaan 5 megaa. Mulla on tämmönen antenni käytössä: https://www.4g-antennit.fi/product/257/ ... aapeleilla

Mulla on tommonen halpa kiinan ihme. makso joku 16e posteineen. http://www.dx.com/p/w435-4g-35dbi-sma-m ... HCx5Mm2XNw
Tuolla hyppii kyl toi RSRQ(dB) 5-15 väliä aika ilkeesti. Eikös se vaikuta vakauteen? RSRP on 85-88
Voisin kyllä jonkun laadukkaammankin hommata ja kokeilla onko mitään eroa. Toi kun ei ole oikein ulkokäyttöön vissiin tarkotettu. Mutta suojasin sen muovipussilla ja teipillä 😄 Pidemmät kaapelit olis kyl hyvä niin sais kunnon kiinnitykseen tonne parvekkeelle. Nyt se vaan roikkuu tosta ikkunasta kaapelin varassa.
Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.