Huawei B593S-22 ja Playstation 4

  • 15 November 2015
  • 4 kommenttia
  • 23 katselukertaa

Hei,

Playstation antaa verkkotestissä ilmoituksen: "Reititin ei välttämättä tue IP-sirpalepaketteja, ja jotkin ps4-järjestelmän verkko-ominaisuudet voivat olla rajoitettuja. Ota yhteyttä reitittimen valmistajaan lisätietoja varten."

Mitäs tämä tarkoittaa? Ja voiko sonera asialle jotain? Reititin on ollut meillä muutaman viikon ja nyt ethernet langalla pleikassa kiinni.

4 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Tämä voi olla ns. "NAT ongelma" joita on pelikonsoleissa. Osa peleistä haluavat muodostaa ns. sisällepäin tulevia yhteyksiä. Osoitemuutoksen takia tämä ei ole mahdollista.


 


Tästä on paljon keskustelua täälä Klaanissa ja muissa foorumeissa miten tämä ratkaistaan.


 


Soneralla sinun tulee tilata Opengate lisäpalvelu Soneran asiakaspalvelusta tähän liittymääsi. Sen jälkeen tee vaaditut porttiohjaukset tai käytä DMZ ominaisuutta reitittimessäsi ohjataaksesi julkisesta verkosta tulevat kyselyt PS4 konsoliisi.

No niin, tilasin opengate palvelun. Soneralta, tai yleensä mistään ei oikein löydy kunnollista käyttöönotto-ohjetta tälle palvelulle ja vielä heidän itse myymälleen reitittimelle

Loin reitittimen asetuksiin uuden APN-profiilin ja laitoin sen nimeksi ja APN:ksi opengate, jonka jälkeen otin tämän profiilin käyttöön reitittimen internet asetuksista. Seurauksena oli, että meidän kaikki laitteet tippuivat netistä. Palasin automaattiseen profiiliin.

Teinkö jotain väärin? Olin jo laittanut DMZ:n päälle ja luonut sinne playstationille ip:n. (Myös manuaalisesti playstationista ohjeiden mukaan).
Vastaanpa itse itselleni. En tiedä oliko merkitystä, mutta tällä kertaa laitoin myös käyttäjänimeen ja salasanaan tekstiä ja nyt toimii yhteys opengatella. Luin tuosta joltain foorumilta, olisiko ollut täällä ja testasin.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Googlesta useinkin apua saa ja hyvä että löysitkin. laitappa se foorumin linkki tänne mistä löysit niin ehkä joku muukin sitten saa apua.

Vastaa