Huijaus viestejä

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 26 katselukertaa

Minulle on alkanut dna:lta soneraan vaihdon jälkeen tulemaan jostain palvelu numerosta 179019 viestejä.
Ja laskussa vaikka en noihin mitään vastaa veloitetaan 0,87€ ja laskussa sen kohdalla lukee krasava oy??
Netistä olen lukenut etten ole yksin tämän kanssa ja haluaisin tämän loppuvan jotenkin muuten kuin numeron vaihdolla.
Mitenkä Sonera voi veloittaa viesteistä joita minä en lähetä vaan joku lähettää minulle?? Kuullostaa hieman laittomalta toiminnalta.
Olen ollut kuluttaja-asiamieheen yhteydessä tästä asiasta, jos sieltä saisi jotain infoa mitenkä tämän saisi loppumaan ja onko kyseisen firman toiminta edes laillista.
Mutta ei kai minun tuollaisia pidä maksaa??
Laitoin varmuuden vuoksi omilta sivuilta kaikki estotkin nyt päälle jos se jotain auttaa.
Eräästä keskustelu palstasta löysin jonkun s-postin kyseiseen firmaan ja laitoin sinne etteivät lähettelisi viestejä, mutta en tiedä sitten onko tämä sama kuin laittaisi rivin lottoa...

4 kommenttia

Moikka luolamies85,

Hienoa että kävit estot laittamassa voimaan ja lähetit sähköpostia kyseiseen firmaan. Toivottavasti he käsittelevät viestisi ja saatte asiaan ratkaisun. Yleensä nuo asetetut estot estävät kyseisten viestien saapumisen.

Noita veloituksia/viestejä saattaa alkaa tulemaan, jos osallistuu johonkin kisaan/arvontaan tai ihan vaan vastaa johonkin kyselyyn tuolla netin syövereissä. Vaihtoehtoja on monia.
Sonerahan ei itselleen laskuta näistä summia, vaan palveluntarjoaja, tässä tapauksessa ilmeisesti tuo krasava oy laskuttaa ne meiltä, jolloin veloitus näistä tulee laskullesi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Uusia huijaus tekstiviestejä liikkeellä. Arpajaisvoitto tekstiviestejä tulee joko tavallisena tekstiviestinä tai flash-sms-viestinä suoraan puhelimen näytölle.


Viestintävirasto kehottaa poistamaan viestit vastaamatta niihin : http://www.iltalehti.fi/digi/2016070421843836_du.shtml

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@kiisseli67 kirjoitti:

Uusia huijaus tekstiviestejä liikkeellä. Arpajaisvoitto tekstiviestejä tulee joko tavallisena tekstiviestinä tai flash-sms-viestinä suoraan puhelimen näytölle.


Viestintävirasto kehottaa poistamaan viestit vastaamatta niihin : http://www.iltalehti.fi/digi/2016070421843836_du.shtml




Jep, juuri tämän näköisiä ovat:


 


Ei kannata noille vastailla tekstarein. Kroatialainen numero. Kumpa joutuisivat Scambaitingin (vastahuijaus, pyritään kalastelemaan kalastelijalta tietoja ja tuhlata heidän aikaa) uhreiksi.


Kunniamerkki +10
Viikonloppuna tuli kaksi kertaa tuo viesti. Heti pois vaan. Tänään ei ole enää tullut. Jos vielä häiriköivät niin joku estohan se tuohon pitää laittaa

Vastaa