Kehitysidea estoihin

  • 3 September 2016
  • 3 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Kunniamerkki +14

Sonera voisi kehittää sellaisen estoluokan joka estää soittamisen 0606 alkuisiin numeroihin, joiden takaa pystyy puhelimella maksamaan esimerkiksi elintarvikkeita ym konkreettisia hyödykkeitä.

Nykyisellään nämä voidaan estää kyllä, mutta samalla nämä nykyiset estoluokat estää esim. taksin tilaamisen, sekä osan valtakunnallisista yritysnumeroista, mm Soneran oman asiakaspalvelu numeron.

 

Millään operaattorilla ei vastaava taida kyllä olla, mutta en usko että tuo teknisesti olisi mahdotonta. Kyse varmaan enemmän siitä, että olisiko kyseiselle palvelulle sitten laajempaa tarvetta. Mutta ihan asiakaspalvelun nimissähän tuota voisi miettiä.

Prepaid liittymillähän nämä numerot ovatkin estetty maksupalvelulaista johtuen, mutta silti useilla prepaideilla voi saldon puitteissa soittaa muihin maksullisiin numeroihin ;)


3 kommenttia

Jatkoidea, Omilla sivuilla pysyisi räätäilöimään estot juuri sellaisiksi kuin haluaa. Toinen asia, onko operattorit järin halukkaita kehittämään näitä estoja, kun puhelimella maksamisesta tulee tuloja operaattoreille.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

en ole soneran matkapuhelin asiakas joten en tiedä tarkasti soneran oma palvelu sivustoja mutta olen telefinland asiakas ja telefinlandilla asiaa voitasiin parantaa.

 

mobiilimaksulle omat estot tekstiviesti estoista. eli ei paketointia samaan luokkaan tekstiviesti estot ja mobiilimaksut.

 

minä haluaisin säätää mobiilimaksut pois kuitenkin sallien tekstiviestit. nykyisessä tilanteessa olen joutunut estämään myös tekstiviestit. vaikkei tosin hirveää tarvetta maksullisille tekstiviesteillekään ole.

Kiitos ehdotuksista, laitan nämä eteenpäin! :) 


 


 

Vastaa