Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
poydeli
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Nettiyhteys ja parempi ping

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

hei tota minulla olisi tommonen reititin ja siinä 200megabitin netti millä saisin paremman netin että pyörisi pingi parempi ku nyt pyörii 25-40 ja pitäisi saaha pyörimää siinä 0-10 paikkeilla että olisi lähes tasainen luku

Edit SaJoonas: muokattu otsikkoa

2 vastausta
SINAD
Konkari
  • 500 custom-general.kudos
  • 1072 custom-general.replies
  • 36 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@poydeli@  kirjoitti:

hei tota minulla olisi tommonen reititin ja siinä 200megabitin netti millä saisin paremman netin että pyörisi pingi parempi ku nyt pyörii 25-40 ja pitäisi saaha pyörimää siinä 0-10 paikkeilla että olisi lähes tasainen luku


Valouitu on ainoa jolla pääsee noihin lukemiin, samaan aikaan kun pingi on myös erittäin tasainen. Valokuidulla asuinpaikka ratkaisee eniten. Jos asut eteläsuomessa niin pääset reilusti alle 5:n, jopa parin millisekunnin latensseihin. Itse asun Pohjois-Savossa joten mulla on jo paljon hitaampi, esim. cloudflareen noin 9 ms:

 

ping 1.1.1.1
PING 1.1.1.1 (1.1.1.1) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=1 ttl=60 time=9.18 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=2 ttl=60 time=9.23 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=3 ttl=60 time=9.72 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=4 ttl=60 time=9.12 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=5 ttl=60 time=9.25 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=6 ttl=60 time=9.25 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=7 ttl=60 time=9.14 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=8 ttl=60 time=9.16 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=9 ttl=60 time=9.09 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=10 ttl=60 time=9.62 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=11 ttl=60 time=9.10 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=12 ttl=60 time=9.17 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=13 ttl=60 time=9.08 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=14 ttl=60 time=9.07 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=15 ttl=60 time=9.30 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=16 ttl=60 time=9.76 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=17 ttl=60 time=9.51 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=18 ttl=60 time=9.11 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=19 ttl=60 time=9.13 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=20 ttl=60 time=9.16 ms

 

Edelliset pingit otin tämänhetkisessä tilanteessa, jossa upload-kaistasta on 100% käytössä koska ajan backuppeja pilveen, eli siis dataa lähtee koko ajan ulos yli 100 Mbit/s ja tämän lisäksi kaikki sisääntuleva liikenne. Pingasin siis paljon kovemmassa kuormatilanteessa kuin mitä mikään verkkopeli aiheuttaisi. Siksi pingeissä on nyt jopa tuollaisia 0,7 millisekunnin heittelyitä, idlenä heittely jäi muistaakseni alle 0,2 ms.

 

Koska kaikki mobiililaajakaistat (myös 5G) perustuvat jaettuun nettiliittymään eli siis moni muukin käyttää sitä samaa liittymää yhtä aikaa, niin niissä ei koskaan pääse kovin hyviin pingeihin ja myös vaihtelu on valtavaa.

poydeli
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@SINAD@  kirjoitti:

@poydeli@  kirjoitti:

hei tota minulla olisi tommonen reititin ja siinä 200megabitin netti millä saisin paremman netin että pyörisi pingi parempi ku nyt pyörii 25-40 ja pitäisi saaha pyörimää siinä 0-10 paikkeilla että olisi lähes tasainen luku


Valouitu on ainoa jolla pääsee noihin lukemiin, samaan aikaan kun pingi on myös erittäin tasainen. Valokuidulla asuinpaikka ratkaisee eniten. Jos asut eteläsuomessa niin pääset reilusti alle 5:n, jopa parin millisekunnin latensseihin. Itse asun Pohjois-Savossa joten mulla on jo paljon hitaampi, esim. cloudflareen noin 9 ms:

 

ping 1.1.1.1
PING 1.1.1.1 (1.1.1.1) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=1 ttl=60 time=9.18 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=2 ttl=60 time=9.23 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=3 ttl=60 time=9.72 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=4 ttl=60 time=9.12 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=5 ttl=60 time=9.25 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=6 ttl=60 time=9.25 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=7 ttl=60 time=9.14 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=8 ttl=60 time=9.16 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=9 ttl=60 time=9.09 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=10 ttl=60 time=9.62 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=11 ttl=60 time=9.10 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=12 ttl=60 time=9.17 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=13 ttl=60 time=9.08 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=14 ttl=60 time=9.07 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=15 ttl=60 time=9.30 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=16 ttl=60 time=9.76 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=17 ttl=60 time=9.51 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=18 ttl=60 time=9.11 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=19 ttl=60 time=9.13 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_req=20 ttl=60 time=9.16 ms

 

Edelliset pingit otin tämänhetkisessä tilanteessa, jossa upload-kaistasta on 100% käytössä koska ajan backuppeja pilveen, eli siis dataa lähtee koko ajan ulos yli 100 Mbit/s ja tämän lisäksi kaikki sisääntuleva liikenne. Pingasin siis paljon kovemmassa kuormatilanteessa kuin mitä mikään verkkopeli aiheuttaisi. Siksi pingeissä on nyt jopa tuollaisia 0,7 millisekunnin heittelyitä, idlenä heittely jäi muistaakseni alle 0,2 ms.

 

Koska kaikki mobiililaajakaistat (myös 5G) perustuvat jaettuun nettiliittymään eli siis moni muukin käyttää sitä samaa liittymää yhtä aikaa, niin niissä ei koskaan pääse kovin hyviin pingeihin ja myös vaihtelu on valtavaa.


asun itse pohjoispohjanmaalla ja täällä nyt reitittimellä 20-45 fortnites publicissa jopa 60 mut pitäs saaha se valokuitu 100megabit/s saisin tähä taloyhtiössä mut se on langaton vissii