Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
lynnel
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Open Gate ei toimi

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tilattiin Open Gate-palvelu maanantaina eikä se oikee toimi. Nettipurkista olen avannut portit, lisänny semmosen APN jutun Käynnystänyt purkin uudelleen monta kertaa, eikä vieläkään toimi. Olen käyttänyt netissä olevia "port checkkereitä" ja myös koneeseen ladattavia ja kaikki näyttävät että portit ovat kiinni. Olen myös avannut portit Windowsin palomuurissa ja koittanut myös palomuuri kokonaan pois päältä.
11 vastausta
irritus
Konkari ☆
  • 580 custom-general.kudos
  • 1071 custom-general.replies
  • 85 custom-general.solutions

TP-Linkin keskustelupalstalta löytyi keskustelua ongelmastasi:

http://forum.tp-link.com/showthread.php?89471-MR200-IPSEC-VPN-Will-Not-Passthough

Vaikuttaa siltä, että joudut ottamaan yhteyttä TP-Linkin tuotetukeen ja pyytämään beta-version laiteohjelmasta, esim. MR200_V1_Beta_160706.

Raclette
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Lisäsin Netatmo turvakameran MAC ja IP parin Addressed reserved taulukkoon. En muuttanut muita asetuksia.

Käsittääkseni palomuuri säädetään modeemi Access Control osasta jossa on kolme vaihtoehtoa: pois päältä, toiminnassa blacklist pohjaisena ja toiminnassa whitelist pohjaisena. Olen kokeillut kaikkea kolmea vaihtoehtoa (ja silloin kun valitsin whitelistin niin lisäsin Netatmon sallituksi laitteeksi) ja käynnistin modeemin joka kokeilun jälkeen. Ei toimi.

Kokeilumielessä avasin Netamon paikallisen IP osoitteen DMZ toiminnolla. Poistin kaikki porttiohjaukset jotta mikään asetus ei olisi sotkemassa kuvaa. Ja taas kerran kokeilin palomuurin kaikkea kolmea vaihtoehtoa ja käynnistin modeemin joka kokeilun jälkeen. Ei toimi.

- IPSec VPN on ollut koko ajan poissa päältä.

- TP Link Archer MR200 laiteohjelmisto pitäisi olla viimeisin versio, tarkistin sen joulukuussa mökillä käydessä.

- Virtual Server dialogi antaa kolme vaihtoehtoa UDP, TCP ja UDP & TCP.

Minulla on kotona toinen Netatmo joka toimii ilman ongelmia. Kotona Netamo on Wifi verkossa, ja verkko taloon tulee kaapelia pitkin. Kotona ei ole tarvinnut säätää modeemia eikä palomuureja.

Mökin modeemia pääsen säätelemään etähallinnan kautta. Joten Opengate pelaa mutta modeemin / reitittimen palomuuri taitaa tosiaan olla se ongelma. Kokeilen asentaa laiteohjelmistoon Beta version ensi vierailulla.

TP Link ei ollut kaupan halvin tuote, sillä pyysin myyjää suosittelemaan tuotteen joka luo mahdollisimman vahvan Wifi verkon. Ostohetkellä en ollut kuullutkaan Soneran opengate palveluista, modeemien palomuureista, NAT forwarding, porteista tai DMZ. Opettelemista on sittemmin riittänyt, sinänsä hieno juttu, mutta vielä hienompaa olisi kun olisi saanut penteleen masiinan toimimaan!

Kuten sanottu kokeilen asentaa laiteohjelmistoon Beta version ensi vierailulla. Kiitos neuvoista, arvostan apua tosi paljon!