Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64921
Kirjoituksia 176536

Pätkivät puhelut



Highlighted

Pätkivät puhelut

Uusi keskustelija
Viestejä 5 kpl

Pätkivät puhelut

1/8

Onko vika puhelimessani vai Soneran verkossa vai Sim-kortissa kun puhelussa vastapuoli ei kuule minun ääntäni, mutta minä kuulen kyllä vastapuolen. Näin käy sekä silloin kun minä soitan että kun minulle soitetaan. Olen sulkenut puhelimen, vaihtanut Sim-kortin toiseen puhelimeen jne mutta aina sama juttu. Välillä puhelua voi jatkaa vähän pidempään välillä se stoppaa jo heti alkuunsa.

Vastaa
0 tykkäystä
7 vastausta
Highlighted

Kunniajäsen
Viestejä 4 418 kpl

2/8

Eli olet testannut:

 

* Soittaa vastapuolelle A

* Soittaa vastapuolelle B (eli jollekkin muulle ihan eri paikkaan, että voidaan poistaa X vika jos aluekohtainen)

* Vastaanottaa A:lta ja B:ltä puhelun joka katkeaa?

* Vaihtaa SIM kortin A puhelimesta B:hen.

* Soittaa / vastaanottaa puheluita jostakin muussa sijainnissa niin saadaan poissuljettu omien laitteitesi vika. 

 

Eli ensiksi oman laitteen tarkistus sekä SIMin ettei heti ala tekee vikaria. Kuinka pitkän ajan tämä vika on ollut? Lisäksi vika voi olla sielä vastaanotto päässä eli sekin kannattaa selvittää. 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 445 kpl

3/8

@ArAnPu kirjoitti:

Onko vika puhelimessani vai Soneran verkossa vai Sim-kortissa kun puhelussa vastapuoli ei kuule minun ääntäni, mutta minä kuulen kyllä vastapuolen. Näin käy sekä silloin kun minä soitan että kun minulle soitetaan. Olen sulkenut puhelimen, vaihtanut Sim-kortin toiseen puhelimeen jne mutta aina sama juttu. Välillä puhelua voi jatkaa vähän pidempään välillä se stoppaa jo heti alkuunsa.


Hei ArAnPu! Onko vastapuolella myös Soneran liittymä puhelimessa? Itselläni pätki puhelut n. 4 vuotta sitten, kun vastapuolella oli DNA:n liittymä. Se johtui siitä, että DNA:lla oli katve meidän asunnon alueella. Piti mennä ulos puhumaan. Puhelut Soneran liittymiin toimivat oikein.

Onhan tietenkin mahdollista että sim-korttisi on jotenkin vioittunut/viallinen. Voitko vielä testata toisella sim-kortilla tai vaikka kaveri, jolla on Soneran liittymä kokeilisi verkon toimivuutta alueellasi. Uuden sim-kortin voi tilata vaikka omilta sivuilta.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 5 kpl

4/8

Hei kaikki, jotka vastasivat pätkiviin puheluihini.

Kokeilin lähes kaikkea muuta kuin kaiuttimen käyttöä, jota sitäkin neuvottiin Soneran liikkeessä. Kävin siellä ja hämmästelin tilannetta, joka asiakaspalvelijan mielestä oli outo. Vaihdoimme kuitenkin Sim-kortin uudeksi. Nyt koetan testata sillä. En usko, että pätkiminen johtuu katveesta, koska olen näiden, joiden kanssa tilannetta testailin, kanssa puhunut lähes päivittäin ongelmitta. Kellään ei ollut Soneran liittymää, kaikilla Saunalahden. Puhelut toimivat moitteettomasti kun tein soitonsiirron Saunalahden prepaid-liittymään toiseen puhelimeen. Siinä ei kuitenkaan se Sim-kortti toiminut, sitäkin kokeilin.

Siis puhelu ei katkennut vaan vastapuoli ei kuullut minua joko ihan alkuunsa tai sitten heteken juteltuamme.

Katsotaan nyt toimiiko tämä uusi Sim-kortti. Voihan olla että puhelimeni rikkoo jostain syystä Sim-kortin.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 5 kpl

5/8

Hei,

Ongelma selvisi Soneran linkissä oli alueellani vika, jota korjataan. Ei siis minun puhelimessani.

Kiitoksia kuitenkin vastauksistanne.

Vastaa
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 049 kpl

6/8

@ArAnPu kirjoitti:

Hei,

Ongelma selvisi Soneran linkissä oli alueellani vika, jota korjataan. Ei siis minun puhelimessani.

Kiitoksia kuitenkin vastauksistanne.


Eli teit meille vikailmoituksen ja sitä kautta homma selvisi? Niin tai näin niin mukava kuulla että syy selvisi ja hommat etenee 🙂

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 11 kpl

7/8

Aika vastaavanlaista ilmennyt minullakin kuin ArAnPu:lla, eli puheliittymä vaihdettiin tuossa viime vuonna DNA:lta Soneran vastaavaan (puh.numeroni pysyi samana), en ole tämän tiimoilta kuitenkaan ollut vielä yhteydessä Soneran asiakaspalveluun. Koska tämä vaikuttaisi toistuvan minulla vain tietyssä tilanteessa – Ongelma vaikuttaisi ilmenevän nimenomaan silloin, jos kännykästä on ollut virrat pois päältä ja sen laittaa päälle sekä soittaa henkilölle aika pian tämän jälkeen (Puhelimen yhteyspalkit kuitenkin täysillä, eli niiden mukaan kuuluvuus erinomainen), niin ei mene yleensä pitkään kun vastapuoli ei kuule enää ääntäni (minä kuulen kuitenkin vastapuolen äänen). Kun sitten puhelu katkaistaan ja soitetaan ks. henkilölle uudestaan, niin sen jälkeen tämä ei enää toistu.

 

Yleisesti tätä harvemmin kuitenkaan tapahtuu ja jos esim. ennen soittoa pidetään 2-5 min. odotus kun Windows luuriin on kytketty virrat päälle, niin tämä tuntuisi ehkäisevän myös ks. ajoittaisen probleemin. Tutkailen kuitenkin vielä asiaa, eli haluan olla asiasta ensin varma ennen kuin rupean operaattoria tässä hämärän rajamailla asiassa vaivaamaan. 😉

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 746 kpl

8/8

Tekeekö puhelimesi tätä muualla kuin yhdessä osoitteessa?

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.