Stetson-Harrison menetelmä Telian myynninedistämisessä ampuu itseään jalkaan

  • 3 April 2018
  • 1 kommentti
  • 14 katselukertaa

Telialla tarjous: tabletti 7" ja liikkuva laajakaista yhteys yhteensä 9,9e/kk 12kk kytky. Viimeinen voimassaolopäivä tänään 3.4.2018. Korostan, että alla oleva kirjoitus on minun näkemykseni tapahtuneesta.

 

Varasin tänään klo 9.44 puhelimitse Jyväskylän foorumista yhden kappaleen Telian valtakunnallisen aspan kautta ja aspa osasi heti kertoa, että sinne on nyt varattu sinulle yksi minun nimelläni ja että varastosaldo näyttää neljää vielä jäljellä (eli 16min ennen kyseisen liikkeen avautumista klo 10.00). Sitten aspa toivotti hyvää päivänjatkoa iloisesti ja puhelu loppui.

 

Menin 10.30 noutamaan ja yli 40 minuutin jonotuksen jälkeen (vaikka edelläni oli vain 3 asiakasta) alkaa maailman paras asiakaspalvelutapahtuma, jonka viesti oli suunnilleen seuraava: "Ollaan myyty jo ne tabletit, mutta osta tästä sama liittymä 15 eurolla/kk? Tabteltin voi ehkä saada jälkitoimituksena...". Siis häh? Pelkkä liittymä 15e:llä, kun tabletin ja liittymän yhdessä piti olla 9,9e. Lähdin lätkimään.

Soitin uudestaan aspaan ja sieltä myöhemmin laatutiimin konsultaation kautta aspa vastasi s-postilla melkein tyyliin: No can do, voi voi...

 

Ilmeisesti Telia hoitaa asiakassuhteitaan Stetson-Harrison -metodia käyttäen, sen suhteen mitä tulee asiakkaalle luvattua.

 

Kerroin heille jo asiakaspalautteessa onnea valitsemalleen tielle sekä tavalle, jolla he kirkastavat yrityksensä arvoja, visiota ja missiota. Kiitin ripeästä ja asiantuntevasta, puhumattakaan lupaukset lunastaneesta palvelusta minua palvelleita ihmisiä yleisesti ja Telia Oyj:tä erityisesti.

 

Menee Telian netti ja puhelinliittymät varmaan lähiaikoina vaihtoon...


1 kommentti

Hei @Mango1357911 ja tervetuloa Yhteisöön! 

Missään tapauksessa ei ole arvojemme mukaista toimia siten, että luvataan jotain mitä ei sitten toteuteta. 
Uskon, että tässä on taustalla jonkinlainen tiedonkulkukatkos, tai ihan puhtaasti inhimillinen virhe. Virheita sattuu meille kaikille, sillä ihmisiä kuitenkin tässä ollaan. 
Laitan tästä palautetta menemään eteenpäin, veikkaan kyllä että varmasti onkin jo mennyt yhteydenottojesi perusteella, mutta laitetaan kertauksena. Näistä voidaan ottaa hyvää oppia, toivon että vastaavaa ei tulevaisuudessa tapahtuisi. 
Tässä skenaariossa on harmillista myös se, että mikäli laitteet ovat loppu, niin ne ovat loppu. Näitä oli rajoitettu erä ja varsin suuri kysyntä.

Jos haluat että käydään asiaa kanssasi vielä tarkemmin läpi, voit laittaa yhteydenottopyynnön tulemaan meille asian tiimoilta. Tällöin olemme sinuun yhteydessä kunhan lomake saapuu käsittelyvuoroon.



Täällä Yhteisössä emme voi asiakastietoihin perehtyä, mutta autamme kyllä yleisellä tasolla! Lisäksi täällä on mahdollista saada jeesiä muilta käyttäjiltä asiassa kuin asiassa. Lisätietoa Yhteisöstä löydät täältä

Vastaa