Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
irritus
Konkari
  • 541 custom-general.kudos
  • 948 custom-general.replies
  • 82 custom-general.solutions

Telia Dotin hinnoittelu

Hei

 

Telia Dotin esittelysivuilla on virheellinen esimerkki. Telia Dot / Hinnoittelu :

 

Virheellinen käyttöesimerkki 25.10.2018Virheellinen käyttöesimerkki 25.10.2018

Laskin itse, mitä 5 min 0,25 Gt 1 viesti tulisi maksamaan ja päädyin summaan 0,93 €. Kaavion piirtäjältä on mitä ilmeisemmin unohtunut, että liittymässä on 0,20 € vuorokausikohtainen aloitusmaksu.

 

Telia Dot -palvelun käyttöehdot

 


  • Jos liittymässä on vuorokauden aikana puhelu-, tekstiviesti- tai netin käyttöä, minkä tahansa liikennelajin ensimmäinen käyttö aktivoi vuorokausikohtaisen aloitusmaksun 0,2 €.
  • Vuorokausikohtainen normaalikäyttöön perustuva veloitus muodostuu edellä mainitusta aloitusmaksusta sekä käytön mukaan puheluista, tekstiviesteistä ja netin käytöstä.

 

Ohessa vielä oma laskelmani välisummineen:

 

 hintasumma
aloitusmaksu0,20000,2000
puhelut t:m:s 0,2000
00:00:00 – 00:02:000,20000,4000
00:02:00 – 00:04:300,20000,6000
00:04:30 – 00:05:000,02500,6250
tiedonsiirto Gt 0,6250
0,000 – 0,0190,07500,7000
0,019 – 0,2190,20000,9000
0,219 – 0,2500,01560,9156
tekstiviesti kpl 0,9156
10,01000,9256

 

Oheinen laskelma on laadittu siten, että puheluiden kestoja ja tiedonsiirtoa ei ole pyöristetty mitenkään ylöspäin.

 

Käyttöehdoista ei ilmene, lasketaanko Telia Dotin normaaleiden puheluiden hinnat sekunneissa, minuuteissa, senteissä, sentin sadasosissa, minuutin sadasosissa tai jollakin muulla tavoin. On siis mahdollista, että esimerkin mukainen käyttö saattaa maksaa enemmänkin kuin 0,93 €.

75 vastausta
irritus
Konkari
  • 541 custom-general.kudos
  • 948 custom-general.replies
  • 82 custom-general.solutions

Ketjun aloitusviestissäni viittaamani harhaanjohtava ja virheellinen kaavio on vihdoin ja viimein poistettu Telian sivustolta.

 

Kiitokset Telialle tästä, vaikkakin olisin toivonut asiaan hieman ripeämpää korjausta kuin 1,5 vuotta.

TelliLasu
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei, minulle Telia Dot taitaa olla paras liittymä. Mulla on muutamia varapuhelimia käytössä, elikkä jos nekin siirtäisin dotiin, niin yhteishinta kaikille tulisi halvaksi, eli varaliittymät saisi melki 0e jos niitä ei käyttäisi paljoa, ja silti ne olisi vain valmiina ottamaan puhelut vastaan tai pienessä käytössä. Tää kävisi mulle ja millään muulla liittymällä yhteishinta ei saisi halvempaa. Ja eikö kaikilla melki olisi hyvä olla varanrotkin käytössä ja juuri tähän Dot sopii kuin nakutettu, hyvä kiitosta Dot hyvä hyvä 🙂 

ReOlivia
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 295 custom-general.kudos
  • 471 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

@TelliLasu Kiitos kommentistasi, kiva kuulla näitä kokemuksia. Itse liputan myös varanumeron tai kotipuhelimen suuntaan. Jos joskus vaikka oma puhelin hukkuu niin saapahan soitettua kotoa.

Digi_uuno
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mistä löytyisi kellokytkin joka automaattisesti katkaisee virran esim 8/12 h päästä? Olen löytänyt jokusen kahvinkeittimeen sopivan, jossa virran katkaisun pystyy säätämään 0-120min, mutta meidän tarkoitukseen tämä ei toimi.

Vaihdoin Telian liittymän kilpailijan prepaidiin ja netin nopeus ~10-kertaistui +/- 1 Mb => +/- 10Mb ja nyt pystyy katsomaan esim. Yle Areenaa. Samalla päälle jäänyt liittymä maksaa 0,2 eur sijaan 1,0 eur/pv.

 

Liittymätyypin olen miettinyt tarkaan, ja tämä on minulle kokonaisvaltaisesti paras!

 

Nyt tarvitsen neuvoja laitteesta joka katkaisee virran:

 

1. automaattisesti esim 8/12 h kuluttua tai

2. esim joka yö klo 01:00, (mutta ei käynnistä seuraavana aamuna automaattisesti).

 

Täältä olen aina saanut hyviä neuvoja, varmasti tälläkin kertaa!

irritus
Konkari
  • 541 custom-general.kudos
  • 948 custom-general.replies
  • 82 custom-general.solutions


@Digi_uuno  kirjoitti:

2. esim joka yö klo 01:00, (mutta ei käynnistä seuraavana aamuna automaattisesti).


Useimmat elektroniset kellokytkimet toteutettavat tämän. Joskaan niistä ei pysty näkemään päällepäin, ovatko päälle- ja pois-komennot toisistaan erilliset. Kellokytkimen käyttöohje tulisi lukea huolellisesti tai pyytää myyjää näyttämään, onnistuuko tällainen ohjelmointi.

 

Itselläni on näin toimiva Bilteman digitaalinen viikkokellokytkin. Valitettavasti juuri tuo malli ei ole enää myynnissä, joten en tiedä, ovatko myös uudet mallit vapaasti ohjelmoitavissa. 35-0107 näyttää olevan samat nappulat kuin vanhassa kellokytkimessäni, joten etsimisen voisi ehkä aloittaa siitä.

 

Useimmat mekaaniset kellokytkimet eivät sovellut tähän käyttöön, sillä niissä on kiinteät edestakaisin liikuteltavat vivut tai painonapit. Näissä jokaiselle ajanjaksolle on pakko valita joko on tai off.

 

Parikymmentä vuotta sitten minulla oli sellainen mekaaninen kellokytkin, jossa ei ollut kiinteitä vipuja, vaan irtonaiset kehälle sijoitettavat väkäset. Väkäset olivat täysin irtonaisia osia ja tarvittaessa olisin voinut poistaa kaikki on-väkäset ja jättää vain yhden off-väkäsen haluaamaani kohtaan kehälle. Tällainen kellokytkin soveltuisi tähän käyttötarkoitukseen, mutta en ole enää vuosiin nähnyt vastaavia missään kaupassa.

 

 

Vuorokausiveloitetuissa liittymissä tulee lisäksi ottaa huomioon, että vuorokausihinta veloitetaan kalenterivuorokaudelta. Mikäli siis laitat reitittimen päälle vaikka kello 19:00 ja sammutat 01:00, näistä kuudesta tunnista veloitetaan kahden vuorokauden hinta.

 

Kellokytkin tulisikin ohjelmoida katkaisemaan reitittimen virrat jo 23:55.

Digi_uuno
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Jälleen kerran loistava vastaus! Suurkiitos

irritus
Konkari
  • 541 custom-general.kudos
  • 948 custom-general.replies
  • 82 custom-general.solutions

Nostetaanpa tämä vanha ehdotus ylös:

 


@lasselusse  kirjoitti:

välittömänä palautteena voisi tehdä seuraavat:

- poistaa dot-sovellus vaatimus

- poistaa google play tai apple store kytkös


Google vahtii nykyään entistä tarkemmin sovelluksiin liittyvien palveluiden veloittamista heidän oman Google Play:nsä kautta. Mielestäni tämä aiheuttaa riskin hinnankorotuksista, mikäli Telia ei poista Dot-liittymän hallinnan sitomista sovellukseen.

 

Telian kannattaisi varmistaa selustansa liittämällä Dot-liittymien hallinta joko Omille Sivuille tai avaamalla Dot-liittymille ikioma hallintasivustonsa, aivan kuten Prepaid-liittymilläkin on.

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 260 custom-general.kudos
  • 571 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions


@irritus  kirjoitti:

Nostetaanpa tämä vanha ehdotus ylös:

 


@lasselusse  kirjoitti:

välittömänä palautteena voisi tehdä seuraavat:

- poistaa dot-sovellus vaatimus

- poistaa google play tai apple store kytkös


Google vahtii nykyään entistä tarkemmin sovelluksiin liittyvien palveluiden veloittamista heidän oman Google Play:nsä kautta. Mielestäni tämä aiheuttaa riskin hinnankorotuksista, mikäli Telia ei poista Dot-liittymän hallinnan sitomista sovellukseen.

 

Telian kannattaisi varmistaa selustansa liittämällä Dot-liittymien hallinta joko Omille Sivuille tai avaamalla Dot-liittymille ikioma hallintasivustonsa, aivan kuten Prepaid-liittymilläkin on.


Vein ehdotuksesi liittymän hallintaan liittyen eteenpäin, mutta ainakaan lähiaikoina tähän ei ole luvassa muutoksia. Asiakaspalautteiden perusteella sovelluksesta ollaan tykätty helppona kanavana hoitaa liittymäasioita.

 

Tähän Google Playn maksuihin liittyen vielä sen verran, että se ei tuo painetta liittymän hinnankorotuksille. Tässä on esimerkkejä tuotteista, joita Google Playn laskutus sovelluksen sisällä ei toistaiseksi tue:
Sähköisten laskujen maksut, kuten luottokorttilaskut, sähkö- tai vesilaskut ja tietoliikennelaskut

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

lasselusse
Vakiokalustoa
  • 53 custom-general.kudos
  • 141 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions


@JoonasLam  kirjoitti:


Vein ehdotuksesi liittymän hallintaan liittyen eteenpäin, mutta ainakaan lähiaikoina tähän ei ole luvassa muutoksia. Asiakaspalautteiden perusteella sovelluksesta ollaan tykätty helppona kanavana hoitaa liittymäasioita.

 

Tähän Google Playn maksuihin liittyen vielä sen verran, että se ei tuo painetta liittymän hinnankorotuksille. Tässä on esimerkkejä tuotteista, joita Google Playn laskutus sovelluksen sisällä ei toistaiseksi tue:
Sähköisten laskujen maksut, kuten luottokorttilaskut, sähkö- tai vesilaskut ja tietoliikennelaskut


tuo google account tai apple id kytkös pitäisi tehdä vapaaehtoiseksi. nythän telia pönkittää kahden suuryrityksen valtaa joita on kritisoitu monopoleiksi. sekä apple app store ja google play ottaa 30% palkkioista sisäisistä ostoista.

lisäksi vielä apple ja google ovat kolmannen osapuolen toimijoita joissa telialla ei ole kontrollia ja eikä ne toimi e.u. tai suomen toimivallan alla.

Pennonen
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

"Telia Dot on suunniteltu säännölliseen käyttöön. Mikäli käyttö ei ole säännöllistä, veloitamme liittymän säilyttämisestä 5 € kuukaudessa. Käyttö katsotaan säännölliseksi, jos omistamiesi Telia Dot -liittymien yhteenlaskettu käyttö on vähintään 15 € kolmelta kuukaudelta."

 

Kuinka laskutus menee, jos liittymän käyttö on 3kk aikana yhteensä vaikkapa 14.00€?

Tuleeko laskun 14.00€ lisäksi vielä 3 x 5€/kk maksu?

Kuinka 3kk jaksoa tarkastellaan, katsotaanko joka kuun jälkeen 3kk taaksepäin vai nollataanko laskuri jokaisen 3kk jakson jälkeen ja alkaa uusi 3kk jakso?