Vaimollani ja minulla on Telian puhelinliittymät, postinroalue 00430. Eilen 11.12. klo 20:30 saimme ystäviltä whatsappilla kysymyksiä, miksi puhelimiimme ei pääse läpi. Totesimme sitten itse puheyhteyksien olevan täysin mykkinä. Dataliikenne toimi. Telian häiriöilmoituksissa ei ollut mitään ilmoitusta. Asiakaspalveluun ei päässyt, chattiin ei otettu edes jonoon. Klo 22:01 tuli nettiin ilmoitus huoltotöistä, jotka "aiheuttavat lyhyitä katkoksia 2G- ja 3G-verkoissa aamuun 12.12. klo 5:00:een asti. 4G toimii."
Ei toiminut mikään G ja totaaliongelma oli päällä aamulla vielä puolen seitsemän aikaan. Chattasin asiakaspalveluun. Ei kuulemma mitään ongelmaa tiedossa....paitsi hetken päästä palvelija huomasikin, että "alueella on laaja häiriö, jota korjataan". Tarkkaa korjaantumisaikaa päivällä en tiedä koska jouduimme turvautumaan naapuriapuun ja etsimään toisen operaattorin tukeman puhelimen lainaksi.
Vastuullamme on 87v dementoitunut henkilö toisella puolella Suomea. Pidämme häneen yhteyttä puhelimella. Kauhistuttaa ajatus, että hän olisi todennut puhelinyhteyden hävinneeksi ja lähtenyt ulos harhailemaan, apua etsimään. Entä jos olisimme itse tarvinneet palokuntaa, ambulanssia tai olisi ollut varhainen taksimatka lentokentälle?
Telian palvelu oli äärimmäinen pettymys. Mutta samalla pelästyminen ja varoitus. Yhden operaattorin varaan ei pidä jättäytyä.
Syytän Teliaa epärehellisestä ja asiakkaille vaaraa aiheuttaneesta viestinnästä ja ala-arvoisesta asiakaspalvelusta.