ZTE MF286A yhteensopivuusongelma telia sim?

  • 8 December 2017
  • 2 kommenttia
  • 34 katselukertaa

Elikkä ongelmana on että lepotilassa eli silloin kun netin käyttö ei ole aktiivista yhteys kuolee. Ongelma tuli yhtaikaa saunalahdelta pois vaihtaessa telialle. Nyt on jo kolmas laite menossa ja ongelma jatkuu.

Dna:lta tyrkyttivät liittymän kokeiluun ja sillä ei vielä ole yhteys kuollut. Mutta liittymän nopeus on suht alhainen vaikka liittymää myydään 150mb/s liittymänä. Eilen illalla nopeustestit antoivat vain 18mb/s lukemia,,

 

Olen telian aspan mukaan kokeillut myös taajuuden lukitsemista 4G ja 1800mHz muttei ole ollut apuja,,


2 kommenttia


@neutro kirjoitti:

Elikkä ongelmana on että lepotilassa eli silloin kun netin käyttö ei ole aktiivista yhteys kuolee. Ongelma tuli yhtaikaa saunalahdelta pois vaihtaessa telialle. Nyt on jo kolmas laite menossa ja ongelma jatkuu.

Dna:lta tyrkyttivät liittymän kokeiluun ja sillä ei vielä ole yhteys kuollut. Mutta liittymän nopeus on suht alhainen vaikka liittymää myydään 150mb/s liittymänä. Eilen illalla nopeustestit antoivat vain 18mb/s lukemia,,

 

Olen telian aspan mukaan kokeillut myös taajuuden lukitsemista 4G ja 1800mHz muttei ole ollut apuja,,


Terve neutro ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Meidän liittymissä ei kyllä pitäisi olla mitään aikakatkaisua tuon osalta. Onko reitittimen asetuksissa mitään tähän liittyvää? Tuosta olisi melkeinpä parasta kysyä suoraan ZTE:ltä. Meidän liittymän pitäisi pelata niiden sääntöjen puitteissa mitä päätelaite antaa käskyjä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@neutro kirjoitti:

Elikkä ongelmana on että lepotilassa eli silloin kun netin käyttö ei ole aktiivista yhteys kuolee. Ongelma tuli yhtaikaa saunalahdelta pois vaihtaessa telialle. Nyt on jo kolmas laite menossa ja ongelma jatkuu.


Dna:lta tyrkyttivät liittymän kokeiluun ja sillä ei vielä ole yhteys kuollut. Mutta liittymän nopeus on suht alhainen vaikka liittymää myydään 150mb/s liittymänä. Eilen illalla nopeustestit antoivat vain 18mb/s lukemia,,


 


Olen telian aspan mukaan kokeillut myös taajuuden lukitsemista 4G ja 1800mHz muttei ole ollut apuja,,




Hyvää iltaa @neutro! :smileyhappy:


 


Olen käyttänyt aikoinaan kyseisestä mallia enkä huomannut siinä ongelmia. Joten aloitetaan vaikka näillä kysymyksillä...


 



  1. Oletko palauttanut laitteen tehdasasetuksille?

  2. Katkaiseeko ZTE-laite yhteyden kaikilta laitteilta jotka on sen verkkoon kytketty? Jos pelkästään laite esim. tietokone - on silloin syytä tarkistaa ajurin asetukset ja tarvittaessa päivittää/palauttaa ne.

  3. Käytätkö kaapelia, langatonta verkkoa vai sekä että?

Vastaa