eSim ongelma iOS 12.2. kanssa


Hei, onko muilla esiintynyt ongelmia iOS 12.2. kanssa? Itsellä on lähipäivinä fyysisen sim-kortin kentät hävinneet säännölliseen tahtiin. Lentokonetilaa käyttämällä kentät palautuu hetkellisesti, mutta pian on taas fyysisen kortin tolpat alhaalla. Samaan aikaan myös eSim kortilta tuleva mobiilidata lakkaa toimimasta. 


10 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Hei @jpkarhu Tervetuloa Telia yhteisöön!

 

Ainakaan omiin korviini ei ole kantautunut samanlaista ongelmaa. Alkoiko sinulla tämä ongelma heti 12.2 päivityksen jälkeen vai jonkin toisen muutoksen jälkeen? Ensinmäinen kikka mikä tulee mieleen on verkkoasetuksien nollaus puhelimen asetuksista: iPhonessa ne löytyy Asetukset -> yleiset -> nollaa -> nollaa verkkoasetukset. Tämän jälkeen on myös hyvä käynnistää puhelin uudelleen.

 

Toistuuko ongelma myös jokapuolella, vai vain tietyissä osoitteissa?


Mielenkiinnolla odotetaan, onko muut havainneet samanlaista ongelmaa.


@HenriLie@  kirjoitti:

Hei @jpkarhu Tervetuloa Telia yhteisöön!

 

Ainakaan omiin korviini ei ole kantautunut samanlaista ongelmaa. Alkoiko sinulla tämä ongelma heti 12.2 päivityksen jälkeen vai jonkin toisen muutoksen jälkeen? Ensinmäinen kikka mikä tulee mieleen on verkkoasetuksien nollaus puhelimen asetuksista: iPhonessa ne löytyy Asetukset -> yleiset -> nollaa -> nollaa verkkoasetukset. Tämän jälkeen on myös hyvä käynnistää puhelin uudelleen.

 

Toistuuko ongelma myös jokapuolella, vai vain tietyissä osoitteissa?


Mielenkiinnolla odotetaan, onko muut havainneet samanlaista ongelmaa.


En pysty varmasti yksilöimään ongelman alkukohtaa tuohon päivitykseen, kun pientä pätkimistä on ollut aiemminkin. Silloin luulin että ongelma johtuu Freedomesta. Nyt viimeaikoina pätkimistä on tapahtunut aiempaa enemmän ja Freedomekin on ollut poissa käytöstä, joten jotain vaikutusta päivityksellä saattaa olla. 

Kokeilin nollata verkkoasetukset, katsotaan toimiiko yhtään paremmin. Ongelma ei ole paikkasidonnainen, vaan fyysisen simkortin kuuluvuus katkeilee kotona, töissä, liikkeellä, missä vain.

 

Kotona olen huomannut sen, että kun puhelin on wifissä niin kentät tuntuu pysyvän paremmin ylhäällä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@jpkarhu@  kirjoitti:

@HenriLie@  kirjoitti:

Hei @jpkarhu Tervetuloa Telia yhteisöön!

 

Ainakaan omiin korviini ei ole kantautunut samanlaista ongelmaa. Alkoiko sinulla tämä ongelma heti 12.2 päivityksen jälkeen vai jonkin toisen muutoksen jälkeen? Ensinmäinen kikka mikä tulee mieleen on verkkoasetuksien nollaus puhelimen asetuksista: iPhonessa ne löytyy Asetukset -> yleiset -> nollaa -> nollaa verkkoasetukset. Tämän jälkeen on myös hyvä käynnistää puhelin uudelleen.

 

Toistuuko ongelma myös jokapuolella, vai vain tietyissä osoitteissa?


Mielenkiinnolla odotetaan, onko muut havainneet samanlaista ongelmaa.


En pysty varmasti yksilöimään ongelman alkukohtaa tuohon päivitykseen, kun pientä pätkimistä on ollut aiemminkin. Silloin luulin että ongelma johtuu Freedomesta. Nyt viimeaikoina pätkimistä on tapahtunut aiempaa enemmän ja Freedomekin on ollut poissa käytöstä, joten jotain vaikutusta päivityksellä saattaa olla. 

Kokeilin nollata verkkoasetukset, katsotaan toimiiko yhtään paremmin. Ongelma ei ole paikkasidonnainen, vaan fyysisen simkortin kuuluvuus katkeilee kotona, töissä, liikkeellä, missä vain.

 

Kotona olen huomannut sen, että kun puhelin on wifissä niin kentät tuntuu pysyvän paremmin ylhäällä.


Oletko testannut toista puhelinta? Itselläni on samainen 12.2.-versio ja toimii ok ilman mitään verkon katkeilua. 

Ei ole tähän hätään nyt toista vastaavaa laitetta saatavilla, johon saisi molemmat liittymät yhtäaikaisesti tulille.


@jpkarhu@  kirjoitti:

Ei ole tähän hätään nyt toista vastaavaa laitetta saatavilla, johon saisi molemmat liittymät yhtäaikaisesti tulille.


Lyhyen kokeilun perusteella fyysisen kortin kuuluvuus tuntuu pätkivän toisessakin puhelimessa (iOS 12.0.1)

Kun ongelma ei ole nyt mitenkään tiettyyn sijaintiin rajoittuva eikä laite tunnu myöskään vaikuttavan asiaan niin olisi hyvä vaihtaa se sim-kortti. On mahdollista että se on viallinen. 

Itse olen kääntymässä siihen, että ongelma olisi laite/ohjelmistoperäinen. 
Tuo aiempi verkon pätkimisongelma väheni, kun vaihdoin mobiilidatan e-simmistä fyysiselle kortille.

Nyt viimepäivinä olen kuitenkin huomannut uuden ominaisuuden, puhelin näyttää "3G" ja molempiin liittymiin täydet tolpat, mutta mobiilidata ei lataa mitään. Vasta sovelluksen avautuessa/puhelinta käytettäessä se saa verkon uudestaan kiinni ja lataa sisällön.

 

Puhelin on ostettu Telialta, miten takuu/huoltotoimenpiteet menee ja minne minun tulee ottaa yhteyttä? 

Ensin laitteelle kannattaa kokeilla vielä tehdasetusten palautus kun yleensä tämä aina tehdään huollossa kuitenkin. Ennen tätä kannattaa vielä varmistaa että varmuuskopio laitteesta on ajantasalla.

 

Jos tuosta ei ole apua niin sitten laite kannttaa toimittaa huoltoon. Laitteen voi toimittaa huoltoon meidän kaupan kautta tai sitten voit itse tilata huollon. Lisätietoja löydät täältä.


@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

Ensin laitteelle kannattaa kokeilla vielä tehdasetusten palautus kun yleensä tämä aina tehdään huollossa kuitenkin. Ennen tätä kannattaa vielä varmistaa että varmuuskopio laitteesta on ajantasalla.

 

Jos tuosta ei ole apua niin sitten laite kannttaa toimittaa huoltoon. Laitteen voi toimittaa huoltoon meidän kaupan kautta tai sitten voit itse tilata huollon. Lisätietoja löydät täältä.


Jännä homma, tehdasasetusten palautus helpotti ongelmaan parin viikon ajaksi. Nyt viimepäivinä olen kuitenkin huomannut, että fyysisen simkortin kentät on alkanut taas pätkimään. 

 

Ongelma ilmenee seuraavasti: molemmat liittymät näyttää täyttä kenttää ja kaikki toimii normaalisti. Sitten fyysisen kortin liittymä putoaa yhteen tolppaan ja samalla mobiilidata e-simmiltä lakkaa toimimasta. Tästä muutaman sekunnin kuluttua fyysisen kortin kuuluvuus häviää kokonaan. Mikäli yhdistän wifiin välittömästi, palautuu molempien korttien kentät normaaliksi. Mikäli wifiä ei ole saatavilla, lentokonetilassa käyttö yleensä palauttaa kuuluvuuden. Joskus lentokonetilaa täytyy käyttää muutaman kerran, jotta yhteys palaa. 

On muuten *******in ärsyttävä ongelma, kun toistuu säännöllisen epäsäännöllisesti.

 

Pystynkö uusimaan fyysisen simkortin (yritysliittymä) Telian kaupassa?

Moikka, @jpkarhu!


 




Pystynkö uusimaan fyysisen simkortin (yritysliittymä) Telian kaupassa?




Oletkin saanut muilta osin ihan hyviä ohjeita, mutta kommentoin vielä tähän yritysliittymä-asiaan :smileyhappy:. Yritysasiakas voi vaihtaa SIM-kortin itsepalveluna Yritysportaalin kautta, mikäli varakortteja on yrityksellä varastossa. Mikäli olet isomman yrityksen työntekijä, kannattaa kääntyä asiassa teidän matkapuhelinasioista vastaavan henkilön puoleen ja kysyä onnistuuko kortinvaihto miten. 

Yrityksen vastuuhenkilö tai allekirjoitusoikeuden omaava henkilö voi hakea uuden kortin myös Telia Kaupasta, tai ilmoittaa meille että sulla työsuhdeliittymän käyttäjänä on oikeus tehdä kortinvaihto liittymään, jolloin tieto kirjataan ylös ja henkkareita näyttämällä kortinvaihto onnistuu pyynnöstäsi Telia Kaupassa. Kannattaa olla siis yhteyksissä yrityksen sisällä henkilöön, joka vastaa työsuhdeliittymistä. 

Jos  olet itse yrittäjä, voit käydä henkkareiden kanssa Telia Kaupassa, niin saadaan tuo kortti vaihtoon. Kerro vielä näistä ongelmista siinä yhteydessä, niin viallisen kortin vaihto menee maksutta. 


Vastaa