Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63931
Kirjoituksia 174102

eSim ongelma iOS 12.2. kanssa



Highlighted

eSim ongelma iOS 12.2. kanssa

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

eSim ongelma iOS 12.2. kanssa

1/11

Hei, onko muilla esiintynyt ongelmia iOS 12.2. kanssa? Itsellä on lähipäivinä fyysisen sim-kortin kentät hävinneet säännölliseen tahtiin. Lentokonetilaa käyttämällä kentät palautuu hetkellisesti, mutta pian on taas fyysisen kortin tolpat alhaalla. Samaan aikaan myös eSim kortilta tuleva mobiilidata lakkaa toimimasta. 

0 tykkäystä
10 vastausta
Highlighted

Telialainen
Viestejä 418 kpl

2/11

Hei @jpkarhu Tervetuloa Telia yhteisöön!

 

Ainakaan omiin korviini ei ole kantautunut samanlaista ongelmaa. Alkoiko sinulla tämä ongelma heti 12.2 päivityksen jälkeen vai jonkin toisen muutoksen jälkeen? Ensinmäinen kikka mikä tulee mieleen on verkkoasetuksien nollaus puhelimen asetuksista: iPhonessa ne löytyy Asetukset -> yleiset -> nollaa -> nollaa verkkoasetukset. Tämän jälkeen on myös hyvä käynnistää puhelin uudelleen.

 

Toistuuko ongelma myös jokapuolella, vai vain tietyissä osoitteissa?


Mielenkiinnolla odotetaan, onko muut havainneet samanlaista ongelmaa.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

3/11

@HenriLie  kirjoitti:

Hei @jpkarhu Tervetuloa Telia yhteisöön!

 

Ainakaan omiin korviini ei ole kantautunut samanlaista ongelmaa. Alkoiko sinulla tämä ongelma heti 12.2 päivityksen jälkeen vai jonkin toisen muutoksen jälkeen? Ensinmäinen kikka mikä tulee mieleen on verkkoasetuksien nollaus puhelimen asetuksista: iPhonessa ne löytyy Asetukset -> yleiset -> nollaa -> nollaa verkkoasetukset. Tämän jälkeen on myös hyvä käynnistää puhelin uudelleen.

 

Toistuuko ongelma myös jokapuolella, vai vain tietyissä osoitteissa?


Mielenkiinnolla odotetaan, onko muut havainneet samanlaista ongelmaa.


En pysty varmasti yksilöimään ongelman alkukohtaa tuohon päivitykseen, kun pientä pätkimistä on ollut aiemminkin. Silloin luulin että ongelma johtuu Freedomesta. Nyt viimeaikoina pätkimistä on tapahtunut aiempaa enemmän ja Freedomekin on ollut poissa käytöstä, joten jotain vaikutusta päivityksellä saattaa olla. 

Kokeilin nollata verkkoasetukset, katsotaan toimiiko yhtään paremmin. Ongelma ei ole paikkasidonnainen, vaan fyysisen simkortin kuuluvuus katkeilee kotona, töissä, liikkeellä, missä vain.

 

Kotona olen huomannut sen, että kun puhelin on wifissä niin kentät tuntuu pysyvän paremmin ylhäällä.

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 721 kpl

4/11

@jpkarhu  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

Hei @jpkarhu Tervetuloa Telia yhteisöön!

 

Ainakaan omiin korviini ei ole kantautunut samanlaista ongelmaa. Alkoiko sinulla tämä ongelma heti 12.2 päivityksen jälkeen vai jonkin toisen muutoksen jälkeen? Ensinmäinen kikka mikä tulee mieleen on verkkoasetuksien nollaus puhelimen asetuksista: iPhonessa ne löytyy Asetukset -> yleiset -> nollaa -> nollaa verkkoasetukset. Tämän jälkeen on myös hyvä käynnistää puhelin uudelleen.

 

Toistuuko ongelma myös jokapuolella, vai vain tietyissä osoitteissa?


Mielenkiinnolla odotetaan, onko muut havainneet samanlaista ongelmaa.


En pysty varmasti yksilöimään ongelman alkukohtaa tuohon päivitykseen, kun pientä pätkimistä on ollut aiemminkin. Silloin luulin että ongelma johtuu Freedomesta. Nyt viimeaikoina pätkimistä on tapahtunut aiempaa enemmän ja Freedomekin on ollut poissa käytöstä, joten jotain vaikutusta päivityksellä saattaa olla. 

Kokeilin nollata verkkoasetukset, katsotaan toimiiko yhtään paremmin. Ongelma ei ole paikkasidonnainen, vaan fyysisen simkortin kuuluvuus katkeilee kotona, töissä, liikkeellä, missä vain.

 

Kotona olen huomannut sen, että kun puhelin on wifissä niin kentät tuntuu pysyvän paremmin ylhäällä.


Oletko testannut toista puhelinta? Itselläni on samainen 12.2.-versio ja toimii ok ilman mitään verkon katkeilua. 

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

5/11

Ei ole tähän hätään nyt toista vastaavaa laitetta saatavilla, johon saisi molemmat liittymät yhtäaikaisesti tulille.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

6/11

@jpkarhu  kirjoitti:

Ei ole tähän hätään nyt toista vastaavaa laitetta saatavilla, johon saisi molemmat liittymät yhtäaikaisesti tulille.


Lyhyen kokeilun perusteella fyysisen kortin kuuluvuus tuntuu pätkivän toisessakin puhelimessa (iOS 12.0.1)

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 406 kpl

7/11

Kun ongelma ei ole nyt mitenkään tiettyyn sijaintiin rajoittuva eikä laite tunnu myöskään vaikuttavan asiaan niin olisi hyvä vaihtaa se sim-kortti. On mahdollista että se on viallinen. 

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

8/11

Itse olen kääntymässä siihen, että ongelma olisi laite/ohjelmistoperäinen. 
Tuo aiempi verkon pätkimisongelma väheni, kun vaihdoin mobiilidatan e-simmistä fyysiselle kortille.

Nyt viimepäivinä olen kuitenkin huomannut uuden ominaisuuden, puhelin näyttää "3G" ja molempiin liittymiin täydet tolpat, mutta mobiilidata ei lataa mitään. Vasta sovelluksen avautuessa/puhelinta käytettäessä se saa verkon uudestaan kiinni ja lataa sisällön.

 

Puhelin on ostettu Telialta, miten takuu/huoltotoimenpiteet menee ja minne minun tulee ottaa yhteyttä? 

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 406 kpl

9/11

Ensin laitteelle kannattaa kokeilla vielä tehdasetusten palautus kun yleensä tämä aina tehdään huollossa kuitenkin. Ennen tätä kannattaa vielä varmistaa että varmuuskopio laitteesta on ajantasalla.

 

Jos tuosta ei ole apua niin sitten laite kannttaa toimittaa huoltoon. Laitteen voi toimittaa huoltoon meidän kaupan kautta tai sitten voit itse tilata huollon. Lisätietoja löydät täältä.

Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

10/11

@JuhoOlliLo  kirjoitti:

Ensin laitteelle kannattaa kokeilla vielä tehdasetusten palautus kun yleensä tämä aina tehdään huollossa kuitenkin. Ennen tätä kannattaa vielä varmistaa että varmuuskopio laitteesta on ajantasalla.

 

Jos tuosta ei ole apua niin sitten laite kannttaa toimittaa huoltoon. Laitteen voi toimittaa huoltoon meidän kaupan kautta tai sitten voit itse tilata huollon. Lisätietoja löydät täältä.


Jännä homma, tehdasasetusten palautus helpotti ongelmaan parin viikon ajaksi. Nyt viimepäivinä olen kuitenkin huomannut, että fyysisen simkortin kentät on alkanut taas pätkimään. 

 

Ongelma ilmenee seuraavasti: molemmat liittymät näyttää täyttä kenttää ja kaikki toimii normaalisti. Sitten fyysisen kortin liittymä putoaa yhteen tolppaan ja samalla mobiilidata e-simmiltä lakkaa toimimasta. Tästä muutaman sekunnin kuluttua fyysisen kortin kuuluvuus häviää kokonaan. Mikäli yhdistän wifiin välittömästi, palautuu molempien korttien kentät normaaliksi. Mikäli wifiä ei ole saatavilla, lentokonetilassa käyttö yleensä palauttaa kuuluvuuden. Joskus lentokonetilaa täytyy käyttää muutaman kerran, jotta yhteys palaa. 

On muuten *******in ärsyttävä ongelma, kun toistuu säännöllisen epäsäännöllisesti.

 

Pystynkö uusimaan fyysisen simkortin (yritysliittymä) Telian kaupassa?

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.